Pirmaire kettingspanner opnieuw van 'voering' voorzien?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.188
Assen
..voering is niet het juiste woord?.. maar goed.
De primaire ketting van de enfield (duplex) wordt gespannen door dit onderdeel op de juiste hoogte te stellen met een bout/contramoer(dus geen veer).
De voering die er op zit slijt vrij snel (misschien door het dieselblok wat erg afremt als je het gas dichtgooit) dus heb wel een paar van deze versleten dingen liggen..
Voor de handige mensen .. zou deze te bekleden zijn met wat voor materiaal? Wat misschien langer meegaat?
1367388
 
Prijs verschilt per aanbieder, hoe lang ze meegaan ook. Die er nu in zit zag ik bij toeval(koppeling vervangen) en deze is in een paar duizend km. net zo ver versleten als de vorige in ca. 50K deed.
'Veel werk'; Ik denk vergeleken met 'normale' motoren niet..
Pak dan dezelfde als de vorige keer. Ben je 50k km klaar.
 
Niett gehinderd door enige kennis zou ik iets maken van een achter rug ketting geleider van een crosser.
En indien ik wel wat kennis zou hebben zou ik proberen om en ketting rol te gebruiken. Zo een die het frame van de crosser beschermd als de vering ingeveerd is.
 
Uitgaande van de afbeelding in de openingstijden post.
Plaatje nylon ver door laten lopen op het asje. Warm maken en buigen en in de ronde gedeelte de mechanische bevestiging. Boren en tappen. Materiaal zat.
Heet maken, gewoon in een pannetje heet water of in de friteuse
 
Of de Blokker, de Hema, de Action. Prima spul voor dit doel. En inderdaad, een zijde dubbel vouwen zodat hij over het randje klemt en de andere kant met schroefjes vast zetten.
Een middagje zagen en föhnen en je bent er. Leuk experiment.
 
Ikea snijplank is PP , en hier ligt ook nog een HDPE snijplank. Is dus geen Delrin, POM of Nylon. Wees dus voorzichtig met wat je gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan