paklijst vakantie

Gadver... Bifi... een fatsoenlijk stuk vlees is ook zo klaar.

Pasta uit het versschap (die is ook nog eens sneller klaar), laten koken, suasje erbij en even afdekken. Ondertussen tomaatje snijden voor de vitamientjes. Als de paste in de pan staat af te koelen snel de biefstuk in de pan en die is zo klaar.. èt voila. Flesje wijn erbij en klaar! En wel een goede en lekkere maaltijd!

3FWkVtq.jpg


5oOmAFl.jpg


FcS3ZA4.jpg


Die bordjes dat zijn de kinderbordjes van de Ikea, nemen totaal geen plek in beslag en zijn ook zo goed als onbreekbaar. De opstaande rand is op de camping dan ook wel weer makkelijk.
Het lijkt wel een *** maaltijd.
 
Hoogstaand culinair kook ik ook niet hoor. Meestal neem ik van huis een aantal zakjes met afgepaste hoeveelheden rijst en macaroni mee. Weegt niks, past altijd wel ergens in de koffer en voorkomt dat je onderweg een heel pak moet kopen wat je nooit allemaal gebruikt. Verder gewoon simpele dingen, maar probeer altijd wel wat groente toe te voegen. Vlees eet ik thuis al nauwelijks, in de vakantie meestal nog minder. Bord neem ik niet meer mee, 9 van de 10x eet ik toch uit de pan.
 
Ten eerste wil ik een stoeltje met hoge rugleuning kopen die in mijn top/zijkoffer past om te pauzeren.
Vervolgens een brandertje waarmee ik tijdens een korte pauze koffie kan zetten,
maar ik wil ook een bialetti (welke is goed voor 2 bakkies/grote mok).

Maar nu info krijgen van goedkope adressen waar dat momenteel erg voordelig te krijgen is?

Als een lang dagje toeren met primitieve pauze bevalt ga ik verder kijken naar tent, slaapzak ect. om tzt te kamperen tijdens motorvakantie.
 
Ik zou voor een Bialetti wel kiezen voor een originele. Er zijn ook van die namaakdingen, koop je voor een paar euro bij een kampeerwinkel, maar mijn ervaring is dat die lang niet zo goed werken als een echte. Rubbers van die neppers sluiten slecht af, waardoor er niet voldoende druk wordt opgebouwd. Ik heb zelf een 3-kops Bialetti, dat is gebaseerd op een espressokopje, en is vergelijkbaar met een mok. Geen idee meer waar ik die gehaald heb, ik heb hem al jaren. Volgens mij heb ik er zo rond de 3-tientjes voor betaald.
 
Ten eerste wil ik een stoeltje met hoge rugleuning kopen die in mijn top/zijkoffer past om te pauzeren.
Vervolgens een brandertje waarmee ik tijdens een korte pauze koffie kan zetten,
maar ik wil ook een bialetti (welke is goed voor 2 bakkies/grote mok).

Maar nu info krijgen van goedkope adressen waar dat momenteel erg voordelig te krijgen is?

Als een lang dagje toeren met primitieve pauze bevalt ga ik verder kijken naar tent, slaapzak ect. om tzt te kamperen tijdens motorvakantie.

Je hebt opvouwbare (aluminium frame) lichtgewicht kampeerstoelen, ingeklapt in de verpakking hebben die het formaat van een toilettas.
Goedkoop zien die alleen niet, tussen de 100 en 150 euro ben je snel kwijt voor een stoel.
Ze zitten wel lekker (als je opstaat even een handdoek o.i.d. er in leggen, anders waaien ze weg....)
 
Ik heb zelf zo'n ding waarmee ik m'n matje kan omtoveren tot stoel zonder poten. Stuk compacter.
 
Terugkomend op mijn 'koninklijke' Bifi menu.................... (rijst-Bonduelle-Bifi)

Nee, zeker niet mijn favoriete hap. Wel goed voor de energie-aanvulling. Noodvoorziening!!
Toch eten als winkelbezoek niet mogelijk of vergeten. Ingrediënten meestal gewoon bij me in de koffer. Dus ALTIJD eten te maken.
In het verleden het wel eens moeten doen met een pak koekjes. Da's ook niet alles!
 
Ik heb altijd 2 van die zakken van dat buitensport vriesdroogvoer bij me. Die liggen helemaal op de bodem van de koffer dus nemen nauwelijks ruimte in. Hoeft alleen kokend water bij en een paar minuten later kan je eten. Ik heb ze alleen mee voor nood, dus als het goed is gebruik ik ze niet, maar mocht je om wat voor reden dan ook niets kunnen krijgen dan heb je altijd iets te eten.
 
Ik heb eens, tijdens het wildkamperen, alle pannen en bekers in de regen gezet, want we hadden geen water meer. Wijn was er gelukkig nog wel.:P
 
Eerste aankoop gedaan.
Stoeltje bij ali van 31,67 dollar besteld.
Nanopresso + ns adapter van Wacaco staat hoog op het lijstje.
De Nowpresso of de Cisno met accu/batterij vind ik erg duur uit het buitenland, zijn wel erg praktisch.

Luchtbed (neo-air camper sv) welke maat ? , slaapzak (nomad athos 410) en tent (vango omega 350) ook al bekeken.

Twijfel nog over investering brander, de coleman 442 of 533.
Nog een hoofdlamp en oplaadbare lantaarn zoeken.
 
Eerste aankoop gedaan.
Stoeltje bij ali van 31,67 dollar besteld.
Nanopresso + ns adapter van Wacaco staat hoog op het lijstje.
De Nowpresso of de Cisno met accu/batterij vind ik erg duur uit het buitenland, zijn wel erg praktisch.

Luchtbed (neo-air camper sv) welke maat ? , slaapzak (nomad athos 410) en tent (vango omega 350) ook al bekeken.

Twijfel nog over investering brander, de coleman 442 of 533.
Nog een hoofdlamp en oplaadbare lantaarn zoeken.

Welk stoeltje Richard?
 
Ik heb altijd 2 van die zakken van dat buitensport vriesdroogvoer bij me. Die liggen helemaal op de bodem van de koffer dus nemen nauwelijks ruimte in. Hoeft alleen kokend water bij en een paar minuten later kan je eten. Ik heb ze alleen mee voor nood, dus als het goed is gebruik ik ze niet, maar mocht je om wat voor reden dan ook niets kunnen krijgen dan heb je altijd iets te eten.
Ik kijk even bij de dumpshop in Ommen, daar hebben ze vrijwel altijd Nato-maaltijden . Lekker, voedzaam en niet te duur.
 
Twijfel nog over investering brander, de coleman 442 of 533.

Verschil van de 533 ten opzichte van de 442 is dat de 533 een iets grotere tankinhoud heeft, en wat meer vermogen levert. Ik heb zelf een 442, en het vermogen is echt ruim voldoende om normaal mee te kunnen koken. Hij gaat eerder nog te hard. Dit soort branders zijn over het algemeen vrij lastig te regelen, dus ik denk dat je beter een iets lager vermogen kan hebben. Beter dat het koken iets langer duurt dan dat alles verbrand. Voordeel van de 533 is dan wel weer dat hij in een opbergbox zit.

Nog een hoofdlamp en oplaadbare lantaarn zoeken.

Mijn ervaring is dat als je een beetje gewend bent aan een hoofdlamp, dat je die lantaarn eigenlijk nauwelijks gebruikt.
 
Zijn er nog tips voor goede hoofdlampen? Ik heb nu een Petzl E-lite, dat was destijds de enige LED lamp die waterdicht was. Op zich prima ding, maar knoopcel batterij is niet ideaal, en het dunne bandje maakt hem niet fijn voor langdurig gebruik. Dus het is idd meer een emergency ding.

Ik zie bijvoorbeeld dat Petzl nu een reeks heeft die op 3x AAA werkt, maar waar je ook een USB-laadbare accu in kan klikken, klinkt goed, aangezien ik toch een USB lader in de tanktas heb. Iemand daar al evaring mee?
 
Ik heb een Petzl Tikka XP. Die werkt wel op 3 AAA batterijen, maar die gaan zo lang mee dat ik het de meerprijs van de oplaadbare niet waard vond. Ik kampeer veel, dus die lamp wordt erg veel gebruikt. Soms heb ik hem uren achter elkaar aan, zeker in de winter als het lang donker is. Volgens mij ben ik in 3 of 4 jaar tijd pas aan de 3e set batterijen bezig. Hij heeft 4 standen wit licht, en 1 stand rood. Ik gebruik altijd de laagste stand, dan doet hij meer dan 100 uur op een setje batterijen.
 
Ik heb de hoofdlamp NC65 van Nitecore gekocht.
Nu zoek ik nog een zakmes liefs van titanium met klip van een goed merk of uitstekende nepper van alie.
Niet zo multi tool mes die vind ik onhandige dingen om brood te smeren en bij je te dragen.

Welke zakmes is goede investering voor camping gebruik.
 
Victorinox.

Pak er een met een zaag en een schaar, en je hebt alles wat je nodig hebt

Voor op de camping zou ik voor een Huntsman of een Fieldmaster gaan, afhankelijk of je een kurkentrekker of een kruiskop schroevendraaier wilt :-) (Ik zou voor de kurkentrekker gaan, tenzij je echt nooit wijn drinkt, de kleine schroevendraaier op de blikopener zit werkt prima als kruiskop, en zit op een handigere plek)

Wil je een langer mes, kom je bij de Outrider terecht (11cm blad ipv 9cm).

Ik gebruik die dingen al sinds ik 10 ben, en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan