Pimpen van een Honda CB450 Sport '87

Dag oma!

Kunt u mij vertellen hoe het staat met die alleraardigste CB450s uit het begin van dit topic?
Ben zo benieuwd of ie al bevlamd is, voorzien van vossenstaarten en hoogpolig tapijt en meer van zulks...

Oh... het liefst ontvang ik deze informatie in de vorm van nietsonthullend fotomateriaal.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie!


Groetjes,

Morrits
 
Beste Forumleden,

Ik wil graag na jaren stilte dit topic proberen aan te wakkeren. Ik ben bezig met het opknappen van een 90'er (dus dat zal eigenlijk een 89'er zijn) CB450S. Zwart met rood frame (u kent ze wel) voor als ik mijn A2 rijbewijs haal. @Darth_Dion had een naar mijn mening erg fraaie kuip op zijn Honda zitten. Kna iemand mij hier meer over vertellen? ik kan m verder nergens vinden. Komt deze van een ander model af? Waar zou ik zoiets nog kunnen vinden? Ik hoor graag van jullie!!

Mvg YBRadventure
 
Beste Forumleden,

Ik wil graag na jaren stilte dit topic proberen aan te wakkeren. Ik ben bezig met het opknappen van een 90'er (dus dat zal eigenlijk een 89'er zijn) CB450S. Zwart met rood frame (u kent ze wel) voor als ik mijn A2 rijbewijs haal. @Darth_Dion had een naar mijn mening erg fraaie kuip op zijn Honda zitten. Kna iemand mij hier meer over vertellen? ik kan m verder nergens vinden. Komt deze van een ander model af? Waar zou ik zoiets nog kunnen vinden? Ik hoor graag van jullie!!

Mvg YBRadventure
Dat is een universele "sportieve toerkuip", mogelijk van het merk Pichler of Givi, uit de tijd dat je nog gewoon motor kocht en daar zelf m.b.v. after-market spulletjes iets van maakte: sport, of toer, of iets daar tussenin. Dergelijke kuipen worden nauwelijks meer gemaakt: omdat motoren tegenwoordig af-fabriek al van kuipen e.d. worden voorzien zijn veel van de toenmalige fabrikanten ter ziele gegaan (Givi bestaat overigens nog, maar houdt zich hoofdzakelijk nog bezig met bagage/koffers en eenvoudige windschermpjes). Je zou kunnen zoeken op marktplaats (of soortgelijke advertentie sites) naar iets wat erop lijkt, of bij bedrijven die uit polyester klassieke kuipen namaken, bijvoorbeeld airtech

Hou er wel rekening mee dat een CB450 een lichte motorfiets is, en dat er met een kuip zoals in het startbericht van dit topic bar weinig van de bedoelde prestaties overblijft, en waarschijnlijk wil je ook de veervoorspanning van de vorkpoten iets vergroten i.v.m. de massa van zo'n kuip.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan