Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Bedankt, ik weet voldoende.
Was benieuwd of er enige onderdelen uitwisselbaar zouden zijn met een Quasar motor, maar uit de foto's blijkt wel dat de cilinders toch erg anders zijn opgebouwd, helaas. Voor de krukas heb ik nog goede hoop, daarvan zal ik de afmetingen proberen te vinden.
Vraag over het cilinderhemd was vanwege een project wat ik ergens zag, diegene had de cilinder van 75mm naar 80mm uitgeboord, toch weer 20cc winst.
1541256913.jpg
 
Dan nog een laatste vraagje,
zou je de diameter van de in en uitlaatkleppen kunnen opmeten?
Bedankt, en succes met de opbouw!
 
Heb zelf een Akra gehad. Met DB killer maakt het een stuk meer lawaai dan de standaard demper. Maar goed, hier is het ook om te doen. Als commuter vind ik dit niet fijn, maar kan mij voorstellen dat je als weekendrijder het anders is. Proberen is natuurlijk alijd leuk. Na montage je Beverly een paar minuten stationair lopen zodat de computer zichzelf opnieuw instelt. Michel
 
Dank je voor de tip Mish, ik wist niet dat de computer zich automatisch aanpast. Zou denken dat dit oftewel niet gedaan moest worden of dat de motor aan de computer moest maar dat deze het zelf deed ........

Een pendelaar ben ik totaaaal niet. Ik rij enkel voor mijn plezier, recreatief gebruik met de scooter.
 
En sowieso, dat is volledig de Beverly 350. Echt niet alleen motorblok en kabelboom en andere voorvork. Maar adverteren op MP is niet gratis... heel apart.
 
En sowieso, dat is volledig de Beverly 350. Echt niet alleen motorblok en kabelboom en andere voorvork. Maar adverteren op MP is niet gratis... heel apart.

Online crime is niet meer weg te denken. Op 2dehands staan er wel meerdere valse advertenties tussen. En blijkbaar loont het want het blijft gebeuren. Zoals met een verkoop. Er moet maar 1 persoon zijn die je product wil en gelooft wat er beschreven staat.
Tot voor enkele maanden kreeg ik met regelmaat van de klok wel eens telefoon van Afrika. Heb ze telkens heel kort afgesnauwd en ophangen.
Maar als je al wat online gekocht en verkocht hebt dan heb ik toch het gevoel dat je snel het kaf van het koren kan scheiden en gelukkig is het absolute merendeel wel op degelijke websites met goede bedoelingen
 
De Beverly na de voetpakking lekkage helemaal uit elkaar gehaald. Nieuwe cilinder, omdat de zuiger niet helemaal fris meer was, de kleppen geslepen, nieuwe ophangrubbers, nieuwe naaldlagers subframe, nieuwe pakkingen en gescheurde aanzuigrubber vervangen. Gelukkig kosten de onderdelen niet zo heel veel, gelijk aanpakken dus. Starten ging heel moeilijk, eerst moest het brandstof door het hele systeem. Ben nu nog bezig met inspecteren of alles droog blijft, we gaan de goede kant op! Rook komt van ontluchten koelvloeistof...

 
Foute boel idd, en niet de eerste die ik op MP met dit 125 verhaal zie.
Dank je voor de tip Mish, ik wist niet dat de computer zich automatisch aanpast. Zou denken dat dit oftewel niet gedaan moest worden of dat de motor aan de computer moest maar dat deze het zelf deed ........

Een pendelaar ben ik totaaaal niet. Ik rij enkel voor mijn plezier, recreatief gebruik met de scooter.

Ik heb een tweedehandse Akra (met db killer) gekocht en ben er achteraf wel blij mee. Ik twijfelde want het is zeker meer geluid, maar toen ik iemand anders er mee liet rijden en er naast stond was ik om. Net even wat meer karakter en beleving.
Heb zelf een Akra gehad. Met DB killer maakt het een stuk meer lawaai dan de standaard demper. Maar goed, hier is het ook om te doen. Als commuter vind ik dit niet fijn, maar kan mij voorstellen dat je als weekendrijder het anders is. Proberen is natuurlijk alijd leuk. Na montage je Beverly een paar minuten stationair lopen zodat de computer zichzelf opnieuw instelt. Michel

Hoe lang moet je m stationair draaien en is er bevestiging van de nieuwe instelling dmv een lampje oid?
 
Ik weet niet precies hoe lang. Ik was destijds bij mijn dealer die dat toen vertelde. Ik zou gewoon even lekker laten reutelen en je temperatuur in de gaten houden. Het is ook goed om af en toe je koelventilator te testen. Ik zet in op een minuut of 5 a 10.
 
Hallo, ben sinds kort de bezitter van een Beverly 350 GT. Heb deze gekozen na veel lezen in dit forum en diverse vergelijkingen gemaakt. Voorlopige conclusie is dat de Beverly gewoon doet wat hij moet doen, pittig, ruim, zuinig en genoeg zitplaats voor 2. Gebruik hem voor woon/werk en zal hem op vakantie meenemen voor wat toertochtjes. Vind de voorrem matig, maar die moet nog ingeremd worden. Verbruik is mooi 1 op 30 en power zat. De scooter heb ik in Oostenrijk gekocht en had er slechts 1400 km op staan. Werk hier voorlopig en de stad Wenen is nogal "vol" dus wat wendbares is wel zo handig.
Ben op zoek naar een paar extra's en modificaties:
Een alarmknipperlichten schakelaar zie ik niet terwijl ik via de afstandbediening wel alle 4 knipperlichten kan laten knipperen. Iemand ervaring met installatie of wijziging van om alarmlichten te hebben.
Remblokken voor en achter, iemand ervaring met andere remblokken die wat meer remwerking geven bij minder handel kracht.

Alvast bedankt.
Beverly.JPG
 
Beste,
Van harte gefeliciteerd met je aankoop, je zal er veel plezier aan beleven. Remmen zijn niet overdreven goed, maar kan ook komen door lucht in het systeem. Als je remhendels hard aanvoelen, niks aan doen, sompig betekent lucht in de leidingen. Dit beinvloed negatief je remkracht.

Alarmlichten functie zit er niet op, vast wel aftersales te vinden. Verder ben ik benieuwd hoe je het rood mooi en fris houdt. Veel rode panelen verschieten na verloop van tijd en doet een afbreuk op de mooie scooter.

Mish
 
Beste,
Van harte gefeliciteerd met je aankoop, je zal er veel plezier aan beleven. Remmen zijn niet overdreven goed, maar kan ook komen door lucht in het systeem. Als je remhendels hard aanvoelen, niks aan doen, sompig betekent lucht in de leidingen. Dit beinvloed negatief je remkracht.

Alarmlichten functie zit er niet op, vast wel aftersales te vinden. Verder ben ik benieuwd hoe je het rood mooi en fris houdt. Veel rode panelen verschieten na verloop van tijd en doet een afbreuk op de mooie scooter.

Mish
Bedankt Mish, denk dat silicone spray het rood wel fris houdt.

F.
 
Proficiat en veel veilige kilometers , ik had ook de combinatie met rood en deed er af en toe cockpitspray op , is ongeveer hetzelfde als siliconespray denk ik.
 
Hallo, ben sinds kort de bezitter van een Beverly 350 GT. Heb deze gekozen na veel lezen in dit forum en diverse vergelijkingen gemaakt. Voorlopige conclusie is dat de Beverly gewoon doet wat hij moet doen, pittig, ruim, zuinig en genoeg zitplaats voor 2. Gebruik hem voor woon/werk en zal hem op vakantie meenemen voor wat toertochtjes. Vind de voorrem matig, maar die moet nog ingeremd worden. Verbruik is mooi 1 op 30 en power zat. De scooter heb ik in Oostenrijk gekocht en had er slechts 1400 km op staan. Werk hier voorlopig en de stad Wenen is nogal "vol" dus wat wendbares is wel zo handig.
Ben op zoek naar een paar extra's en modificaties:
Een alarmknipperlichten schakelaar zie ik niet terwijl ik via de afstandbediening wel alle 4 knipperlichten kan laten knipperen. Iemand ervaring met installatie of wijziging van om alarmlichten te hebben.
Remblokken voor en achter, iemand ervaring met andere remblokken die wat meer remwerking geven bij minder handel kracht.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage 1401422
Mooi ding! Scherp verbruik ook, zit ik met 1:21 goed onder.

Beste,
Van harte gefeliciteerd met je aankoop, je zal er veel plezier aan beleven. Remmen zijn niet overdreven goed, maar kan ook komen door lucht in het systeem. Als je remhendels hard aanvoelen, niks aan doen, sompig betekent lucht in de leidingen. Dit beinvloed negatief je remkracht.

Alarmlichten functie zit er niet op, vast wel aftersales te vinden. Verder ben ik benieuwd hoe je het rood mooi en fris houdt. Veel rode panelen verschieten na verloop van tijd en doet een afbreuk op de mooie scooter.

Mish

Heb met rood geen ervaring, maar heb mn zwarte plastic panelen met bumperspray van de Action ingesmeerd. Voelt eventjes glad aan ivm de siliconen er in, maar houdt ze wel mooi.
 
Vandaag een dagje een Beverly Police 350 meegenomen bij Pronto Scooters in Amersfoort. Die had er wel eentje staan, de importeur helaas niet. Puur toeval dat ik er achter kwam dat ze er eentje hadden staan. Was al bij Piaggio dealers aan het rondkijken om een keer eentje live te zien om te kunnen vergelijken qua grootte met mijn Address 110 en toen werd gevraagd of ik een stukje wilde rijden. Daar zeg ik geen nee tegen! Uiteraard gevraagd om 'm een hele dag mee te nemen, dan kan ik er meteen een korte test over schrijven op mijn website.

Wat een fijne motorscooter is dat. Eenmaal aan de rol merk je die 191 kg niet, al moet ik wel zeggen dat ik in de stad sneller met een NMAX 155 ga voorkruipen. Maar dat is wellicht gewenning. Heel vlot naar de 100, topsnelheid hoger dan wat ik op een SH300 kon halen, veel ruimte onder het zadel en nog wat ruimte in de voorkap. Enfin, ik hoef dat jullie niet uit te leggen. :+ Vind 'm sowieso wel fijner dan de SH300, ook als je kijkt naar hoe weinig je daar in kwijt kan en dat je bijna verplicht met topkoffer moet rijden. Het hele voordeel van de scooter is er niet zonder die topkoffer bij de SH.

Maar goed, de Address is er voor erbij en een nieuwe Beverly 350 kost vergeleken met een Address nog wel aardig wat. Denk dat ik om en nabij de 4.5k mag bijleggen op een nieuwe Beverly. Zit ook nog wat te kijken naar een 2e hands X-MAX 250 of wellicht toch een NMAX 155 (die maar net de snelweg op kan).
En mijn Kawasaki ER-6N wil ik niet inruilen om alleen een Bev te rijden. Het kan wel hoor, maar het is compleet anders rijden en ik ga het schakelen missen. Dat is al eens gebeurd, bijna 10 jaar terug. Lastig, lastig.

Het is wel jammer dat je eigenlijk weinig Piaggio motorscooters ziet rijden, althans, waar ik woon en rijd. 330cc is meer dan genoeg. Laagvliegen bij redelijk legale snelheden. De Beverly 350 nodigt wel uit om (veel) te hard te rijden, iets wat de kleinere motorscooters minder hebben.
 
Leuk verslag! Ik herken het zeker! :)

Verslag moet nog volgen. :) Enige nadeel met motorscooters met ruitjes op verkeerde hoogte, resulteert altijd na een dag rijden in koppijn bij mij. Dus dan is het of de ruit er af of een hogere ruit. Als je er geen moeite mee hebt wil ik je nickname vermelden in mijn verslag met link naar dit topic en dat je er al een over de 100k hebt gereden, om de betrouwbaarheid te laten zien.
Maar voor het echte stadswerk met nauwe doorgangen prefereer ik dus de NMAX. Maar dat kan dus ook een kwestie van wennen zijn. Al met al een supergoed motorblok met altijd voldoende vermogen, ook op de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan