Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Zeg Mish, je zei enige blz terug dat de dealer je had gezegd dat hij de eerste 25x je hem start hij geen full power zou zijn. Is dat daadwerkelijk zo?

Nou, ik ben eindelijk over de 500km geraakt. Nu kan het aftellen beginnen.
 
Mooi, lekker bezig.Ik heb het destijds van mijn dealer begrepen, nooit iets hierover gelezen. Het blijft dus een raadsel. Ik zou gewoon de 1000 km aanhouden en lekker zo doorgaan.
 
Oei, lastig om hier antwoord op te geven. Ik heb rekeningen van 100,- tot 1000,- euro. Klein beurtje tussen de 100 en 200 euro. Grote beurt incl. aandrijflijn, banden en kleppen gaat snel naar de 600 a 700,-
 
Goeie dag heren.

Ik sta redelijk dichtbij de beslissing om een beverly 350 aan te schaffen.

Valt mij op dat de prijzen voor gebruikte vanaf 2014 ineens iets hoger liggen.
Betekent dat dat er verschillende type zijn met welke veranderingen/updates?

Moet ik ergens op letten in het speciaal bij een bepaald bouwjaar?
 
Er zitten weinig verschil tussen de modellen tussen 2012 en 2019. Er is wel ergens een nieuwe buddyseat erop gekomen, ik weet niet of het een verbetering is. Euro 4 heeft ook ergens zijn intrede gedaan, ik denk dat dit toen nog niet speelden. Iets minder bagageruimte en vermogen als gevolg.

Wat wel echt belangrijk is dat je de onderhoudshistorie opvraagt. Slecht onderhoud of verkeerde tuningsonderdelen kan de levensduur flink verkorten.


Succes met de aankoop.

Mish
 
Snorfiets verkocht, ik ben officieel op zoek naar een Beverly. Matzwart, bouwjaar 2016-2018. Mocht iemand er een weten :W
 
Snorfiets verkocht, ik ben officieel op zoek naar een Beverly. Matzwart, bouwjaar 2016-2018. Mocht iemand er een weten :W

Nou, hier dan... in je woonplaats;

en

 
Nou, hier dan... in je woonplaats;

en

Was al met die verkopers in gesprek. Bedoelde wellicht iemand van hier die m (nog) niet op de bekende verkoop sites had. Toch bedankt!
 
Was al met die verkopers in gesprek. Bedoelde wellicht iemand van hier die m (nog) niet op de bekende verkoop sites had. Toch bedankt!

De meeste zijn toch wel bekend en op Motoroccasion staat ook weinig. Wellicht is het nog iets om 'm te importeren uit Duitsland, waarbij je een beetje filtert op de grensstreek?


Best wel interessant, scheelt een hoop knaken en je krijgt er een leuke ervaring bij. Enige nadeel; je bent niet direct aan de beurt bij de RDW.
Ik weet niet of je via de ADAC nog steeds een eendagskenteken kan regelen om 'm naar huis te rijden.
 
Zo'n Beverly 350 ziet er echt wel interessant uit. Zelfs ik heb er wel oren naar, hoewel ze eigenlijk voor als scootertje erbij net wel wat te prijzig zijn, al krijg je er wel heel veel waar voor terug. Wil eens zien of ik er binnenkort een keer een rondje op kan sturen om te kijken of het daarna nog steeds zo trekt.
Ben wel benieuwd of het nog veel verschil maakt tussen de Euro4-variant met 3 pk minder of een oudere BV350. Ben alleen zo bang dat de gewone motor dan veel blijft staan. :+
 
Heee, ik heb de Euro-3 en Euro-4 variant. Eerlijk gezegd voel ik weinig tot niks aan verschil. Ik zal ze binnenkort een keer naast elkaar zetten voor een sprint. Wel kan ik aangeven dat degene uit 2012 net aan de 140 km op de teller haalt (was eerst tegen de 160), de nieuwe versie lacht hierom en is ook zuiniger dan de 2012 versie ooit geweest is. Momenteel verbruit de 2012 versie 1:21, de 2018 versie komt wel aan de 1:25.

Er zijn absoluut mooiere en sterkere scooters in omloop, maar vaak is dit dan ook gelijk een ander kaliber. Heb op allerlei scooters gezeten en gereden, persoonlijk vind ik de BV 350 boven alles uitsteken. Het heeft voor mij (lengte iets langer dan gemiddeld) simpelweg veel voordelen. Maar goed, zo heeft iedereen zijn/ haar eigen voorkeur. Een lichte motorscooter (150cc) spreekt mij ook zeker aan, maar komt op de snelweg net een tandje te kort. Maar er zijn hele volksstammen die lachend op de eerste baan lekker door tuffen en lekker heel wat centjes besparen :)

Komende 3 dagen een toertje in Noord- Duitsland maken op de 2012 versie, heb er zin in :)

Mish
 
@ Ik krijg links er rechts toch wel verhalen te horen over de slechte betrouwbaarheid van de BV350. Mensen die met 20.000 kilometer toe zijn aan een nieuwe cilinder omdat het olieverbruik ontzettend hoog is. Daarnaast bij een dealer in Amsterdam ook te horen dat hij geen goede ervaringen heeft met de Beverly's en dat ik blij mag zijn dat ik 10.000 kilometer zonder problemen haal. Ik geloof dit allemaal wel, maar denk ook dat dit te maken heeft met een bepaalde rijstijl, slecht onderhoud, verkeerde olie en of tuningsonderdelen die meer van het blok eisen.

Ik heb op een internationaal forum uitgezet, ik heb 2 positieve reacties gekregen waarbij duidelijk is dat 50.000 kilometer zonder grote dingen haalbaar is. Ik heb zelf ook goede ervaringen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik zou mij bij een 2e hands exemplaar (dit is een prima idee) ervan verzekeren dat alles goed is.
 
@mish misschien is je oudere BV350 al wat paarden kwijt, dat je het niet meer voelt. Maar de Euro4 loopt dus nog 160km/u op de teller?
Als je 130km/u niet vol gas zou kunnen rijden, is dat mooi.

Er zijn zeker sterkere motorscooters op de markt, maar je moet wel praktisch blijven kijken. Een TMAX is een lomp beest, leuke power, maar mij echt te groot. Kom met 1.80m ook met mijn tenen bij de grond, niet met platte voeten.
Een 150cc is ook leuk, laatst een week een NMAX 155 onder mijn kont gehad, die het binnendoor beter deed dan mijn Address 110. Maar daar mag ik 'm niet mee vergelijken, die kost ook de helft en doet het wel perfect in de stad en kan meekomen daarbuiten. Meekomen. Niet inhalen. Met de NMAX kan je net dat beetje meer en ook de snelweg op, als je rechts blijft.

Ben benieuwd wat voor reacties er op dat forum komen, maar dat je al bijna een ton op je oude hebt staan, zegt wel wat!
Ondertussen kijk ik een beetje rond naar 150, 250 en 300cc spul. Heb geen haast, het is voor erbij en meer voor de lol. Beetje aan het kijken naar de NMAX 155, XMAX 250 (ABS), SH 300, BV350... zoiets. Oude Sixteen 150 zou ook nog kunnen, die heb ik al eens gehad. Maar wat je al zegt, met 150cc kan je de snelweg op, maar ook niet meer dan dat. Jammer dat Suzuki geen 300 of 350 heeft in een kleiner model a la Sixteen. De Burgman is gewoon te lomp voor erbij (voor mij).
 
Laatst bewerkt:
De Sixteen vind ik persoonlijk ook een mooie scooter om te zien. Daarnaast is een lichte scooter ook goedkoper en eenvoudiger in het onderhoud. Kan je leven met een defensieve rijstijl, waarom niet? Bij het stoplicht ben je toch meestal als eerste weg. Moet wel zeggen dat ik op de Dylan en Agility wel automobilisten ben tegen gekomen die lastig gingen doen, met de BV 350 ben ik echt sneller weg. Het Quassar blok loopt ontzettend mooi, maar voelt in vergelijking met de 350 meer als een brommer. Dit gevoel heb ik ook met de Yamaha Xmax 300. Misschien komt dit omdat de 350 wat rauwer loopt? M
 
Waar zat dat Quasar blok onder? Ik ben niet heel erg thuis in motorscooters. Heb een Sixteen 150 en X-City 250 gehad, nu dan een Suzuki Address 110 en verder een paar gereden;

Aprilia Sportcity 125
BMW C Evolution
Honda Dylan 150
Honda Lead 100
Honda Forza 300 (oude model)
Honda PCX 125
Kawasaki J300
Kymco Agility 125 (lang geleden)
Kymco Downtown 300
Piaggio Fly 125
Suzuki Burgman 125
Suzuki Burgman 200
Suzuki Burgman 400 A
Suzuki Burgman 650 Executive
SYM Joymax 300
Vespa GTS300
Yamaha NMAX 125
Yamaha NMAX 155
Yamaha XMAX 250
Yamaha XMAX 300
Yamaha TMAX 530 SX

Hmmm nu ik ze zo opschrijf heb ik er best aardig wat gereden. :+
Gelukkig heb ik een lijstje waarbij ik alles bijhoud waar ik op gereden heb. De teller staat op 130+.

Maar goed, mijn wens is dus nog de BV350, SH 300.... en misschien eens een GP800.


Quasar... dat is toch een blokje van de PIaggio groep? De NMAX 155 was toen ik 'm had elke keer als eerste weg, ook op 80km-wegen kon ik prima voordringen. Maar ik ben niet echt een hele defensieve rijder, dus ik denk dat ik lekkerder op iets zit met wat meer pit. Maar wat je zegt, dat kost ook meer in onderhoud.
Had in die week maar één keer een dingetje met twee corpsballen in de BMW cabrio van hun pappie. Maar die trokken 'm dan ook asociaal open. Met een BV350 had ik ze mooi voorgebleven en hoefden zij geen gevaarlijke inhaalactie te doen. Ik hou wel van een beetje doorrijden, zonder echt extreem hard te gaan. 20km/u boven de limiet is over het algemeen mooi zat (en uiteraard alleen waar het kan). Nu kan dat met 150cc binnendoor wel, maar wat meer koppel is fijn. Niet nodig, wel fijn. Met name gewoon lekker hard wegknallen is altijd leuk. Hard wegrijden en dan redelijk netjes aan de snelheid houden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik mag me nu ook melden als Beverly rijder :-) Ondanks dat ik een iets nieuwer mat zwart model wilde, kreeg ik een te goed aanbod voor een witte uit 2015. Zeer tevreden mee, stad / beetje snelweg / boodschappen doen gaat prima, daar heb ik m ook voor gekocht.

Er zat al een Malossi vario onder, merkbaar verschil met de standaard versie waar ik ook mee gereden heb, trekt veel mooier door. Ook meer slijtage, dus wellicht toch de standaard versie monteren met Dr Pulleys. Ook heb ik een Akra die ik er onder ga zetten, kijken hoe het geluid bevalt.
Led lamp, koffer, handvatverwarming, en telefoonhouder zullen ook volgen. Tot nu toe erg blij mee, overtreft mn verwachtingen.

uD1p9Tv.jpg
 
Laatst bewerkt:
de piaggio xevo 400 nu de 500.000 km gepaseerd.
nog met de eerste koppeling nog nooit hoefde de motor open nog steeds de eerste kleppen.
 
Heee, ik heb de Euro-3 en Euro-4 variant. Eerlijk gezegd voel ik weinig tot niks aan verschil. Ik zal ze binnenkort een keer naast elkaar zetten voor een sprint. Wel kan ik aangeven dat degene uit 2012 net aan de 140 km op de teller haalt (was eerst tegen de 160), de nieuwe versie lacht hierom en is ook zuiniger dan de 2012 versie ooit geweest is. Momenteel verbruit de 2012 versie 1:21, de 2018 versie komt wel aan de 1:25.

Er zijn absoluut mooiere en sterkere scooters in omloop, maar vaak is dit dan ook gelijk een ander kaliber. Heb op allerlei scooters gezeten en gereden, persoonlijk vind ik de BV 350 boven alles uitsteken. Het heeft voor mij (lengte iets langer dan gemiddeld) simpelweg veel voordelen. Maar goed, zo heeft iedereen zijn/ haar eigen voorkeur. Een lichte motorscooter (150cc) spreekt mij ook zeker aan, maar komt op de snelweg net een tandje te kort. Maar er zijn hele volksstammen die lachend op de eerste baan lekker door tuffen en lekker heel wat centjes besparen :)

Komende 3 dagen een toertje in Noord- Duitsland maken op de 2012 versie, heb er zin in :)

Mish

Hoe komt dat verschil? Inge- (of ver-) sleten vario?
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Ziet er prachtig uit, man. Als je goed kijkt kan je echt een mooie treffen voor niet te veel. Doe voorzichtig en geniet.

Ik denk dat alles net een beetje minder is. Aandrijflijn is nieuw, daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Wellicht iets minder compressie en weerstand intern? Maar goed, doet het nog goed. :) Mish
 
Gefeliciteerd @Birdboy , mooi ding!

Vandaag ff gereden op een Aprilia Sportcity Cube 300. Loopt wel aardig, top heb ik 143km/u gezien (127 gps). Zaterdag eens kijken naar een BV350, al is dat een nieuwe. Verder ook nog een keer op een SH300. Denk toch wel dat ik met neig naar 330cc. Aan de andere kant voelde de NMAX 155 binnendoor vlot zat aan. Het is ook maar net hoe druk het is op de weg. :+

Birdboy, heb jij nog iets naar je motorscooter? Of is dat je enige tweewieler en pak je de rest via tests?
 
Terug
Bovenaan Onderaan