Piaggio Liberty 125 3V

Is de scooter sneller te maken? (Piaggio Liberty 125cc EURO4 iGet 3v injectie). Zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de levensduur van het motorblok/onderdelen? Misschien dat over ongeveer 10.000km (1.5 jaar) als bepaalde onderdelen aan vervanging toe zijn die door een 'sneller' vervangen kunnen worden.
 
Zal niet mee vallen om hem sneller te krijgen, misschien dr pulley sliders/rollen kan iets schelen.
 
Over 2 weken wordt de Liberty ingeruild, zal dan tegen de 9000 km gereden hebben. En dan.....O-)
 
Hiermee ben ik mijn gemotoriseerde tweewieler-carrière in 1978 begonnen.
😁
Toen waren die machines al 5 jaar oud. Dan te bedenken dat de originele blokken lopen nu nog steeds als zonnetjes.

Vandaag trouwens 100km snelweg op en neer (200km) op de 125cc. Top 110km/h met wind mee en met wind tegen 95km/h. Verbruik op de snelweg 1:33. Wat een avontuur was dat zeg. Constant door auto's worden ingehaald en 50% van de keren zitten mensen verbaasd om te kijken.
 
De Liberty gaat iets over de 90 maximaal, dus ik probeer snelwegen te vermijden en dat lukt 😅

De kms vliegen er de laatste tijd op, kan nog geen ander voertuig rijden met voet in verband. Zo'n 8600 nu.
 
De Liberty gaat iets over de 90 maximaal, dus ik probeer snelwegen te vermijden en dat lukt 😅

De kms vliegen er de laatste tijd op, kan nog geen ander voertuig rijden met voet in verband. Zo'n 8600 nu.

De nieuwe gaat met tegenwind 95 op de teller. Met gunstige wind 110km/h. Het is nog te doen.

Zag vandaag jouw kleur (donkerblauw/zwart) Liberty rijden in Zeist, mooie machine.
 
Alweer terug thuis na een week Italië.
Toch even de bomma trotseren.

"La moglie" speurde de winkels af en dus had ik tijd om te kijken naar het straatbeeld en wat er allemaal aan scooters geparkeerd stond en voorbij reed.
Volgens mij is het duidelijk: de Piaggio Liberty is de meest populaire +50cc scooter in Italië. Overal waar we waren.

Hierarchie in de Piaggio scooters:
1 de Liberty
2 de Beverly
3 de Medley
 
Terug
Bovenaan Onderaan