Pimpen van een Honda CB450 Sport '87

Laat die jongen toch.

Ik zou eens in de auto hoek gaan zoeken..


Hele vette shit: Chrome Flame grill insert - Ford F150 Forum - Community of Ford Truck Fans

172d1182319215t-chrome-flame-grill-insert-dsc00149.jpg


http://www.cycleopsusa.com/custombillet.html
flame-chrome.jpg

http://www.fhshop.co.uk/home.fh?catno=495
380923


En dan natuurlijk deze nog:
Pink-Widow-Side.jpg
 
Met die velgen en dat frame kan je er best een strakke naked bike van maken (niet dattie nu lillik is).

Deze is leuk:

cb450s-bobber.jpg


Die universele handvatten kan je overal krijgen in alle kleuren, met logo's erop, vlammen...
Ik zou als ik jou was eens op ebay gaan struinen, je komt daat heel veel tegen voor weinagh.
 
Hoi Darth_Dion,

Je merkt het waarschijnlijk al, een Honda CB450 is geen motor waar men op kwijlt. Ik zou deze motor voor jezelf aanpassen en jezelf verder niet storen aan wat anderen er van vinden.
Als jij er Xenon in wil prutsen: gewoon doen.
Als jij dat ding pimpelpaars met gouden randjes wil maken: gewoon doen.

Het zijn fijne motoren die je voor een appel en een ei overal brengen.


(En voor andere/aparte onderdelen: ga eens buurten bij een motorsloperij, en neem de CB450 mee. Dan kan je direct beoordelen of het gaat passen...).
 
Kijk,

antwoorden waar ik wat aan heb :P

Dank jullie vriendelijk.

Ik zeg ook niet dat ik er niet blij mee was, het leek mij alleen een leuk project om er toch iets heel bijzonders van te maken :)

Dion
 
Hoi Darth_Dion,

Je merkt het waarschijnlijk al, een Honda CB450 is geen motor waar men op kwijlt. Ik zou deze motor voor jezelf aanpassen en jezelf verder niet storen aan wat anderen er van vinden.
Als jij er Xenon in wil prutsen: gewoon doen.
Als jij dat ding pimpelpaars met gouden randjes wil maken: gewoon doen.

Het zijn fijne motoren die je voor een appel en een ei overal brengen.


(En voor andere/aparte onderdelen: ga eens buurten bij een motorsloperij, en neem de CB450 mee. Dan kan je direct beoordelen of het gaat passen...).
Nee. Niet gewoon doen. LATEN doen door iemand die er verstand van heeft. Slecht afgestelde lampen zijn zeer hinderlijk voor het overige verkeer.
 
Nee. Niet gewoon doen. LATEN doen door iemand die er verstand van heeft. Slecht afgestelde lampen zijn zeer hinderlijk voor het overige verkeer.

Gaat om het idee dat hij moet doen wat hij zelf wilt ermee ;).

Anyway, het is een leuk fietsje, zou niet teveel aan het origineel rotzooien inderdaad, een racenummer op de zijkant (wit rondje met een zwart cijfer) zal best wel cool staan op zo'n klassieke kuip :)
 
[..]Niet de prestaties veranderen, maar de buitenkamt een beetje pimpen. [..]
Duidelijk verhaal, wat anderen dan nog niet snappen. :+

Ik zou de achterkant 3 cm verhogen door een blokje tussen je schokbrekers.
Hoger maakt al een heel verschil in uiterlijk. :9

Stukje dikke buis met gaten doet al heel wat. :+
 
Ik herken je punt helemaal..en ik krijg zelf ook redelijk veel van het commentaar (al dan niet opbouwend) wat ook in dit topic staat. Geld spenderen aan een wat oudere motor om hem helemaal leuk te maken wordt als zonde gezien. Dezelfde personen betalen wel 450 euro voor een carbon kapje nummer 12 op hun ducati..waardoor hij er precies hetzelfde als alle andere ducati's er uit komt te zien.

Voor jezelf kan het opleuken echt een positieve invloed hebben op de looks. Belangrijk erbij is dat je er wel gevoel voor moet hebben (ooit een gele motor gezien met blauwe en paarse accessoires erop :X ). Denk dus wel een beetje aan verkoopbaarheid..ga niet over the top (vlammen en pluche vallen daar onder) en laat de mooie aspecten van de motor intact.

Voorbeelden die je motor (goedkoop) wat persoonlijker kunnen maken:

*velgstriping: makkelijk aan te brengen, vele kleuren, goedkoop (15-20 euro). Bij de motor zouden zwart rood of goud staan denk ik zo.

*superbike stuur: verkrijgbaar in vele kleuren, valt behoorlijk op. Prijs valt mee (25 tot 50 euro). Kan alleen niet goed op je foto's zien of dit mogelijk is bij jouw motor.

*kleinere knippers: maakt hem iets sportiever, bij voorkeur geen carbon bij een wat oudere motor. Kosten: 30 euro voor 4 stuks

*achterspatbord inkorten: kan makkelijk met een zaag. Werk wel netjes af anders ziet het er niet uit.

*tankpad: maakt het iets moderner

*andere handvatten: kan leuk zijn, maar ik persoonlijk vind alleen de originelen mooi. Tenzij je 50+ euro per handvat wilt besteden.

*overbodige stickers en reclame verwijderen: wie wil er nou met een bedrijfsnaam van een motorzaak rondlopen. Eerste wat bij mij verdwijnt.

*onderdelen polijsten: voor als je veel tijd hebt..kun je bijvoorbeeld vorkpoten, frame, tankdop, velgranden en kroonplaat bewerken met schuurpapier. In het begin gaat dat wat rommelig, maar vanzelf kom je op een punt dat je het echt polijsten mag noemen.

Tenslotte: je motor ziet er nu al prachtig uit hoor! niet te veel aan gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Of je plaatst er 'xenon' van de Action in, 3.49 en ook best fel. In blauw & wit verkrijgbaar.
Iig beter dan een gewoon lampje en scheelt je xx euro.
 
Om mijn bovenstaand verhaal toe te lichten: ik heb zelf een gs450e gehad. Wordt doorgaans gezien als een pekelbrik of erger..maar na heel wat werk was hij best mooi te krijgen.

Zo gekocht: met alle metalen delen roestig of dof. Met knipperlichten van 5x5 cm. Met een hoog stuur en spiegels waar een shopper-rijder van gaat kwijlen. Met een voorspatbord in verkeerde kleur. etc etc.
gs450e27.jpg


Veel aan gedaan (en veel voor gek verklaard). Reflectoren er af, blauw superbike stuur er op, kleinere knippers en spiegels er op, spatbord voor gespoten en achter ingekort met de zaag. En natuurlijk veel gepolijst: uitlaten, vorkpoten, schokbrekers, velgen etc.

Resultaat:
gs450e9.jpg

gs450e13.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of je plaatst er 'xenon' van de Action in, 3.49 en ook best fel. In blauw & wit verkrijgbaar.
Iig beter dan een gewoon lampje en scheelt je xx euro.
Lees mijn post daarover eens als je wil.......

Om mijn bovenstaand verhaal toe te lichten: ik heb zelf een gs450e gehad. Wordt doorgaans gezien als een pekelbrik of erger..maar na heel wat werk was hij best mooi te krijgen.

Zo gekocht: met alle metalen delen roestig of dof. Met knipperlichten van 5x5 cm. Met een hoog stuur en spiegels waar een shopper-rijder van gaat kwijlen. Met een voorspatbord in verkeerde kleur. etc etc.
[afbeelding]

Veel aan gedaan (en veel voor gek verklaard). Reflectoren er af, blauw superbike stuur er op, kleinere knippers en spiegels er op, spatbord voor gespoten en achter ingekort met de zaag. En natuurlijk veel gepolijst: uitlaten, vorkpoten, schokbrekers, velgen etc.

Resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Da's niet pimpen joh :+ Da's opknappen *O*
 
Ik zie nog steeds knipperlichten van 5x5 :+
Middelste foto wel, die zaten er toen nog niet op. De onderste foto heeft gs500e knipperlichten, die ruim een keer zo klein zijn als de originelen. En natuurlijk zijn er veel kleinere aftermarket knippers te vinden, maar het moet ook bij de motor passen he.
 
Vakman? Om er xenon in te prutsen?

Kwestie van hallo-geen lampje er uit, xenonlampje met ballast er in. Stekkertje overzetten, vaak zit er al een stekkertje aan de ballast in de juiste maat. Maar natuurlijk kan een vakman dat ook voor je doen, met wat geluk stelt hij ook de hoogte af.


Wat Black Kiwi met zijn brommertje heeft gedaan, vind ik voor een groot deel onder "normaal" onderhoud vallen.
Aan de andere kant ben ik met een maat bezig een Suzuki GSX400F te verbouwen. Voorlopig is het project zo ver dat we een goede brommer hebben (lees goeiekoop) waar we nog plannen voor aan het maken zijn. De plannen zijn nu nog in het "bobber" <-> "caferacer" stadium. Voorlopig zullen we dus niet meer dan het normale onderhoud aan dat ding uitvoeren en ben ik bezig mijn maat er van te overtuigen dat een bobber en een GSX400 niet veel overeenkomsten hebben (anderzijds kan dat juist een uitdaging zijn om er toch iets aparts en moois van te maken....).

Maar je leest en kijkt plaatjes. Je ziet iets waarvan jij denkt: dat wil ik ook en je gaat zoeken.

Ik roep maar eens wat voor de vuist weg:
  • Clip-ons? Marktplaats, ebay, speurders.
  • Brulpijp? Lassen, Louis.de of klassiekerbeurs.
  • Lomp grote koplamp? Zundapp van Opa.
  • Maf eenzitszadel? Zoek eens op Ural.
  • Gek tankje? Polyester, sloperij.
  • Onhandige handvaten? Motorbeurs.
  • Rare spiegels? Uitverkoop bij lokale motorboer.
  • Ander kleurtje? Gamma.... (dat dus niet, dan krijg je echt waar naar je geld....)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik laminaat laat leggen op de pedalen, zal vast heel leuk staan.

Gamma biedt al laminaat aan van €10,- de vierkante meter?!

Goede optie toch?
 
darth, mocht je de kuip weg doen ben ik geintreseerd om hem van je over te nemen.
 
Ik zou dat kuipwerk eraf halen, het overige zwart spuiten, breder stuur erop, oldschool koplamp, 300cc extra erin bouwen en dan heb je echt een gave motor.. ;)
 
Ik denk dat ik laminaat laat leggen op de pedalen, zal vast heel leuk staan.

Gamma biedt al laminaat aan van €10,- de vierkante meter?!

Goede optie toch?

Darth: ik meende dat je met je topic serieuze reacties probeerde te krijgen, vandaar ook mijn serieuze en lange reactie. Blijkbaar zat ik er naast.

Je moet vooral laminaat kopen - ook handig als een bord voor je kop.
 
kuipje blijft erop O-)

mijn mamma zegt dat ik speciaal ben en dat wil ik graag zo houden O-)
 
Laatst bewerkt:
en spiegels waar een shopper-rijder van gaat kwijlen.

Watte :? Dat zijn echte brikken-spiegels als toegepast op de GS- en (en CB's geloof ik)


Reflectoren er af,
Bedoel je die onder je voorste knippers?
Zijn dat van die ronde met een schroefdraadje erachter?

Hebbie die nog ergens liggen toevallig? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan