?!?! Please help, akra slip-on ktm smc-r 690 ?!?!

Emilius R.

Ready to race🧡
17 sep 2018
22
6
Beste allemaal,

Probleem, sta op het punt een Akrapovic (slip-on) demper te kopen. Alleen deze staat in de papieren als een demper voor het ktm smc-r model van '08 t/m '11 echter heb ik een 2014 model.
De verkoper is er heilig van overtuigt dat het past want hij zegt dat het ook onder een 2014 model heeft gezeten. (Demper is 2ehands) maar ik vertrouw het niet zo...
Heeft iemand heel aub nuttige info hier over? Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Mvg, Emiel

Ps. hier een foto van de advertentie van de demper (nieuw)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190612-054651_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20190612-054651_Marktplaats.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 17
Dat is waar, maar nergens anders een betaalbare demper te vinden... heb geen groot budget vandaar.

Wat is betaalbaar? Wat vraagt de verkoper voor de uitlaat?
Want een Wings demper is nieuw een heel stuk betaalbaarder dan een Akrapovic.

Ik kan namelijk jouw screenshot niet zien, en dus ook geen beoordeling geven, maar gezien het feit dat er vreselijk veel neppe akrapovics op de markt zijn ben ik sowieso al argwanend tegenover verkopers die een product verkopen zonder echte foto's.
 
Als je heel graag een Akra wilt kan ik je niet verder helpen. Ik heb hier nog wel een Superpole demper (met E-keur) die redelijk universeel en betaalbaar is.
Als je dan langs komt kunnen we hem even passen.
 
Wat is betaalbaar? Wat vraagt de verkoper voor de uitlaat?
Want een Wings demper is nieuw een heel stuk betaalbaarder dan een Akrapovic.

Ik kan namelijk jouw screenshot niet zien, en dus ook geen beoordeling geven, maar gezien het feit dat er vreselijk veel neppe akrapovics op de markt zijn ben ik sowieso al argwanend tegenover verkopers die een product verkopen zonder echte foto's.
Ik denk dat dit wel een echte is omdat het gefotografeerd staat met de orginele doos etc. Hij vraagt er 400 euro voor. De screenshot die ik erbij stuurde had hij er als extra foto bij staan als zijnde welk product het was toen hij het nieuw kocht... maargoed, ik rij die kant wel op van het weekend en ga wel eens kijken. Allen bedankt voor de reacties👍
 
Ik denk dat dit wel een echte is omdat het gefotografeerd staat met de orginele doos etc. Hij vraagt er 400 euro voor. De screenshot die ik erbij stuurde had hij er als extra foto bij staan als zijnde welk product het was toen hij het nieuw kocht... maargoed, ik rij die kant wel op van het weekend en ga wel eens kijken. Allen bedankt voor de reacties👍
Ik zou de verkoper vragen om een foto te maken van het serie nummer, denk dat je er dan wel achterkomt of deze echt of nep is, verder kan je vragen waar deze is gekocht en of hij/zij nog een aankoopbewijs heeft.
 
Ik zou zeker Wings overwegen, de akra's knallen nog weleens kapot of krijgen rare brandplekken. De Wings hebben hier minder last van en zijn net zoals de akra ook van titanium en carbon.
 
Waarschijnlijk past het, maar je kunt er ook een splinternieuwe GPR onder hangen. Dan past het zeker en hou je nog wisselgeld over ook.
 
ik weet alleen dat de carbonnen ophangbeugel en ophangpunt een keer een update hebben gehad maar vanaf welk bouwjaar exact geen idee.
hiervoor kun je natuurlijk ook ff de ktm dealer contacten.
 
ik weet alleen dat de carbonnen ophangbeugel en ophangpunt een keer een update hebben gehad maar vanaf welk bouwjaar exact geen idee.
hiervoor kun je natuurlijk ook ff de ktm dealer contacten.
Dat is een goed idee inderdaad thanks
 
Ik denk dat dit wel een echte is omdat het gefotografeerd staat met de orginele doos etc. Hij vraagt er 400 euro voor. De screenshot die ik erbij stuurde had hij er als extra foto bij staan als zijnde welk product het was toen hij het nieuw kocht... maargoed, ik rij die kant wel op van het weekend en ga wel eens kijken. Allen bedankt voor de reacties👍

Is dat via Marktplaats? Ik ga er zonder meer vanuit dat je dan opgelicht wordt met een nep-akra. Het kan natuurlijk dat ik het mis heb, maar ik zou mijn €400 voorzichtiger besteden. Succes!
 
Is dat via Marktplaats? Ik ga er zonder meer vanuit dat je dan opgelicht wordt met een nep-akra. Het kan natuurlijk dat ik het mis heb, maar ik zou mijn €400 voorzichtiger besteden. Succes!

https://link.marktplaats.nl/m1419100369
Volgens mij is het deze advertentie, de uitlaat in de advertentie lijkt mij 100% echt Akrapovic.
De verkleuring, de kleur en de beugels komen allemaal redelijk overeen met wat ik herken als zijnde een 690 Akrapovic.
 
https://link.marktplaats.nl/m1419100369
Volgens mij is het deze advertentie, de uitlaat in de advertentie lijkt mij 100% echt Akrapovic.
De verkleuring, de kleur en de beugels komen allemaal redelijk overeen met wat ik herken als zijnde een 690 Akrapovic.

Het ziet er uit alsof je volledig gelijk hebt .... mooi! Ik had alleen dat plaatje van topic starter gezien en dat soort originele plaatjes wordt wel es vaker bij advertenties geplakt zonder enige relatie tot het echte artikel. Maar mooi, ik hou ervan om in dit soort gevallen ongelijk te hebben... ;)
 
Top jongens, wat fijn dat jullie zo goed meekijken. Ik ga dit weekend langs om te kijken. Heb nog een dealer gebelt en die zei ook dat wss alleen de ophangingsbeugel anders was maar dat je deze los kan bestellen. Ik hou jullie op de hoogte wat het wordt👍👍
 
Jongens de demper past goed. Wat een hemels geluid komt er uit zo'n ding. De ophangingsbeugel die op de tank van de motor zot is indd anders. Die van een oudere smc is gewoon te bestellen voor 25 eu en past op de tank van de nieuwere smc r.
👍👍👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan