pannonia 250cc TLF

roodje55

Rookie
21 sep 2018
5
1
hallo

ik zal me even voorstellen
ik ben Herman visscher geboren in Amsterdam, thans wonende in Brunssum
ik ben sinds een maand in bezit van een 250cc TLF pannonia
op zich een leuk motor,
voordat ik begin met opknappen , wil ik weten of die loopt.
ik heb nieuwe bougie geplaats en vonkt
maar na vele malen kicken slaat de motor niet aan.
de bougie er uit gehaald en is kurkdroog
heb de carburateur er af gehaald, de deksel er af waar de kabel in zit
ziet er allemaal niet lekker uit,
zijn hier reviesetjes voor of een vervanger voor de carburateur. zit nu de originele op (pannonia)

lees gaag van u
 
Begin eerst eens met controleren of er überhaupt wel benzine van je tank naar d e carburateur stroomt. (slangetje eraf en benzinekraan openzetten)
Als dat in orde is kan je controleren of de vlotternaald benzine doorlaat. Als de motor lang heeft stilgestaan is de kans groot dat ook de sproeiers dicht zijn gaan zitten. Carburateur goed (laten) reinigen dus. Ik heb begrepen dat de originele carburateur nogal een drama is. Op deze site staat ook nog wel wat interessante info.
Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren
 
Je kan de hele carburateur er even aflaten en tijdens het kicken deodorant in het inlaatspruitstuk spuiten. Dan moet hij starten op het drijfgas uit de spuitbus.
Maar ik denk dat je de tank, benzinekraan carburateur goed moet reinigen. En als hij een tijd stil gestaan heeft zou ik ook de krukaskeerringen gaan verdenken.
 
De originele pannonia-carbs waren niet zo best. Ze worden veel voor Jikov's (jawa) opmgewisseld.
Ik meen dat er een vrij groot Duits pannonia forum is. Daar kunne ze je beter voorlichten.
 
hallo
dank voor jullie reacties
de moter loopt heb de carb goed schoongemaakt en na 1 kick liep die al
nu ligt de motor compleet uit elkaar.
ben nog op zoek naar een buddyseat. koplamp en goede voorvork
want van deze liggen de veren in meerdere stukken

groetjes
 
nee.. niet zo vreemd..
Deze meneer bood vorige week z'n 250cc TLF pannonia op marktplaats aan en we zijn met een prijs overeengekomen en we waren bezig om een datum te bespreken om de motor op te halen.
Opeens heeft ie z'n advertentie verwijderd en na diverse pogingen van mijn kant niets meer van hem vernomen .. hoewel ik kan zien dat hij de berichten wel heeft gelezen.. ik probeerde via mijn bericht hierboven met hem in contact te komen, maar dat heeft natuurlijk geen zin begrijp ik.
Beetje jammer..
 
nee.. niet zo vreemd..
Deze meneer bood vorige week z'n 250cc TLF pannonia op marktplaats aan en we zijn met een prijs overeengekomen en we waren bezig om een datum te bespreken om de motor op te halen.
Opeens heeft ie z'n advertentie verwijderd en na diverse pogingen van mijn kant niets meer van hem vernomen .. hoewel ik kan zien dat hij de berichten wel heeft gelezen.. ik probeerde via mijn bericht hierboven met hem in contact te komen, maar dat heeft natuurlijk geen zin begrijp ik.
Beetje jammer..

Wees blij. Met zo'n mensen wil je geen zaken doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan