Pimpen van een Honda CB450 Sport '87

Darth_Dion

Rookie
25 jun 2010
26
0
Beste MF'ers,

ik heb zojuist een Honda CB450 Sport uit 1987 aangeschaft. Graag zou ik hem van de buitenkant wat laten opvrolijken, iets sportiever. Niet de prestaties veranderen, maar de buitenkamt een beetje pimpen. Hier heb ik wat hulp bij nodig.

1. Is de koplamp-unit te vervangen en welke afmetingen moet ik dan hebben?

2. Zijn de handvaten te veranderen?

3. Hebben jullie nog ideën of suggesties wat ik kan aanpassen,waar (winkels), en richtprijzen?

Zelf dacht ik dus aan gashendels, wat vlammen-stickers en koplamp vervangen. Uiteraard (of helaas) geen duizenden pleuro's te spenderen, dus alle (slimme) ideeën worden op prijs gesteld.

Graag jullie meningen hierover.

Mvg

Dion
full
 
Laatst bewerkt:
Beste MF'ers,

ik heb zojuist een Honda CB450 Sport uit 1987 aangeschaft. Graag zou ik hem van de buitenkant wat laten opvrolijken. Hier heb ik wat hulp bij nodig.

1. Is de koplamp-unit te vervangen en welke afmetingen moet ik dan hebben?

2. Zijn de gashendels te veranderen?

3. Hebben jullie nog ideën of suggesties wat ik kan aanpassen,waar (winkels), en richtprijzen?

Zelf dacht ik dus aan gashendels, wat vlammen-stickers en koplamp vervangen.

Graag jullie meningen hierover.

Mvg

Dion[afbeelding]
Hoeveel gashendels heb jij er precies opzitten? Volgens mij zit er standaard maar eentje op, van een tweede gaat-ie echt niet harder lopen... :+

Meer serieus: als je serieus wilt tunen, dan moet je het meer zoeken in zaken als inlaat (luchtfilters, sproeiers), nokkenas, cilinderkop flowen, andere uitlaat, eventueel vliegwiel afdraaien en eindoverbrenging aanpassen. Maar volgens mij had je een dergelijke operatie niet in gedachten, want tegen de tijd dat je een merkbaar effect sorteert heb je al meer uitgegeven dan dat het ding destijds nieuw kostte... Nu iets veranderen aan je gashendel lijkt mij onzin, want ik durf te wedden dat de motor zich nu al verslikt als je in één keer het gas vol open hengst.

Mooie motor, leuke fietsjes om mee te sturen :Y en persoonlijk vindt ik dat je hem eigenlijk zo origineel mogelijk moet laten (kuip eraf - scheelt al een boel qua snelheid én beleving - originele koplamp e.d.), maar als je dan toch iets wilt concentreer je dan op uiterlijke zaken om teleurstellingen te voorkomen.

Succes ermee :W
 
Laatst bewerkt:
@DuchBMW

Dit betreft een Belgen-versie, die hebben aan beide kanten gashendels, koppeling en remmen.

Alle gekheid op een stokje, uiteraard bedoelde ik handvaten.

Maar het gaat om het uiterlijk, niet de prestaties, die wil ik zo houden (25kW'ertje)

Dion
 
Niet lullig bedoeld ofzo, maar als ik jou was zou ik de euro's die je aan deze motor wilt uitgeven lekker aan de kant houden om straks een motor te kopen die van zichzelf al een wat sportiever uiterlijk heeft.. :9

Zo eentje bv. :9~

bow_roy_600rr_1.jpg


iig succes ermee, op sites als Motorkleding, helmen en accessoires voor motorfietsen en motorscooters | Motozoom zul je wel wat spulletjes zoals andere spiegels etc. kunnen vinden
 
Laatst bewerkt:
Nou wil het toeval dat tunen het verbeteren van prestaties als doel heeft dus ik denk dat je zelf gewoon wat ongelukkige woorden hebt gekozen.

Maargoed als je een sportiever uiterlijk wil zou ik eerst al is die 'das boot' knipperlichten er af schroeven (toch niet verplicht op zo'n ding).
 
Laatst bewerkt:
Niet lullig bedoeld ofzo, maar als ik jou was zou ik de euro's die je aan deze motor wilt uitgeven lekker aan de kant houden om straks een motor te kopen die van zichzelf al een wat sportiever uiterlijk heeft.. :9
full


Gewoon lekker rijden, beetje doorsparen... veel verstandiger idd.
 
Kan ik de titel nog veranderen?

Maar het is een topic met suggesties over hoe je iets WEL kan pimpen, niet om hem NIET te pimpen :P

Dion
 
Nou wil het toeval dat tunen het verbeteren van prestaties als doel heeft dus ik denk dat je zelf gewoon wat ongelukkige woorden hebt gekozen.

Maargoed als je een sportiever uiterlijk wil zou ik eerst al is die 'das boot' knipperlichten er af schroeven (toch niet verplicht op zo'n ding).

Ok, wat bedoel je met "Das Boot" lichten? Knipperlichten zijn toch verplicht?

Dion
 
Voor de goede orde: alle reacties zover hadden tot doel om jou te helpen. En met zoveel mogelijk origineel laten bedoelde ik: terug naar origineel (dan brengt-ie straks het meeste op) of transformeer het ding in iets dat origineel had kunnen zijn... jouw inspiratie is hieronder, de kuip leent zich ervoor (knipperlichten voor even iets lager monteren):

full


Hoofdzakelijk spuitwerk dus, ik hoop dat je daar goed in bent (en anders even de zoekfunctie gebruiken, er zijn wel topics die daarover gaan)
 
Laatst bewerkt:
Haha ja dat weet ik wel :)

Tnx :)

Maar wat ik bedoelde, soms worden topics heel erg off-topic vanwege klagende mensen enzo :P

Ik wil hem dus definitief WEL pimpen :P

Dion
 
lekker zo laten, brengt ie bij verkoop meer op als zown foeilelijk opgekalefaterd sjonny vlammen ding, die koopt niemand meer.

geld lekker in je zak houden voor een echte sportieve motor (en om eerlijk te zijn, aan die CB450S is qua sportief uiterlijk toch weinig eer te behalen)

of je moet er ECHT munten in stoppen, maar das weer in strijd met me eerste opmerking ;)
 
Géén naked bike van maken, dan wordt het weer een 13-in-een-dozijn fiets.

Vlammenstickers zijn verder nog een no-go, wat mij betreft. Ziet er zo nep uit op zo'n fiets. Krijg je hem nooit meer verkocht.

Ikzelf zou hem in de richting van wat ducBMW hier neerpost proberen te brengen.
Knipperlichten geheel laten vervallen kan, maar daar moet je je wel prettig bij voelen.

Enorme chromen beugel van de achterkant af (desnoods 2 korte greepjes, als het nodig is)
 
'Tunen van een Honda CB450 Sport '87' > 'Pimpen van een Honda CB450 Sport '87'

Kansloos project, tenzij je er veel tijd en geld in wilt stoppen. Voor elk dingetje dat je verandert zie je meteen 2 andere dingen die je dan ook aan wilt passen.
 
ik zou het (als het past) bij een laag M-stuurtje houden en misschien een spuitbeurtje, meer niet, en dat is eigelijk al te duur voor dit ding
 
"pimpen" is zooow 2005 :r

Pimpen is een werkwoord dat zoiets betekent als 'opleuken' of 'versieren', vaak op een manier die te overdreven of kitscherig is.
Het modewoord is afgeleid van het Engelse pimp, dat pooier betekent.
In Amerikaans slang werd het werkwoord to pimp aan het begin van de 21ste eeuw synoniem voor het overdadig versieren of 'customizen' van auto's. De manier waarop dat gebeurt roept associaties op met de wereld van gangsters/souteneurs zoals die bijvoorbeeld in de jaren 70 in Amerikaanse blaxploitation-films werd neergezet. Vandaar de associatie met pimp/pooier.
In het Nederlands taalgebied was men al wel bekend met de termen "pooierbak" en "hoerensloep", waarmee grote, luxueuze auto's bedoeld werden.

dus als jij daar blij van wordt: plak die vlammen er maar op hoor :')
rood pluche zadeldekje
dobbelstenen aan je spiegel
gepolijste velgranden
neon accentverlichting
en veel bling-bling om je tellers :+

of gebruik de features die je al hebt en zet het "das boot"-thema door (zoals testa-rossa in je knipperlichten zag) en maak er een duikboot of bismarck oid van.
mat grijs
periscoopje uit je kuipruit
torpedolanceerbuizen :+
 
nogmaals,

ben niet opzoek naar commentaar of overtuigingen om het NIET te doen,

ik zoek ideeën wat ik WEL kan doen.

Ik ben niet eigenwijs maar hardleers
 
Met das boot doel ik op het formaat (akelig lomp). Knipperlichten zijn pas verplicht vanaf '97, dus bij een '87er kan (en mag) je ze er gewoon afschroeven.

:N

Ik zou er kleintjes op zetten. Scheelt enorm veel in de looks. Net als andere spiegels.

~[edit]
En die taartschep weg. Dan ben je echt al een heel eind, zonder al te veel kosten.

Koop een tankpad, en wat stickers:

10026156_890_MOD_07.jpg

10010012_580.jpg

10010262_580.jpg



rode rimstriping

beugel achter buddy verwijderen

En natuurlijk je naam op het kuipruitje en een racenummer op de motor :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan