Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

IMG_0017 (3.JPG
 
Ook maar eens melden hier, sinds kort ook in het bezit van een beverly :) en het bevalt super! Op de planning staat om binnenkort handvatverwarming en handkappen op de scooter installeren. Het wordt helaas een stuk kouder :(.

Vandaag de scooter gewassen (met een hoge druk spuit) en het viel mij op dat het handschoenenkastje van binnen nat was geworden. Is het normaal dat water het handschoenen kastje binnen kan komen?
 
Als je afspuit met een tuinslang gaat alles goed. Je kan je rubbers checken of alles nog goed zit. Ik adviseer je niet met een hoge druk alles schoon te maken, beter regelamtig met een tuinslag en een sopje.

Handvatverwarming is ok, maar verwarmde handschoenen is effectiever. Zeker als je de hele winter doorrijd. Stuurmoffen ben ik zelf ook niet dol op, maar dit is ook effectief, veel warmer dan handkappen.
 
Als je afspuit met een tuinslang gaat alles goed. Je kan je rubbers checken of alles nog goed zit. Ik adviseer je niet met een hoge druk alles schoon te maken, beter regelamtig met een tuinslag en een sopje.

.

Gelijk heb je. zo doe ik het ook, bij mijn vorige motor deed ik het ook met de hoge druk spuit, ik spoot de verf van de velgen. :(
 
Jeeeh, mijn Beverly is bijna 7 jaar oud en 93k op de teller. Het hele jaar door rijden, maar wel elke dag afspoelen in de wintermaanden. Verder elke week wassen en 1 x in de 8 weken in de was zetten. Ziet er nog mooi uit.

Mish
 
Dat is pas een kilometerstand, goed bezig :)! Het is natuurlijk ook geen straf ;). Rijd je ook als het echt slecht weer is vrieskou, sneeuw, etc?
 
Hallo,
Ik ben hier weer een paar weken aan het rondneuzen en de topics allemaal aan het doorlezen van de motoren die me interesseren. Begonnen met als keuzes een Forza, Xmax, de nieuwe Kymco Xciting 400 en de Beverly350.

Tot voor kort reed ik met een BMW R Nine T, fantastische motor maar voor datgene dat ik de motor gebruik (recreatief en heel sporadisch eens een boodschap in en rond de stad Antwerpen). Sinds 2014 zijn er een Duke 390, Duke 690, SH300 en de BMW R9T gepasseerd en gelijk welke motor, ik rij een 3000-3500km's op jaarbasis.

Voor de BMW heb ik met een Honda SH300 gereden. Idem een heel goede motorscooter maar voor mij persoonlijk waren de punten van kritiek op langere trajecten de zithouding en als je sneller dan pakweg 110 wou rijden dan voelde je wel dat het blok op het einde van zijn latijn was.

Zijn er hier die eveneens met de SH300 hebben gereden en nu met een Beverly 350 rijden en hoe bevalt je dat?

Ik hoef geen enorme upgrade te hebben want dan kocht ik me beter een Yamaha Tmax bijv maar ik maak mezelf nu graag wijs dat de Beverly350 toch beter is dan de Honda.

De Beverly met de Kymco vergelijken is zoals appelen en peren vergelijken maar goed. Dat is dan weer iets wat ik moet uitmaken.

Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met de SH300 n vgl met de Beverly 350 hoor ik deze graag.
 
Wimper...ik ga me niet uit spreken of de Beverly nu beter is of niet dan de SH300.....als ex Beverly rijder kan ik je wel zeggen dat ik er veel plezier heb aan beleefd....best eens gaan test rijden met de twee.
 
De ene beter dan de andere is iets dat ieder voor zich moet uitmaken maar als er mensen zouden zijn die met beiden gereden hebben vind ik het wel nuttig om te weten wat hun bevindingen waren over beiden.
 
Beste, niet op de Honda gereden. Wel op gezeten. De Honda SH 300 spreekt mij enorm aan door zijn compactheid en no nonsens uitstraling. Technisch zal het net als andere Honda's wel goed zitten. Ik hoefde er niet op te rijden, alleen plaatsnemen was voldoende. Ik vind de Honda echt te gedrongen om lekker op te kunnen zitten. Maar goed, jij hebt er zelf op gezeten en gereden.

Inmiddels met de BV350 ruim 96000 kilometer op de teller, technisch wel ok.
 
Honda was technisch idd goed, niets op aan te merken maar ik had ook geen innovatief wauw gevoel. Ik heb een normale schoenmaat 42-43 en er is amper ruimte om je voeten te plaatsen. Blijft idd heel compact zo een SH300.
Tja als je 96000km op de Beverly hebt gereden en je koopt er nog eentje bij zal het wel meer dan ok zijn niet😉
 
Ik heb wel op alle 2 gereden, op de Honda met een hoog scherm.
rijdt lekker, ik ben 1,80 meter en voor een langer iemand misschien minder geschikt.
wat ik minder vind op de Honda is dat de knieen wind vangen onder het stuur door.
mijn scarabeo 300 zitten mijn knieen achter de scooter beschermd.
ik dacht dat de BV350 ook beter bescherming heeft, met de sh300 met hoog scherm is de snelheid vooral tegen wind wel snel uit.
de BV 350 heeft daar minder moeite mee.
maar allebij prima scooters.
 
Ik heb wel op alle 2 gereden, op de Honda met een hoog scherm.
rijdt lekker, ik ben 1,80 meter en voor een langer iemand misschien minder geschikt.
wat ik minder vind op de Honda is dat de knieen wind vangen onder het stuur door.
mijn scarabeo 300 zitten mijn knieen achter de scooter beschermd.
ik dacht dat de BV350 ook beter bescherming heeft, met de sh300 met hoog scherm is de snelheid vooral tegen wind wel snel uit.
de BV 350 heeft daar minder moeite mee.
maar allebij prima scooters.


Goed punt. Ik heb wel weer een vergelijking met de BEO 500 en de BV350. Bij de Beo waren mijn benen wel beschermd, maar bij mij sijpelde er water tussen het stuur en voorscherm door. Mijn broek werd hierdoor flink nat. De Beverly heeft hier niet/ minder last van. Dit zijn echt van die dingen waar je pas later achterkomt. Bij deze. :)

@ Klopt. De 96000 km geeft vertrouwen in de techniek. Het is niet helemaal probleemloos geweest, maar eigenlijk nooit grote dingen gehad. Een aantal mankementen (snaar stuk door defecte vario) kan ik de BV350 niet aanrekenen. De BV350 heeft niet zo zeer in acceleratie ingeleverd, maar wel op topsnelheid. In 2012 tikte ik nog de 155 op de teller aan, nu krap aan de 140. Voor mij hard zat, maar moet niet onder de 120 komen. Geen of nauwelijks olieverbruik, het zit technisch goed in elkaar. Ik merk dat de nieuwe BV350 wel een stuk strakker stuurt, dit scheelt toch heel behoorlijk. Maar goed, dit zijn details. Betrouwbaarheid is belangrijker.
 
Ik was gisteren eens gaan kijken naar een quasi nieuwe matgroene Beverly350 van 09/2018 maar met een nieuwprijs scheelde het maar een paar 100€ dus heb een bod gedaan maar de eigenaar die zijn motorfiets in consignatie verkocht vond het nu te weinig. Geen enkel probleem natuurlijk maar de motorzaak heeft me wel een voorstel gedaan dat heel aantrekkelijk leek voor een nieuwe. Echter is er een piaggio dealer op 2km van mijn deur die 200€ duurder was en deze dealer zit 50km verder.

Als de dealer om de hoek nog iets aan zijn offerte wil doen richting de offerte van die andere dealer dan denk ik dat het een Beverly zal worden. De zwarte policy uitvoering is mooi en de donkergrijze met rood zadel ook maar vind er geen duidelijke foto van. Maw de kleuren vind ik niet zo duidelijk op,de website.
Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Net een nieuwe Beverly 350 besteld in het mat kaki groen! Over de techniek ga ik me niet uitspreken want de SH300 is een topscooter maar de Beverly 350 is in alles net iets straffer. Meer opbergruimte, meer vermogen, en meer ruimte voor zowel bestuurder als passagier.

Met de SH ook veel plezier gehad maar de Beverly350 leek me het ultieme alternatief en compromis tussen enerzijds de maxi scooters en de “stads” motorscooters genre Vespa 300, xmaxen enz enz

Binnen een paar weken kan ik hem ophalen.

Ik heb al veel scooters gehad en ik heb met ze allemaal graag gereden maar er was 1 ding dat ik maar onnozel vond en dat was het uitlaatgeluid. 1 uitzondering op de regel is de Yam Tmax.

Dus denk ik wel dat ik deze Beverly ga uitrusten met een aftermarket uitlaat. Suggesties hieromtrent lees ik graag!

Een foto post ik vanaf hij in mijn bezit is.

PS: in belgie is de Beverly350 eerder een zeldzaamheid dan regel en dat vind ik nu net zo leuk😉
 
Gefeliciteerd, wat een prachtige kleur. Ik ben voor By Police gegaan, anders was het ook de groene geworden. Ik heb eerder een Akrapovics onder de Beverly gehad. Heel eerlijk, ik vond het eigenlijk een beetje een afbreuk op de scooter. De standaard uitlaat is slank en het geluid past bij de BV. Bescheiden geluid, maar de eerste meters razendsnel (sneller dan een Tmax 500). Daarnaast werd ik de herrie ook een beetje zat, zal de leeftijd wel zijn... :)

Dit spreekt mij aan de BV350 ontzettend aan, de basis al al retegoed. Voor mij geen aftersales uitlaat, maar ook de standaard variomatic setting icm met de natte plaat koppeling doet het fantastisch. Veel bagageruimte waardoor een koffer in veel gevallen overbodig is. Heb zelf wel een hoge ruit opgezet, beloning is dat ik nagenoeg altijd droog op mijn werk aankom.

De combinatie van deze eigenschappen maakt dat ik de BV350 nog steeds de een hele goede scooter vind. Subjectief dat wel, maar heb onlangs echt opnieuw een keuze kunnen maken.

Na bijna 7 jaar ben ik nog steeds tevreden, jij ongetwijfeld ook.

Mish
 
Terug
Bovenaan Onderaan