Pechhulp vraagje.

TacSemma

MF'er
5 mei 2011
95
5
Zaandam
Beste MF'ers,

Momenteel ben ik bij de ANWB verzekerd voor pechhulp. Maar de pechhulp service van de ANWB brengt de motor slechts naar de dichtstbijzijnde garage. Echter zou ik de motor liever thuis afgeleverd krijgen en er zelf aan sleutelen.

Weet iemand van een pechhulp verzekering die aanbiedt om de motor in NL of zelfs heel Europa thuis te brengen en heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
 
Mijn motor werd bij de dichtstbijzijnde garage bij mijn eigen huis afgeleverd.
Thuis afleveren doen ze niet..
 
De ANWB bracht mijn motor gewoon thuis en dit was van Rotterdam naar Zaandam. Volgens mij zijn we een hoop garages gepasseerd onderweg.

Bel ze anders even op want volgens mij is dit geen probleem.

**Edit:
Althans, het sleepbedrijf want de motor moest afgevoerd worden. Het sleepbedrijf is niet de ANWB zelf. Dus wellicht dat hier verschil in zit.
 
Laatst bewerkt:
Bel ANWB op.
Zie andere topics hierover.

Voor zover ik weet, kun je een adres opgeven waar de boel naartoe moet.

Hangt trouwens ook nog van je verzekering af; in hoeverre die transport bij schade betaald (als er al sprake is van schade/ongeval, bij gewoon pech misschien ook weer niet, hoewel ook sommige verzekeraars daar weer wat voor hebben).
 
Beste MF'ers,

Momenteel ben ik bij de ANWB verzekerd voor pechhulp. Maar de pechhulp service van de ANWB brengt de motor slechts naar de dichtstbijzijnde garage. Echter zou ik de motor liever thuis afgeleverd krijgen en er zelf aan sleutelen.

Weet iemand van een pechhulp verzekering die aanbiedt om de motor in NL of zelfs heel Europa thuis te brengen en heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Ik stond laatst met pech in Gelderland en mijn motor werd gewoon via de ANWB door een sleepbedrijf gratiesj afgeleverd waar ik wilde, door heel Nederland. Dus ik denk dat het aan je abo ligt.
 
Ik krijg regelmatig auto's afgeleverd door takel/sleep bedrijven, waar die verzekerd zijn weet ik niet, maar ik ben niet professioneel, en ook dat kan dus...
Ze kunnen elk willekeurig adres opgeven, ook van uit Dldl en frankrijk
 
Ze hebben mijn motor ook naar huis gebracht.

De motor van een maar is zelfs zonder gezeik op een vrachtwagen van Italie naar Nederland gezet.
 
Als er een taxateur aan te pas moet komen (zoals bij een schade die via de verzekering wordt afgehandeld) moet hij zeker naar een bedrijf.
 
mijn lekke voorband gevalletje werd ook netjes thuis afgeleverd
via de anwb, ze wilde eerst een monteur sturen, maar de band was zo ver stuk dat ik om een sleepwagen gevraagd heb.
bij lokale sleepdiens een huurauto gekregen en de volgende dag stond de motor op een andere sleepwagen thuis voor de deur.
moet gewoon kunnen, ff goed navragen
 
Blok van een oud barrel zei poef, hoop rook en vuur. Richting vangrail gestuurd en snel afstand genomen van de rookontwikkeling. ANWB (wegenwacht) gebeld, kwam redelijk snel ter plaatste maar kon ook niet meer doen dan een bergingswagen bellen.

Mocht zelf bepalen waar ik en de motor naar toe gebracht wilden worden.

Zijn net echte mensen die bergers :W
 
Blok van een oud barrel zei poef, hoop rook en vuur. Richting vangrail gestuurd en snel afstand genomen van de rookontwikkeling. ANWB (wegenwacht) gebeld, kwam redelijk snel ter plaatste maar kon ook niet meer doen dan een bergingswagen bellen.

Mocht zelf bepalen waar ik en de motor naar toe gebracht wilden worden.

Zijn net echte mensen die bergers :W

Die bergingswagen komt omdat je waarschijnlijk langs een autosnelweg stond. Incident management (klik) heet dat. Vanaf moment van de melding is er binnen 20 minuten een berger bij je om je, met je voertuig, zsm naar een veilige plek te brengen. Dat kan de eerste carpoolplaats of tankstation zijn. Als het niet te druk is, ook wel een garage. Een en ander gaat via de verzekeringsmaatschappijen. ook verder vervoer naar een reparateur kan(!) daar onder vallen.

Raar dat de ANWB bij TS niet gewoon naar garage naar keuze wilde rijden. Misschien ws het te druk. Dat kan natuurlijk. Normaal wordt je voertuig dan dmv de verzekering binnen 3 dagen veroerd vanaf de stalling van de berger.
 
Laatst bewerkt:
Als er een taxateur aan te pas moet komen (zoals bij een schade die via de verzekering wordt afgehandeld) moet hij zeker naar een bedrijf.
Dat is niet bij elke verzekeraar zo.
Ik heb al wat taxaties bij mensen thuis mee mogen maken.

Niet taxatie tbv verzekering (waarde en premie), maar echt na ongeval met schade.
 
Ik heb ook een keer met kaduke motor gestaan. Motor werd toen ook naar garage/plaats naar keuze afgesleept. Zit bij KNMV trouwens.
 
Hartstikke bedankt voor de vele snelle reacties! Toen ik met de ANWB belde hebben ze mij heel duidelijk gemaakt dat het alleen naar de dichtsbijzijnde garage mogelijk was. Ik bel vanmiddag even nog een keer na want er zitten schijnbaar flinke verschillen in.

Ik ben me dus aan het orienteren, ik fix liever m'n motor zelf dan dat ik het bij een garage laat doen, zo simpel is het :)
 
Hartstikke bedankt voor de vele snelle reacties! Toen ik met de ANWB belde hebben ze mij heel duidelijk gemaakt dat het alleen naar de dichtsbijzijnde garage mogelijk was. Ik bel vanmiddag even nog een keer na want er zitten schijnbaar flinke verschillen in.

Ik ben me dus aan het orienteren, ik fix liever m'n motor zelf dan dat ik het bij een garage laat doen, zo simpel is het :)

Ik ben benieuwd of je van een andere medewerker een ander antwoord krijgt.
Eigenlijk zou je daarna even moeten vragen met wie je gesproken hebt etc. En dát dan weer met de ANWB terugkoppelen, uiteraard ook hier :9 ! Benieuwd wat 'ze' dan zeggen... *D
 
Hartstikke bedankt voor de vele snelle reacties! Toen ik met de ANWB belde hebben ze mij heel duidelijk gemaakt dat het alleen naar de dichtsbijzijnde garage mogelijk was. Ik bel vanmiddag even nog een keer na want er zitten schijnbaar flinke verschillen in.

Ik ben me dus aan het orienteren, ik fix liever m'n motor zelf dan dat ik het bij een garage laat doen, zo simpel is het :)

Toen ik met onze Honda Civic uit 2007 stil stond in noord Frankrijk werden we naar de dichtsbijzijnde garage gesleept. Dit was eerder een pompstation met een werkbrug waar de zoontjes van de baas zelf met hun projectje bezig waren en aangezien ik een storing in het motormanagement had konden ze niks voor mij betekenen. Dit terwijl er 30 kilometer verder een Honda dealer zat, maar hier mochten ze mij niet heen slepen van de ANWB. |(
 
Al met 2 motoren met pech gestaan en de 1e werd afgesleept naar huis vanuit breda naar regio moerdijk, en in breda zitten veel motorgarages hoor :+
De ander zijn ze de hele weg meegereden (lekke schokbreker, ANWB maakte steeds m;n bandje vetvrij)
 
Een jaar geleden stond ik met een kapotte cardanklok stil en heb ik de ANWB gebeld. Nadat de monteur had geconstateerd dat er echt niks aan te doen was ben ik door de sleepdienst keurig thuis afgeleverd. Ik kon kiezen waarheen ik wou. Nou was naar huis 15 km, en de dichtstbijzijnde motorzaak ook, misschien scheelt dat.

Een paar weken terug was het iets ingewikkelder. Motor met zijspan (Honda GL1000 uit 1979). Ik heb in Duitsland kans gezien om mijn koppeling op te stoken op een helling van ca. 25% naar de camping toe. Ik heb de camping gehaald maar verder rijden was er echt niet bij. 280 km van huis.
ANWB gebeld. Die willen je naar de eerste de beste reparatiemogelijkheid slepen. Als hij daar niet binnen pakweg twee dagen te maken is, dan halen ze hem naar huis. Maar wat me vooral irriteerde was het feit dat ze je na één telefoontje loslaten. Ze spelen je probleem door naar Duitsland. De Duitse sleepdienst belt jou en daar mag je het verder mee uitvechten. Waar je staat, wat voor voertuig etc. Nou spreek ik een aardig stukje Duits dus dat lukt wel, maar veel service vind ik het niet.
Anyway, mijn motor in Duitsland achterlaten en maar afwachten of hij gemaakt wordt (en tegen welke kosten!) of nog een keer naar huis komt, zag ik niet zo zitten.

Vervolgens heb ik het noodnummer gebeld wat achterop je groene kaart van je verzekering staat.
In principe het zelfde verhaal, reparatie binnen twee dagen of thuisbrengen. Maar de dame aan de telefoon had zoiets van: “ motor met zijspan, 35 jaar oud, daar is de gemiddelde motorzaak niet zo 1-2-3 klaar mee. Je mag al in je handen klappen als je binnen twee dagen aan onderdelen komt. Die gaan we gewoon naar Nederland brengen.”
Verder alles met haar geregeld. Locatie, tijd wanneer ik opgehaald wilde worden, ik stond tenslotte gewoon op een camping. De volgende ochtend, netjes op tijd, staat er een Duitse auto-ambulance die de motor met alle bagage mee heeft genomen. En vijf dagen later stond alles weer netjes thuis.

Ik ben zelf, met vrouw en dochter, met de trein gegaan
 
Ik heb een keer gestaan met een gebroken koppelingshendel in luxemburg op een zaterdagmiddag.
Na een telefoontje naar de alarmcentrale werdt ik de volgende dag teruggebeld: dit gaat em niet worden meneer WIJ KOMEN ERAAN!
dinsdagmiddag stond er een grijze golf met een nederlands kenteken voor de tent, met een koppelinghendel. Deze betrokken medewerker van de anwb was dinsdagochtend naar motor mercuur in Den Haag gereden had een hendel gekocht en kwam deze even in Kautenbach in Luxemburg bezorgen. Ik had niks te klagen over de service van de ANWB reisverzekering!
 
Ik stond met een kapotte R6 op de Stelvio. Wilde niet meer starten.
Aantal keer contact gehad met Unive (mijn verzekeraar waar ik ook pechhulp bij heb)

Alles werd keurig via hen geregeld. Motor is opgehaald en terug getransporteerd naar Nederland. Ondertussen werd ik ook nog gebeld waar ik wilde dat de motor afgeleverd zou worden en daarna werd ik weer gebeld met de boodschap dat de motor die dag bij de dealer bezorgd zou worden.

Vond het perfect geregeld.
 
Een paar weken terug was het iets ingewikkelder. Motor met zijspan (Honda GL1000 uit 1979). Ik heb in Duitsland kans gezien om mijn koppeling op te stoken op een helling van ca. 25% naar de camping toe. Ik heb de camping gehaald maar verder rijden was er echt niet bij. 280 km van huis.
ANWB gebeld. Die willen je naar de eerste de beste reparatiemogelijkheid slepen. Als hij daar niet binnen pakweg twee dagen te maken is, dan halen ze hem naar huis. Maar wat me vooral irriteerde was het feit dat ze je na één telefoontje loslaten. Ze spelen je probleem door naar Duitsland. De Duitse sleepdienst belt jou en daar mag je het verder mee uitvechten. Waar je staat, wat voor voertuig etc. Nou spreek ik een aardig stukje Duits dus dat lukt wel, maar veel service vind ik het niet.
Anyway, mijn motor in Duitsland achterlaten en maar afwachten of hij gemaakt wordt (en tegen welke kosten!) of nog een keer naar huis komt, zag ik niet zo zitten.

Ik heb gelukkig een betere ervaring: stond met een lekke oliekoeler 20km vanaf de grens in Duitsland, op Hemelvaartsdag. ANWB stond mij heel netjes en correct te woord, ik kreeg ook een vast aanspreekpunt (ik heb wel een paar keer heen en weer gebeld voordat mij alles duidelijk was). ADAC heeft mij opgepikt en reed in eerste instantie naar dichtsbijzijnde motorgarage, die natuurlijk dicht was. Daar kwamen we vrij snel onderweg al achter, dus werd mijn motor naar het ADAC-depot gereden, wat zo'n 200m was vanaf het punt waar ik was gestrand... Ach, toch even in de sleepwagen gezeten.
ANWB heeft er volop achteraan gezeten dat mijn motor gemaakt kon worden, maar blijkbaar geen oliekoelers op voorraad in de buurt, en mijn vakantie was slechts 4 dagen lang. Op donderdag gestrand, op zaterdag bericht dat mijn motor naar mijn vaste garage werd getransporteerd. Erg netjes geregeld moet ik zeggen.
 
Ik stond met een kapotte R6 op de Stelvio. Wilde niet meer starten.
Aantal keer contact gehad met Unive (mijn verzekeraar waar ik ook pechhulp bij heb)

Alles werd keurig via hen geregeld. Motor is opgehaald en terug getransporteerd naar Nederland. Ondertussen werd ik ook nog gebeld waar ik wilde dat de motor afgeleverd zou worden en daarna werd ik weer gebeld met de boodschap dat de motor die dag bij de dealer bezorgd zou worden.

Vond het perfect geregeld.

Dat is een fijn bericht!
Ik heb momenteel ook pechhulp van Unive en ben geen lid van de ANWB meer maar had er nog barweinig over gelezen.

Dit is dus fijn om te lezen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan