Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Dank je Mish,

Zoals aangeven sprak de police versie me ook aan maar evengoed dat mat groene. Ik had even goed een muntstuk laten beslissen😉 wat de kleur betreft tussen beide kleuren.

Wat de uitlaat betreft. Ik zie nog wel, je hebt wel goede argumenten vind ik! 👍🏼

Vario en dergelijk zou nooit in me opkomen om te veranderen maar de uitlaat wel. Vele scooters hebben nog een zwartgeverfde uitlaat die begint af te bladeren van zodra hitte en water gecombineerd worden. Goed dat de uitlaatbochten van de Beverly toch RVS zijn.

Toch nog een vraagje! Al overwogen om de koplamp van LED te voorzien? Misschien doe ik dat wel op termijn. En is er bij de nieuwe Beverly ook nog een afstandsbediening bij? Welke functies heeft deze dan?

Zoals ik zei wordt de Beverly in belgie amper verkocht dus wist de dealer me eigenlijk niet veel meer te vertellen dan ik reeds wist. In de shop stonden enkel de Kymco modellen en Vespa’s en een paar MP3

Kijk er, nu ik weet dat ik de knoop doorgehakt heb met de minuut meer en meer naar uit! 🤗

De Beverly heeft het in mijn keuze gehaald van de BMW C400x (standaard kost deze 2000€ meer), de Honda Forza300 (leek precies een probleem te zijn om te leveren, motorisch gekend en meer dan degelijk maar met duo beduidend minder pit), xmax300 (prijszetting zoals de Honda en eveneens ok design maar deed me weinig, was mijn laatste keuze eigenlijk), de nieuwe Kymco S400 xciting 2018 (wat mij betreft net de duimen moeten leggen voor de Beverly. Qua design vind ik hem mooier dan de Honda en xmax, een bewezen techniek doch weinig erkenning en wordt nog als een B merk aanschouwd, terecht of niet maar speelde wel mee, navigatie aan boord, wel heel weinig ruimte onder het zadel) en dan nog heel effe getwijfeld aan een nieuwe Vespa 300 met nieuwe HPE motor maar het blijft een Vespa, mooi, heel mooi zelfs, heb er 4 gehad en mijn vrouw deed me er aan herinneren waarom ik de laatste GTS versies toch steeds weer verkocht heb..... qua baanligging komen ze nog niet in de buurt van een High wheel scooter zoals de SH en Beverly.
En een Vespa hier in Antwerpen is zoals een BMW GS in heel Europa, op elke hoek van de straat zie je er wel eentje rijden.

Ik geloof zelfs dat Vespa de meest verkochte motorfiets is in belgie vorig jaar, nog meer dan de bmw Gs

Maar goed, ieder zijn beweegredenen om te kiezen voor een bepaalde scooter en ik heb gekozen voor een sterke motor in combinatie met een goed rijwielgedeelte.

Zoals gezegd heb ik de Scarabeo 500 gehad en deze reed goed maar ik vond hem niet geweldig mede omdat hij te zwaar was, ik bedoel dat ik de gewichtsverdeling absoluut niet goed vond op de zware Beo en De SH deed het hierin beter en hoop dat de Bev350 het compromis is tussen de SH300 en de scarabeo 500
 
Gefeliciteerd Wimper, misschien zie ik je nog wel eens rijden, en in die kleur ben je heel herkenbaar , ikzelf heb het destijds ook met de standaard uitlaat gehouden, ik vind hem mooi staan en geluid was net goed....veel plezier ermee ;)
 
Hey Dandev, dank je, je bent ook van Antwerpen zie ik. Ik meer bepaald van Wilrijk. Jij rijdt nu met een Tmax toch?
Hoelang heb je met de Beverly gereden?
 
Ik heb er 3 jaar op gereden en geen minuut spijt van gehad, door de Bev had ik het plezier in het motor rijden terug gevonden, ….vermits ik wat verder wou gaan rijden en geregeld in de zomer met twee erop heb ik de overstap naar de Tmax gemaakt om nog iets meer comfort te hebben....ik veronderstel dat je hem bij Kielsrijwiel center heb gekocht ??
 
Ja klopt, heb hem daar gekocht. Doorheen al die jaren zoveel motoren te hebben gehad ken ik wel wat dealers (zelf voor Honda gewerkt als freelance motor verkoper) maar hoe gek ook maar was nog nooit in het Kiels scooter center geweest. Een paar km van de deur en aangename jongeman. Kleine zaak maar ik hou wel van die persoonlijke down to earth aanpak. Van Roosbroeck is een grotere zaak maar blijft familiaal.
 
Ik heb proef gereden bij kielsrijwiel center met de Kymco 550 AK ....voordien ook nooit geweest....ook vriendelijke jonge mensen...Mijn Bev had ik bij Smout in Boechout gekocht...stond in de etalage bij een opendeur dag .....ff proef gereden en direct gekocht...paar dagen later was ik al aan het bollen.... nu verkopen ze er alleen nog fietsen omdat de zaak is over gegeven...200 meter verder is nu de nieuwe zaak met scooters gekomen...is de man die bij Smout werkte in de werkplaats...zij hebben er wel een paar bollen....
 
Ik begrijp inderdaad niet dat er standaard geen LED verlichting (als hoofdverlichting) is uitgevoerd. Ik heb bij Ali wel een LED verlichting gekocht die ik in de standaard fitting kon plaatsen, maar leverde toch te weinig licht.

Ja, heb zelf ook een Beo 500 gehad. Dit is wel een groot verschil. De 500 was veel logger en het stuurgedrag was ook een stuk minder. Denk dat de BV350 een gulden middenweg is. Zelf heb ik mijn uitlaat een keertje gespoten, maar eigenlijk ziet het er nog steeds goed uit. Met zout en viezigheid spuit ik de BV350 elke dag af, elke week was ik de BV350. Ziet er nog heel goed uit.

Hou mij op de hoogte van de LED set. Ik wil dit wel overwegen. Gr. Michel
 
@Dandev: Smout is evengoed niet zo ver weg voor me al moet je daarvoor door Mortsel (het meest dichtgeslibde stadje van Europa)
Kiels scooter center zijn jonge mensen en ik gun het ze wel.

@mish: als ik meer info heb over de LED verlichting voor de BEV350 weet jij het ook😉
 
Gelijk heb je...Mortsel is geen pretje....het is toeval geweest dat ik hem bij Smout heb gekocht.....had evengoed Kiels scooter gekund.
 
Ik heb al wat scooters ingereden maar wat is de juiste manier. Een dealer sprak van na een autostrade rit een cooling down te doen, dus nog een kort ritje zonder de snelheid er in te houden.
Lijkt me een rare uitleg omdat je na een autosnelweg rit toch nooit meteen de motor stillegt. Tenzij je op 100m vd afrit woont.
Variatie in je rijstijl, de eerste 500km niet lang vol gas rijden maar het mag al nadat de motor eerst goed op bedrijfstemperatuur is gekomen. Vooral vermijden van lange stukken aan dezelfde snelheid en belasting??? Zoiets?

Ik ken een man die meerdere scooters heeft gehad waaronder nog de Forza 250, 2 silverwings 600 en nu een nc750 en met op de 3 scooters heeft hij stuk voor stuk meer dan 100.000 km gezet en zijn uitleg over inrijden was. Gewoon rijden, niet nadenken en gewoon rijden. Gewoon rustig aan zolang de motor koud staat.

Of er nu km’s op staan of niet. Ik rijd de eerste 5-10 km in de zomer altijd rustig aan.

Suggesties zijn uiteraard welkom en nooit te oud om bij te leren 😉
 
"Variatie in je rijstijl, de eerste 500km niet lang vol gas rijden maar het mag al nadat de motor eerst goed op bedrijfstemperatuur is gekomen. Vooral vermijden van lange stukken aan dezelfde snelheid en belasting""
zo doe ik het ook, heb mijn nieuwe burgman ingereden in de eifel en dat ging na goed warm rijden op pittige snelheden.
 
Jep, ik sluit mij hierbij aan. Eerste 500 km rustig ingehouden rijden (tussen 80 en 100 km per uur topsnelheid, wisselend), lange stukken voorkomen. Op de snelweg ben ik dus bij benzine stations eraf gegaan om lange stukken snelweg te voorkomen. Daarna tot de 1000 km af en toe gas even open, meer richting normale rijstijl: extreme rijstijl uitgesloten. Na de 1000 beurtje lekker gassen.

Mooi dat je het blokje netjes warm laat lopen. Er is veel over geschreven, waarom zou je risico nemen? De witte Beverly heeft weliswaar kracht verloren, maar verbruikt nog steeds nauwelijks olie.

MIsh
 
Zeg Mish, als je zegt dat je witte Beverly minder kracht heeft kan een kleine revisie uitkomst bieden toch?

Heeft er iemand van jullie een rugsteun? Heb er al achter gezocht maar niets gevonden tenzij een topkoffer met rugkussen.
 
Jeeeh, kleine revisie zou uitkomst kunnen bieden. Mijn buurman is porsche restaurateur en geeft aan gewoon doorgaan, verbruikt nauwelijks olie. Zo hard hoef ik ook weer niet :) Nee, geen ervaring met rugsteun. M
 
Klopt, de nieuwe staat in de schuur. Met de oude tuf ik lekker door. :) Gaat goed zo. Rij jij ook in de winter, kilometerstand is nog maagdelijk, toch?
 
beverly350 complete.png


Geinig :)
 
Gisteren een paar kleine dingen verbeterd. Door de jaren heen is de koplamp aan de binnenkant een beetje bruin gekleurd. Een nieuwe is 190,- heb met aluminium folie het weer redelijk goed hersteld. Tevens de uitlaatpakking (verbinding pijp/ einddemper) vernieuwd. Olie gecontroleerd, teller op de 97000.
 
Vandaag opgehaald en meteen een 45km gereden. In het allerbegin heeeel rustig aan en tegen het einde van deze rit de hoek vh gas op een derde. Dat gaat hij mooi mee met het verkeer. Deze rijstijl hanteer ik de eerste 500km. Heel eerlijk......leuk is toch iets anders voor mij maar het is voor een goed doel zeg maar 😉 vanaf een 500km na goed warm rijden nu en dan eens het gas helemaal open en meteen weer toe. En dit naarmate we de 1000km naderen eens wat meer en meer !
 
Terug
Bovenaan Onderaan