Plaat staal

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.540
10.584
Andere kant van de evenaar
Heren moderators, ik heb dit met opzet hier neer gezet, omdat ik hier zeer waarschijnlijk het meeste kans van slagen heb.

Ik ben op zoek naar een stuk plaatstaal van minimaal 45 x 20 cm, 1.5 of 1.6mm dik.

Ik kan 1.5mm plaatstaal vinden op E bay, maar niet met deze maten, en een hele plaat bestellen gaat me wat te ver.

Ik ben dit nodig om de cilinders van mijn motor wat op te hogen omdat er 1.5mm langere drijstangen in zijn gekomen.
Staal is mijn voorkeur, aluminium zo kunnen, maar is iets lastiger te verwerken, i.v.m. het vol gaan zitten van het gereedschap.

Iemand die mij iets kan/wil verkopen?

Mijn dank is evenredig aan uw goedheid,
 
Tasmania!

Als je aluminium met een freesje gaat bewerken gaat het freesje vol zitten met aluminium, tenzij je het freesje continu in vet blijft dopen, daarom is staal mijn voor keur.
Staal bewerkt makkelijker dan aluminium, nu wachten op degenen die het tegendeel beweren. ;)

Een rechte staalplaat en vloeibare pakking is voldoende, ik heb hier echt wel over nagedacht.
Je moet aluminium smeren met alcohol.
 
Zou toch maar aluminium nemen staal kan gaan roesten,metaal kan je halen bij een staalconstructie bedrijf of metaalwinkel.
Bewerken kan bij een machinefabriek.
RVS staalsoorten roesten niet maar corroderen net als aluminium. Nadeel, iets hogere prijs per meter/per dikte/per breedte
 
Terug
Bovenaan Onderaan