Poetsen Poetsen Poetsen!

Voor lichte kleuren is er bijvoorbeeld white diamond.

uit ervaring weet ik dat wijnrood / bordeaux goed kan met black hole..

maar zou je niet liever gaan polijsten ? dan zijn de krasjes echt weg
 
maar zou je niet liever gaan polijsten ? dan zijn de krasjes echt weg

Heb ik wel aan zitten denken maar heb dat al eens eerder gedaan maar daar bleef op een klein deel een doffe plek over. Ik weet het dat ligt aan mij maar daardoor wel het vertrouwen een beetje weg, ondanks dat ik erg veel aluminium heb gepolijst. Lak is toch iets ander denk ik dan.
 
Heb ik wel aan zitten denken maar heb dat al eens eerder gedaan maar daar bleef op een klein deel een doffe plek over. Ik weet het dat ligt aan mij maar daardoor wel het vertrouwen een beetje weg, ondanks dat ik erg veel aluminium heb gepolijst. Lak is toch iets ander denk ik dan.


Zonder het te zien is het lastig oordelen maar ik snap jou probleem qua vertrouwen ;)
Lak is idd heel anders dan aluminium, op alu heb je veel sneller een zichtbaar resultaat
 
Ik heb ook weer bij ali besteld.
2x washandschoen (1x voor de auto, 1x voor de motor)
1x droogdoek (motor)
1x grid guard (emmer)

hebben jullie nog tips voor schoonmaak dingen die je absoluut moet hebben waarvan ik niet weet dat ik ze zou willen hebben :)
bv een goede doek oid om de velgen schoon te maken, dat doe ik nu met een gewone doek maar ook niet ideaal.
 
Persoonlijk pak ik voor wassen altijd een microfiber handschoen, hier gebruik ik geen doeken voor. Ook voor de wielen niet.

Een must-have vindt ik zelf een APC (All Purpose Cleaner) zelf heb ik die van Poorboys maar elk degelijk poetsmerk heeft dit in hun assortiment. Een degelijke APC met een kwastje krijgt bijv. elk wiel schoon :)

Wanneer je je motor niet apart in de wax zet zou ik altijd een shampoo gebruiken die dit doet. (Uiteraard is de bescherming niet te vergelijken, maar beter iets dan niets imo) het zorgt ervoor dat je de volgende keer makkelijker schoonmaakt en je motor droogt ook wat gemakkelijker. :t
 
Persoonlijk pak ik voor wassen altijd een microfiber handschoen, hier gebruik ik geen doeken voor. Ook voor de wielen niet.

Een must-have vindt ik zelf een APC (All Purpose Cleaner) zelf heb ik die van Poorboys maar elk degelijk poetsmerk heeft dit in hun assortiment. Een degelijke APC met een kwastje krijgt bijv. elk wiel schoon :)

Wanneer je je motor niet apart in de wax zet zou ik altijd een shampoo gebruiken die dit doet. (Uiteraard is de bescherming niet te vergelijken, maar beter iets dan niets imo) het zorgt ervoor dat je de volgende keer makkelijker schoonmaakt en je motor droogt ook wat gemakkelijker. :t


APC en kwastje had ik ook zelf kunnen bedenken inderdaad.

ik heb een matte lak dus een wax mag volgens mij niet maar dat heb ik nooit goed uitgezocht maar gebruik dus altijd gewone shampoo
 
Ik heb ook weer bij ali besteld.
2x washandschoen (1x voor de auto, 1x voor de motor)
1x droogdoek (motor)
1x grid guard (emmer)

hebben jullie nog tips voor schoonmaak dingen die je absoluut moet hebben waarvan ik niet weet dat ik ze zou willen hebben :)
bv een goede doek oid om de velgen schoon te maken, dat doe ik nu met een gewone doek maar ook niet ideaal.

Goede spullen komen niet van ali/eBay etc. Tenzij het kost wat het hier ook kost ;)
Ik heb zeer goede ervaringen met producten van poorboys, of gyeon ( stapje hoger )
Qua doeken, shampoo etc kan ik je alleen monello aanraden, verder geen uitgebreide ervaring met top merken.
Wel veel ervaring met turtle wax en de veel te dure meguirs producten.. allemaal lekker laten liggen ;)

Zorg voor onderstaande aan was producten;
Goeie wash mitt (10)
Shampoo monello lavare ( 20 )
Droogdoek monello 70x80 oid (15)

Qua wax en bescherming of diepere reiniging ;

Poorboys nattys paste wax ( 22.50 )
Goeie apc, afhankelijk of je een liter neemt of meteen 4 bv ( va 15 )

Denk hierbij ook ff aan pads en afneem doeken ( 10 )

Wat ik zelf veel gebruik bij motorfietsen ;
Monello non ferro ( 20 )
 
Even oma een schop geven.

Is hier iemand die in omgeving delft woont en voor de hobby motoren poetst? Of weet iemand een adresje in de buurt? Ik zou graag mijn motoren een keer echt goed laten poetsen en wil niet zelf alle spullen aanschaffen. Uiteraard tegen vergoeding
 
Ik weet niet of je de beschikking hebt over social media oid ?! anders zou ik eens opzoek gaan naar een detailing groep en daar de vraag stellen..
Helaas woon ik compleet aan de andere kant van NL, had het anders graag voor je gedaan
 
Goed topic, hoop tips opgedaan, ik kan je motor niet poetsen, en mn vrouw ook niet, ze vond het een gekke vraag... -O-
 
Mensen houd aub op met het aanprijzen van dasty en wd40.. het is nergens goed voor ! Dasty is heel slecht voor gelakte delen en naar mijn mening ook voor rubbers e.d. Wd 40 kun je overal op toe passen maar is ook niet het middel om dit mee te doen.
Koop aub een goede velgenreiniger of maak de boel wat vaker schoon ;)

WD40 is veiliger voor je velgen dan een velgenreiniger. Lampenolie werkt ook maar net iets minder goed in mijn ervaring. Of het even goed werkt dat is altijd de vraag. Ik gebruik 9 van de 10 keer wd40 en soms Dasty voor de lentereiniging en voor aluminium velgen gebruik ik Cilit Bang Badkamer om de laatste restjes weer netjes te krijgen. Dat bevat zuur net als de meeste producten voor je velgen. Je moet gewoon weten waar je welk product voor kan gebruiken. Dasty is een top ontvetter en er zijn genoeg producten minstens zo agressief. Niet op je remmen spuiten, niet op rubbers, niet op lak. Soms heeft het echter nut.

Ps. Velgenreinigers zonder zuur gaan echte oxidatie niet aanpakken. Daar zijn ze te mild voor. Zo simpel is het.
 
Tussen velgen reiniger en velgen reiniger zit dus een enorm verschil, namelijk of het zuur is of juist niet.. Daarom mijn advies om een goede velgen reiniger te kopen.
Dasty kun je inderdaad mooi gebruiken om te ontvetten.. in de keuken oid

Trouwens ; velgenreinigers zijn ook niet bedoeld om oxidatie aan te pakken, daarvoor heb je andere middelen ;)
 
Heeft iemand hier de gouden tip om een vettige sluimer van mijn kappen af te krijgen. Het is iets van een wd40/silicone achtige vette laag. Ik heb door en door gekleurde kappen (niet gelakt dus). Alvast bedankt
 
Lastig op afstand te zeggen. Heb je een goede shampoo gebruikt? Dat zou mijn eerste poging zijn.
Je zou WD40 kunnen proberen (vettigheid gaat daar prima mee weg). Ook zou je wat 50/50 ethanol kunnen proberen op een klein stukje. Mocht dat niet werken zou ik gewoon een polisher pakken want door en door plastic is ideaal in dat opzicht.
 
@ Sierra november : ik denk dat het tijd word dat jij ontdekt wat bepaalde middelen doen en waarvoor je ze kan gebruiken op een juiste manier ;) je komt nu namelijk over als hoofd van een trollenleger met je belachelijke adviezen.
Het adviseren van WD40 om een vette laag ( van wd 40/siliconen ) weg te halen ?? bedankt ! Heb nu een mix van brood en chocomel op mn beeldscherm zitten !!

Heeft iemand hier de gouden tip om een vettige sluimer van mijn kappen af te krijgen. Het is iets van een wd40/silicone achtige vette laag. Ik heb door en door gekleurde kappen (niet gelakt dus). Alvast bedankt

Een ontvetter dus ! Probeer het eens te wassen met warm water met dreft en kijk wat het doet ( dreft heeft een goede ontvettende werking )
Mocht dat niet of nauwelijks werken zul je met iets zwaarders kunnen ontvetten, Dasty zou je kunnen overwegen al ben ik er geen fan van ( het kan wel op ongelakte kappen )
Zelf gebruik ik voor zoiets Gyeon prep, een veilige maar goeie ontvetter.
 
@ Sierra november : ik denk dat het tijd word dat jij ontdekt wat bepaalde middelen doen en waarvoor je ze kan gebruiken op een juiste manier ;) je komt nu namelijk over als hoofd van een trollenleger met je belachelijke adviezen.
Het adviseren van WD40 om een vette laag ( van wd 40/siliconen ) weg te halen ?? bedankt ! Heb nu een mix van brood en chocomel op mn beeldscherm zitten !!

Dat jij niet begrijpt dat je vet weg kan halen met WD40 daar kan ik niks aan doen. Lampenolie werkt ook prima. "Like dissolves like" noemen ze dat. De lichte WD40 laag die daarna over blijft kun je gewoon wegwassen zonder enig probleem. Ik heb thuis een berg aan schoonmaakmiddelen liggen maar ik grijp steeds meer naar het simpelste en goedkoopste middel voor elke klus. Klinkt niet even stoer als "Product XYZ van Surf Village Hut" maar het werkt even goed en scheelt je flink in de portomonnee.

edit: Ik vind je wel grappig dat je eerst over Dasty liep te klagen en vervolgens Ez87 aanraad om misschien Dasty te proberen al ben je er geen fan van.
Ik zal mijzelf even quoten. Bedankt dat je inmiddels snapt dat Dasty soms nut heeft.
"Dasty is een top ontvetter en er zijn genoeg producten minstens zo agressief. Niet op je remmen spuiten, niet op rubbers, niet op lak. Soms heeft het echter nut."
 
Laatst bewerkt:
Dus volgens jou haal je een vette wd40 achtige siliconen waas weg.. met WD40 ?! Dat gaat toch niet op man, blijft toch sowieso weer een vettige waas achter.
Als die waas weg te wassen was dan had EZ87 dat vast allang gedaan.

Jou berg schoonmaakmiddelen bestaat uit huishoudelijke producten, gok ik.

Ik raad hem zeker geen Dasty aan, ik geef aan dat je het kan proberen maar dat ik er geen fan van ben ?! Ik geef zelfs aan wat ik wel gebruik.. Ik ben er wel eerlijk over dat Dasty soms nut kan hebben, ik vind alleen dat het niet klakkeloos zomaar aan iedereen geadviseerd moet worden als HET product.. met remmenreiniger kun je namelijk ook ontvetten maar dan zijn mensen ineens wel bang.

Prima dat jij jou mening hier over hebt, ik heb dat dus ook en heb uit ervaring gezien dat veelvuldig gebruik van middelen zoals dasty ( andere huishoud troep ) schade oplevert.
Betaal iets meer voor een veilig en goed werkend product ;)
 
De enige reden waarom je Dasty boven rijmreiniger zou gebruiken is omdat het veel goedkoper is. Of mis ik iets?

Dasty kan hele lelijke plekken achterlaten als je het te lang laat zitten op verkeerde onderdelen.
 
De enige reden waarom je Dasty boven rijmreiniger zou gebruiken is omdat het veel goedkoper is. Of mis ik iets?

Dasty kan hele lelijke plekken achterlaten als je het te lang laat zitten op verkeerde onderdelen.


Klopt, vroeger gebruikten mensen ook thinner, wasbenzine en dergelijke producten. tot ze er achter kwamen wat dergelijke producten kunnen doen ;)
 
Heeft iemand hier de gouden tip om een vettige sluimer van mijn kappen af te krijgen. Het is iets van een wd40/silicone achtige vette laag. Ik heb door en door gekleurde kappen (niet gelakt dus). Alvast bedankt

Kun je het niet eerst proberen met een goede apc+d? (all purpose cleaner + degreaser) ik heb die van poorboys, kost weinig en kun je voor veel meer dingen inzetten. Verder kan je dan zelf de verhouding bepalen wat ook wel weer lekker is als je wat zwaarder geschut wil inzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan