Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Gefeliciteerd @Birdboy , mooi ding!

Vandaag ff gereden op een Aprilia Sportcity Cube 300. Loopt wel aardig, top heb ik 143km/u gezien (127 gps). Zaterdag eens kijken naar een BV350, al is dat een nieuwe. Verder ook nog een keer op een SH300. Denk toch wel dat ik met neig naar 330cc. Aan de andere kant voelde de NMAX 155 binnendoor vlot zat aan. Het is ook maar net hoe druk het is op de weg. :+

Birdboy, heb jij nog iets naar je motorscooter? Of is dat je enige tweewieler en pak je de rest via tests?

Dankje! Heb deze schone ook nog staan. Maar die is voor woon / werk in de bebouwde kom even handig en subtiel als een neushoorn, vandaar de BV350. Wel leuk voor de weekenden.

1395938
 
Ohja, was ik alweer vergeten dat je dat schreef. :)
Ook een mooie motor en idd niet handig voor woon-werk of in de stad. Een motorscooter is nu eenmaal praktischer en makkelijker. Ben wel benieuwd of je de Aprilia nu vaker laat staan. Heb nu dus nog een 113cc naast mijn ER6N, maar iets van 250-300cc zou leuk zijn, hoewel de NMAX 155 mij ook wel verraste in stabiliteit en rijgedrag binnendoor. Maar ik hou ook wel van lekker doorrijden en dan klinkt een BV350 als muziek in de oren, wil het spul nog klein en wendbaar blijven.

Veel plezier er mee, maar ik weet zeker dat dat lukt. :]
 
Ohja, was ik alweer vergeten dat je dat schreef. :)
Ook een mooie motor en idd niet handig voor woon-werk of in de stad. Een motorscooter is nu eenmaal praktischer en makkelijker. Ben wel benieuwd of je de Aprilia nu vaker laat staan. Heb nu dus nog een 113cc naast mijn ER6N, maar iets van 250-300cc zou leuk zijn, hoewel de NMAX 155 mij ook wel verraste in stabiliteit en rijgedrag binnendoor. Maar ik hou ook wel van lekker doorrijden en dan klinkt een BV350 als muziek in de oren, wil het spul nog klein en wendbaar blijven.

Veel plezier er mee, maar ik weet zeker dat dat lukt. :]
ER6 is ook leuk!

Dat zal meevallen, de Beverly vervangt mn eletrische snorfiets. Met de nieuwe wetgeving in Amsterdam was die niet zo interessant meer. Wil je echt klein en wendbaar dan moet je een KTM 390 of 690 Duke proberen, lijkt wel een mug. En power! Helaas worden ze ook bij de bosjes gejat hier -O-
 
Mensen lieve leden hulp us un beutje.

Ik sta erg dicht op het punt om een occasion beverly 350 te kopen.
Er zitten toch geen enge probleem gevallen waar ik voor moet uitkijken?
 
He Birdboy, je hebt het juiste zachte buddyseat op je Beverly. Nieuwe versie is harder, persoonlijk vind ik dit minder prettig. Mish
 
@ Ik krijg links er rechts toch wel verhalen te horen over de slechte betrouwbaarheid van de BV350. Mensen die met 20.000 kilometer toe zijn aan een nieuwe cilinder omdat het olieverbruik ontzettend hoog is. Daarnaast bij een dealer in Amsterdam ook te horen dat hij geen goede ervaringen heeft met de Beverly's en dat ik blij mag zijn dat ik 10.000 kilometer zonder problemen haal. Ik geloof dit allemaal wel, maar denk ook dat dit te maken heeft met een bepaalde rijstijl, slecht onderhoud, verkeerde olie en of tuningsonderdelen die meer van het blok eisen.

Ik heb op een internationaal forum uitgezet, ik heb 2 positieve reacties gekregen waarbij duidelijk is dat 50.000 kilometer zonder grote dingen haalbaar is. Ik heb zelf ook goede ervaringen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik zou mij bij een 2e hands exemplaar (dit is een prima idee) ervan verzekeren dat alles goed is.


Goed kijken naar de onderhoudshistorie. Wellicht beter uitzien naar een goedkoper model die ook vaak goedkoper in onderhoud is?
 
Een kleine lekkage met groot gevolg... Bij de voetpakking lekte er wat koelvloeistof, helaas werd dit steeds meer.. Ben begonnen met het losmaken van het blok (inclusief brug). Ik loop tegen 2 technische uitdagingen aan.

1.
Een van de uitlaat moeren is dolgedraaid. Ik kan er niet goed bij, tenzij het achterbrug inclusief uitlaat los kan. Is dit mogelijk? Zoja, dan zal ik waarschijnlijk bout 1 moeten losdraaien?

2. Boven op het spruitstuk staat een kwetsbaar ogend onderdeeltrje met daarin de brandstofslang. Dit bepaalt waarschijnlijk hoeveel brandstof er doorgelaten mag worden. Afijn, dit is het laatste onderdeel voordat het blok van het frame gescheiden kan worden. Hoe maak ik dit los?

Misschien kan jij mij verder helpen?

Gr. Mish
 

Bijlagen

  • BV1.jpg
    BV1.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 17
  • BV3.jpg
    BV3.jpg
    191,2 KB · Weergaven: 14
  • Bv2.jpg
    Bv2.jpg
    112 KB · Weergaven: 16
  • BV4.jpg
    BV4.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Proficiat met de aankoop van je witte bev350.

Mish, nu lees ik net dat je de motorloop van de 350 als rauwer bestempeld en de laatste dagen heb ik,er weer wat km’s bij opgezet en effectief. Mijn gedacht was: hij doet het goed maar aan pakweg 70km/u zou ik haast de indruk krijgen dat het ergens schuurt. Aan die snelheid is dit het meest aanwezig maar idd rauwer dan ik gewend ben.
 
Met behulp van Roke al een deelantwoord gevonden. Het injector huis kan verwijderd worden door beide witte vlakken in te drukken (en de injector naar binnen te duwen). Inmiddels is dit los. Verder heb ik begrepen dat je niet het subframe los kan halen, om het blok eruit te kunnen halen zal de uitlaatbocht verwijderd moeten worden. Met grote waarschijnlijkheid is de moer van een bronslegering en met een beitel te splijten. We gaan het zien.
 
He Wimper, ik weet niet precies waarmee je de BV350 vergelijkt. Rond de 70 is de BV350 het meest aanwezig, iets meer trillingen dan gebruikelijk. Bij een lage snelheid kan je goed de natte plaatkoppeling horen, dit is gebruikelijk. Persoonlijk vind ik de Quasar blokje fijner lopen, maar levert flink minder vermogen. De 350 is gewoon meer motor en dit hoor en beleef je. Als je de stap maakt naar het Masterblok (500cc), dan is alles nog weer rauwer en aanwezig. Zal met de cilinder inhoud en configuratie te maken hebben.

Ik neem aan dat die van jou gewoon goed is, anders had je dit wel gelijk opgemerkt, een beetje leven in de 350 is ok.
 
He Wimper, ik weet niet precies waarmee je de BV350 vergelijkt. Rond de 70 is de BV350 het meest aanwezig, iets meer trillingen dan gebruikelijk. Bij een lage snelheid kan je goed de natte plaatkoppeling horen, dit is gebruikelijk. Persoonlijk vind ik de Quasar blokje fijner lopen, maar levert flink minder vermogen. De 350 is gewoon meer motor en dit hoor en beleef je. Als je de stap maakt naar het Masterblok (500cc), dan is alles nog weer rauwer en aanwezig. Zal met de cilinder inhoud en configuratie te maken hebben.

Ik neem aan dat die van jou gewoon goed is, anders had je dit wel gelijk opgemerkt, een beetje leven in de 350 is ok.

Hoi Mish, ik vergelijk de Bev350 nu bijv met de Sh300. De motorloop was iets fijner van de SH. Soepeler lijkt me een betere benoeming. De Aprilia scarabeo 500 heb ik ook ooit gehad en nu je het zegt, vergelijkbaar.

Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet, bijv vanuit stilstand de gas helemaal heb opengeschroefd om te proeven en te weten te komen hoe dit zich manifesteerd. Gisteren dus een 100km gereden en een stuk autostrade (15km) omdat ik echt wel thuis moest zijn om een bepaald uur. Tussen de 90-100 gereden toen. Doet hij goed zonder meer maar ooo wat wacht ik toch zozeer op het moment dat ik eens kan rijden aan pakweg 120km/u. Nog 350km te gaan zeg maar. Ik moest nadien mijn dochter nog ergens heen brengen en zei haar dat dit nu eens een valse trage motorfiets was, in vergelijking met de BMW 1200. Tegenover de SH300, de vespa250, xmax250 (en ik vergeet er wellicht nog een paar) geeft deze bev250 effectief meer een motorfiets gevoel en is de motorloop met standaard uitlaat beduidend rustiger, althans zo lijkt het wel of mijn gehoor moest serieus achteruit gegaan zijn ;-)
Tegen mijn vrouw zei ik nog dat ik het echt wel hekel dat inrijden van motoren met kleinere longinhoud. Maniakaal dat ik ben op sommige vlakken wil ik dat het goed gebeurd en is het helemaal tegen mijn rijstijl in. Mijn rijstijl is normaal toch behoorlijk sportief, maar het engeltje op mijn schouder wijst me op het hebben van geduld. Geduld is een schone zaak en ook al zal ik er geen 100.000 km’s mee doen, toch wil ik hem inrijden met de gedachten dat dit kan met deze Beverly zonder dat het motorblok vroegtijdig op is.

Ik ben vol verwachtingen en ben aan het twijfelen of ik nu een andere uitlaat zal laten plaatsen of het geld voor andere doeleinden zal gebruiken.

De toeter zou naar mijn mening ook luider mogen, dit is precies een eend met dichtgeknepen strot 😁

Ik probeer er de komende weken nog wat km’s op te zetten want binnenkort staat er een verhuis gepland en dan zal dat weer veel tijd vragen. Het is ook weer campertijd en hopelijk nog goed weer met wat wind want mijn kitespullen vragen ook weer om meer.

Nee voor mij is de Beverly350 een goed alternatief voor de momenten dat ik tijd heb om toch eens te genieten van het motorrijden, lage verbruikscijfers, de ware potentie moet ik nog ontdekken precies, en dat ik weer bergruimte heb is een echte plus. Ooit komt er wel weer een andere droommachine maar dan zullen de kids het huis uit moeten zijn.

Vele mensen kennen mijn motorhistorie wel en de Beverly wordt ook door andere motor vrienden als gestroomlijnd aanzien. Hier in Antwerpen heb ik er geen andere gezien en rijd iedereen met een Vespa. Net zoals de bmw GS is de Vespa in het straatsbeeld te zien.

Ik ben wel benieuwd of de Beverly350 nog steeds een Vespa 300 met die nieuwe HPE motor zou voorblijven. Persoonlijk denk ik dat het gelijk zal opgaan mede door het mindere gewicht van de vespa
 
...

Ik ben vol verwachtingen en ben aan het twijfelen of ik nu een andere uitlaat zal laten plaatsen of het geld voor andere doeleinden zal gebruiken.

...

Ik ben wel benieuwd of de Beverly350 nog steeds een Vespa 300 met die nieuwe HPE motor zou voorblijven. Persoonlijk denk ik dat het gelijk zal opgaan mede door het mindere gewicht van de vespa

Over de uitlaat kan ik een klein inzicht geven, ik heb afgelopen weekend een Akrapovic gemonteerd. Hij loopt merkbaar vlotter, scheelt behoorlijk in gewicht, maar klinkt op lage toeren als een natte scheet en is met db killer alsnog luider dan het standaard exemplaar. Ik twijfel of ie blijft, al begint het wel te wennen. Sta open voor andere (stillere/ diepere klank) uitlaten, maar wil wel de performance voordelen behouden.

Vespa HPE heeft 23,8pk tegen de Beverly’s 30. Vind de Vespa erg mooi maar denk niet dat ie een Beverly zal bijhouden qua snelheid.
 
ER6 is ook leuk!

Dat zal meevallen, de Beverly vervangt mn eletrische snorfiets. Met de nieuwe wetgeving in Amsterdam was die niet zo interessant meer. Wil je echt klein en wendbaar dan moet je een KTM 390 of 690 Duke proberen, lijkt wel een mug. En power! Helaas worden ze ook bij de bosjes gejat hier -O-

ER-6N is zeker leuk, meer heb ik in elk geval niet nodig.

390 Duke en 690 Duke heb ik beide gereden. Vooral die 690 is idioot.. 70+pk uit één cilinder. Loopt heel erg goed. Maar voor in en om de stad is een motorscootertje veel relaxter en je kan er tenminste meuk in kwijt.
 
ER-6N is zeker leuk, meer heb ik in elk geval niet nodig.

390 Duke en 690 Duke heb ik beide gereden. Vooral die 690 is idioot.. 70+pk uit één cilinder. Loopt heel erg goed. Maar voor in en om de stad is een motorscootertje veel relaxter en je kan er tenminste meuk in kwijt.
Zowel de Duke 390 als 690 in mijn bezit gehad. Beide leuke motoren al reed ik liever met de 690 in en rond de stad.
 
Zowel de Duke 390 als 690 in mijn bezit gehad. Beide leuke motoren al reed ik liever met de 690 in en rond de stad.

Van welk bouwjaar? Ik heb gereden op de 2016+. Dat blok loopt als een twin. Je hebt bijna niet door dat het een éénpitter is. Aan de ene kant jammer, maar op de snelweg wel relaxter.
 
Ik denk dat een Beverly 350 ook wellicht een gewilde motorscooter kan zijn.
Een dikke éénpitter is in de vier grote steden heel populair onder bepaalde groepen, dus niet gek dat die 690 zo snel weg was. Wel heel erg jammer dat
men gewoon niet met de poten van andermans spullen kan afblijven.
 
Heee, met het licht heeft Piaggio echt geslapen. Net als het overbodige op afstand je buddy openen. Hahaha, wat een flauwekul zeg. Leuk dat de BV je bevalt. Mijn witte BV gaat richting haar zomerslaap, The Police zal dan weer te voorschijn komen.

Veel plezier en hou ons op de hoogte. Laat wat foto's zien :)

Mish

Die mis ik op m'n 2015. Is dat bij de Euro4 update erbij gekomen?
 
Van welk bouwjaar? Ik heb gereden op de 2016+. Dat blok loopt als een twin. Je hebt bijna niet door dat het een éénpitter is. Aan de ene kant jammer, maar op de snelweg wel relaxter.
Euhm de Duke 690 die je vandaag de dag nog nieuw kan kopen. Een wit zwart exemplaar. De 390 was nog zonder gespleten koplamp.
De 690 ging idd als een speer en loopt ook mooi en ookikheb me suf gelezen aan recensies en testverslagen voor ik hem kocht en zelfs de testrit was goed genoeg maar na hem ongeveer 6 maanden in mijn bezit te hebben gehad de 690 heb ik hem toch maar weer verkocht. Veel koppel maarrrrr net omdat het een 1 cilinder was moest je toch veel schakelen en was schakellui rijden niet aan de orde. Ik had dit nog nooit gehad bij een motor maar bij de Duke was ik verknocht aan de derde versnelling, net omdat ze iets langer was dan de overige 5 versnellingen.
Was een leuke motor maar zeer beperkt gebruiksgemak vond ik persoonlijk. Woon je in de Alpen of heuvelachtige streek zal dit misschien de leukste motor zijn die er te vinden is maar hier niet echt. Blijft een persoonlijke ervaring natuurlijk

https://www.motor-forum.nl/threads/ktm-duke-690-iv-topic-zwei.361920/post-27842894
Nu ik hem terug zie wil ik er natuurlijk nog eens mee rijden maar ondertussen weeral wat jaren geleden natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Lekker erop uit, Wimper. Een vervelende voetpakking lekkage heeft mij doen besluiten om de witte Beverly open te schroeven. Na 100.000 kilometer ziet alles er nog heel respectabel uit. De nokkenas ziet er nog perfect uit. Zal de uitlaatkleppen gaan slijpen en de rok van de zuiger heeft een lelijk spoortje. De kosten van een overmaat zuiger is 90,-, een complete cilinderset bedraagt rond de 140,-....., Ik denk dat ik de Beverly hiermee zal gaan verwennen. :).

Mish
 

Bijlagen

  • BV1.jpg
    BV1.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 12
  • BV2.jpg
    BV2.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 12
Lekker erop uit, Wimper. Een vervelende voetpakking lekkage heeft mij doen besluiten om de witte Beverly open te schroeven. Na 100.000 kilometer ziet alles er nog heel respectabel uit. De nokkenas ziet er nog perfect uit. Zal de uitlaatkleppen gaan slijpen en de rok van de zuiger heeft een lelijk spoortje. De kosten van een overmaat zuiger is 90,-, een complete cilinderset bedraagt rond de 140,-....., Ik denk dat ik de Beverly hiermee zal gaan verwennen. :).

Mish

Behoorlijke operatie, lekker bezig.

Heb jij een foto van het knopje op de buddy op afstand te openen? Ben benieuwd of ik het achteraf zelf kan inbouwen, zou er wel gebruik van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan