Paul Rimmelzwaan

Daar hoef je me niet voor te bedanken hoor. Vind het wel leuk om te zien dat mensen zich nu nog, zoveel jaren later, met Rim bezighouden. Al lijkt Rim hier nu bijna tot held verheven te zijn. Ik kan zeggen dat Rim toch ook een 'ratje' was. Hij kon vooral Bart, uiteindelijk toch zijn werkgever, gigantisch op de kast jagen. Zeker met mensen als Piet Mertens erbij. Nee, Rim was alles behalve heilig..
 
heej bal mooi verhaal,

die lange heette Gerald Schuurmans
mijn oom was wel tegen een lantaarnpaal aangeknalt (de paal stond ook scheef na het ongeval)nadat hij een moterblok weg gebracht had.
deze laatste foto hangt bij ons allemaal in huis (bij mijn opa en oma, oom en moeder)
en over die kippenschuur heeft mijn opa het nu nog (al zijn mooie fazanten dood)(en niet stoken met wind) je kent het wel.
Verdriet zit bij mijn opa en oma nog hoog.
en vooral waarom...

wij hebben ook nog boeken vol foto's en knipsels
misschien kan ik eens een poging wagen om er wat neer te planten

groetjes Paul.
 
Daar hoef je me niet voor te bedanken hoor. Vind het wel leuk om te zien dat mensen zich nu nog, zoveel jaren later, met Rim bezighouden. Al lijkt Rim hier nu bijna tot held verheven te zijn. Ik kan zeggen dat Rim toch ook een 'ratje' was. Hij kon vooral Bart, uiteindelijk toch zijn werkgever, gigantisch op de kast jagen. Zeker met mensen als Piet Mertens erbij. Nee, Rim was alles behalve heilig..

Gelukkig was Paul geen heilige ;) hij was zo menselijk als maar kon zijn. Het is in ieder geval wel zo dat hij een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten bij ons allemaal. En dat zegt toch wel wat . Weet je Bal, zelfs bij mijn kids , die waren toen allemaal beneden de tien jaar toen hij voor het eerst bij ons in huis kwam, heeft hij die onuitwisbare indruk achter gelaten. Grinnn, ´t ratje........:)

Paul ,wil je oma en opa en je mams en oom de groeten doen van me ? Doe er maar een dikke knuffel bij !

groetjes, Shirley.
 
met al die wind is het halve dak van mijn ooms schuurtje eraf gewaaid ik heb het er maar weer opgelegd (voor zover dat nog lukte)
wel zo netjes.
Staat de motor van mijn oom nog steeds bij huisman langs de Vliet?
ik hoor het wel
groeten Paul
Welke motor is dat? En hebben we het over Huisman Motoren?
 
heej bal mooi verhaal,

die lange heette Gerald Schuurmans

Yep, dat zou kunnen ja. Nu je het zegt.


mijn oom was wel tegen een lantaarnpaal aangeknalt (de paal stond ook scheef na het ongeval)nadat hij een moterblok weg gebracht had.

Hij kwam inderdaad bij Gerard (was het Gerard of Gerald.. Volgend mij Gerard, toch?) vandaan. Een hele aardige man die met gezinnetje in Stompwijk woonde. Hij werkte in Leidschendam in dat oude gebouw van PTT Research. En dat lantaarnpaal verhaal wil ik niet in detail hier vertellen, waarom ik zeg wat ik zeg. Heeft geen zin. Maar inderdaad, de lantaarnpaal stond scheef.

wij hebben ook nog boeken vol foto's en knipsels
misschien kan ik eens een poging wagen om er wat neer te planten

Ik wil met alle plezier een 'ode aan Rim' maken door middel van een eigen plek op het web (website). Geen probleem. Als er mensen zijn die dat waarderen kunnen. Daar kunnen dan alle foto's en het verhaal op gepubliceerd worden. Uhm.. er is genoeg materiaal.
 
Tjeetje.. wat een hoop berichten over Rim zeg. Een hele discussie die al maanden duurt. En zelfs Yvonne, zus van bart, zie ik hier verschijnen. Grappig hoor. Yvonne, Bart gaat nu toch juist weer 'iets' beter? Nog steeds Lozerlaan? Mail je wel even privé.

Ik heb ook nog veel foto's van Rim & Bart. Ook veel foto's die weinig met motorsport vandoen hebben maar meer van stappen, of van de (Bart's)zaak... Ik heb al meerdere keren gelezen dat "stappen" aan bod is gekomen in de discussie hier.

Ik lees ook een aantal zaken die volgens mij niet helemaal kloppen. aar ach, na zo lange tijd heeft iedereen zijn eigen waarheid.

Leuk ook om voor mij bekende namen terug te zien/lezen. Ben wel benieuwd wie iedereen is. Nooit geweten dat Rim zoveel vrienden had :)

Bal
 
Hoi,hier Ylonne(zus van Bart).
Ja het gaat nu wel weer met Bart maar hij moet wel daar in Lozerhof blijven helaas...
Ik ga elke week naar hem toe.En elke keer vraagt hij wanneer hij daar weg mag het is heel triest ....
groetjes van Ylonne (y.m.s.steenwijk@orange.nl)
 
heel leuk om eens wat meer te weten te komen over mijn achterneef!!
ik krijg bij motorzaken regelmatig te horen "he,ben jij familie van paul?"als ik mijn naam achterlaat.
tot voor kort maar eens wat navraag gedaan en het blijkt dus de neef van mijn vader (johan) te zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een foto van paul gevonden, die hier nog niet, op het forum staat,
nu wel.
full
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is het een roton, 50cc met een kreidler blok, ik heb nog een foto uit 1985, van Paul Rimmelzwaan ze laatste kampioensrace, op zandvoort.
full
 
Laatst bewerkt:
nog een foto van Paul Rimmelzwaan, de start van Paul Rimmelzwaan ze de laatste kampioensrace, op zandvoort, in 1985
waar in hij kampioen werd.
 
Laatst bewerkt:
nog een foto van Paul Rimmelzwaan op het circuit, hilvarenbeek in 1979 met roton nr 19
[beekse bergen]
full
 
ik ben met een vriend van paul rimmelzwaan, ton daleman naar een demo race geweest van het crt
in boskoop, op koninginnendag 30-04-2007, hij vond het mooi om dat weer eens te zien
na 15 jaar, zo 50 cc race, het was voor ons weer terug in de tijd, een mooie dag met
mooi weer, was heel leuk daar
full
 
nu nog even na praten, na de race met ton daleman en ikke, en even kijken wat de
volgende de race gaat, woorden waar we heen gaan mischien wel 20 mei naar zandvoort, dan is daar ook een 50cc race, ga even bellen naar circuit van zandvoort of we van uit de pits mogen, kijken daar naar de race, dat zal mooi zijn, en ook voor ton
daleman, dan zijn we weer een dag thuis daar, net zo als in 1966, toen het allemaal
begon met henk otto en nico jeltema en ikke, mooi he.
full
 
Hallo Paul Rimmelzwaan kenners ,ik heb Paul ook goed gekend.
Wij zijn degenen waar Paul de laatste jaren tot het einde zijn motor kwam laten testen en afstellen ,en daardoor hebben wij hem zijn talenten kunnen laten uitgroeien,wat hem uiteindelijk naar een nog hoger nivau had kunnen brengen.

groeten wim
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
6
Weergaven
2K
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan