Piaggio Beverly 300

Ondertussen ruim 10.000km gereden met de Beverly 300ie. Bij aankoop stond de teller op 9200 nu op een 19400km.
10.000 probleemloze kilometers, buiten de voorbije winter toen na 4 weken stilstand de batterij teveel ontladen was om de motor nog gestart te krijgen. Met de startkabels op de batterij van de auto zo opgelost maar dan toch maar direct een CTEK druppellader aangeschaft met overgangsstekker zodat ik die op het 12V stopcontact in het handschoenkastje kan aansluiten. Werkt perfect.

Op 15000km het voorgeschreven onderhoud laten uitvoeren bij de lokale Piaggio/Vespa dealer hier in de streek en dat is alles aan kosten wat ik er aan gehad heb, buiten brandstof, verkeersbelasting en verzekering natuurlijk.
De banden en de batterij zijn nog altijd de originele af fabriek uit 2012.
Verbruikt ook niks olie. Nu 4000km na het laatste onderhoud staat het oliepeil nog steeds op MAX. En de kleur van de olie is lichtbruin, dus in prima staat.
Qua verbruik: gemeten over 10.000km op basis van de kilometerstanden en de getankte brandstof: 3,14l/100km of 1 op 31,88. In de zomer tank ik E10, en naar de winter toe en in de winter E5. Heel netjes dat verbruik.

Ik vind het echt een prima scooter, rijdt uitstekend, zeer stabiel, zeer goede remmen, veel bergruimte. Ik ben er erg op gesteld.
 
Mijn Nexus had ook nog de originele banden uit 2012, maar toen ik de achterband liet vervangen omdat die helemaal op was, heb ik ook de nog goede voorband ook vervangen.

Domweg omdat die 9 jaar oud was
 
Mijn achterband heeft ook zijn beste tijd gehad. De slijtnokjes beginnen dichtbij te komen, nog een mm of zo. Einde dit seizoen zal ik die laten vervangen samen met de voorband, ook al is die qua profiel nog best goed maar je kan wel zien dat het verduringsproces na 9 jaar zijn werk heeft gedaan: scheurtjes beneden in het profiel.
Ik denk dat ik er Pirelli Angels ga laten opleggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan