Orcal Astor 125

gliderbee

Die hard MF'er
16 jun 2008
345
112
Lubbeek (België)
Het verbaast me een beetje dat ik zo weinig lees op het forum over dit kleintje en hij verdient toch wel een eigen topic ...

Ik heb er net eentje tweedehands gekocht (805 km, van mei 2018; de man heeft nu zijn A-rijbewijs en gaat naar het zwaardere werk). Ondertussen staat de teller op 1255 en ik heb het gevoel dat hij beter en beter loskomt. Geen problemen tot nu toe behalve een niet-werkende toerenteller die volgende vrijdag onder garantie vervangen wordt.

Op het eerste zicht is de kwaliteit toch net iets beter dan mijn Mash 75 (die ook wel meer dan een jaar ouder is). De Astor rijdt iets "beschaafder", de Mash geeft meer een "rauwer" gevoel. De remmen van de Astor zijn veel beter, maar dat kan aan het inrijden van de vorige eigenaar van de Mash liggen; ik zal de remblokjes eens moeten nakijken.


Ziehier:
Astor.jpg
 
Dat is een hele nette machine.
Zal vast ook prettig rijden.
Ik neem aan dat jij er net als ik met mijn Honda Grom niet mee in de winterpekelperiode mee gaat rijden?
Want dat zou wel heel erg zonde zijn.
Vr gr
 
Dat is een hele nette machine.
Zal vast ook prettig rijden.
Ik neem aan dat jij er net als ik met mijn Honda Grom niet mee in de winterpekelperiode mee gaat rijden?
Want dat zou wel heel erg zonde zijn.
Vr gr

Klopt: voor de winter heb ik de Sym scooter :-): die heeft een poetsbare carrosserie !

De Honda Grom kende ik niet; net even opgezocht en het lijkt me een mooi machientje. Die 125 motootjes (?) zijn een stuk prettiger dan je zou verwachten zolang je ze niet geprobeerd hebt.

Zoals iemand me onlangs zei: "het is prettiger snel te rijden op een trage dan traag te rijden op een snelle". Dat ging over mijn Royal Enfield, maar het geldt des te meer voor de Mash 75 en de Orcal.
 
Bedankt voor je reactie en verstandig van je om de fiets straks van de winter stil te laten staan.
Leuk dat de Honda Grom je bevalt optisch gezien.
Het is heel iets anders dan jouw machine, maar ook zeer vermakelijk.
Geniet van je Orcal Astor 125.
Vr Gr
 
Ik heb zelf een Orcal Astor. Voorlopig is die stuk na 800 km en heeft de dealer het opgegeven na maanden lang sleutelen. De motor geraakt momenteel zelfs niet meer voorbij de 70 km/u. Er rest mij niets anders dan contact op te nemen met de invoerder. Hopelijk komen zij met een oplossing. Jammer wel want blijft een mooi ding.
 
Wellicht de motor. Men wist mij te vertellen dat er wel meer problemen waren met de eerste serie (zonder injectie). Morgen mag hij binnen en werd me beloofd dat hij de woensdag erop in garantie zou werken.
 
Chinese meuk|(,blijkt wel weer eens,ziet er allemaal leuk uit maar valt ondertussen onder je kont uit elkaar.:W
 
Chinese meuk|(,blijkt wel weer eens,ziet er allemaal leuk uit maar valt ondertussen onder je kont uit elkaar.:W

En toch zijn die blokjes vaak best ok. Trilt wel meer, meer onderhoud nodig en minder vermogen uit een cilindergrootte dan wat de Japanner doet. Meestal begeeft de rest er omheen het, voor het blok dat doet.
 
En toch zijn die blokjes vaak best ok. Trilt wel meer, meer onderhoud nodig en minder vermogen uit een cilindergrootte dan wat de Japanner doet. Meestal begeeft de rest er omheen het, voor het blok dat doet.
Nou ik kan je diverse voorbeelden geven waarbij ook blokjes de geest gaven,ik hoop voor de mensen die
zoiets hebben dat ze verder verschoont blijven van ellende.Het is niet zozeer het vermogen en minder trillen wat een Japanner
doet,het is 1000x betrouwbaarder.Mensen worden overgehaald door het leuke uiterlijk en de prijs ,maar uiteindelijk
betaal je de prijs na de aanschaf.Slechte onderdeelvoorziening,dealers die zich geen raad weten en eigenaren die met de ellende zitten
en een restwaarde van 0,0.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook pro-Japans, om ongeveer dezelfde redenen die jij opgeeft. Vaak liggen de prijzen ook te hoog voor wat je krijgt, ze liggen tegen Japanse prijzen aan. Iets er onder, maar het zal mij nooit over de streep trekken.
 
Net vernomen dat het volledig blok zal vervangen worden incl. carburateur en ontsteking. Wat er juist is misgelopen zal ik nog vernemen. En over dat Japans...ik heb er ook naar gekeken maar zij bieden in 125cc geen alternatief in de retro bikes/café racer. Het bestaat helaas gewoon niet (in België).
 
Ja daar heb je gelijk in,als je een leuk ogende cafe of retro bike wil is de keuze bij de Japanners niet groot,
dan word het of een Honda Monkey of zo,n suf half scooter model als de super cub.
Hopelijk zijn straks je problemen verholpen.
 
in de lichte klasse ben je aangewezen op de Chinezen. Zo'n Super Cub is sowieso een geval apart, een Monkey is grappig, maar kan je niet zo serieus nemen als de lichte klassiekers uit China qua uiterlijk. Ben nog wel benieuwd naar de kwaliteit van Royal Enfield, die hebben nog wat leuke klassiek-ogende motoren van rond de 500-650cc. Maar het schijnt dat retro in NL helemaal niet zo hot is als men je doet geloven. Nieuw worden ze in elk geval niet heel erg veel verkocht en dat is misschien ook wel de reden dat veel Japanse merken geen lichte klassiekers in het gamma hebben.
 
De vernieuwde w650 van kawa maar de prijs8)7
Die zal dus niet veel verkocht worden hier.

W800 bedoel je, de W650 is al heel lang niet meer gemaakt. W800 vond ik al stevig aan de prijs toen ie er in 2015-2016 uit ging. Wel een hele fijne motor om op te rijden. Maximaal koppel bij 2500 tpm. Alleen die prijs idd... maar het volk wat zo'n W800 koopt heeft meestal wel wat op de bank staan.
 
De Orcal is terug en de eerste rij-indruk is goed. Er zat blijkbaar een fout in de schroefdraad van de krukas. Volledig motorblok werd in garantie vervangen. Na maanden wachten op de herstelling van de dealer nu toch een positieve ervaring met de invoerder zelf. Nu rustig inrijden en hopelijk genieten deze zomer!
IMG_20170626_173920335_HDR.jpg
 
De dealer had al veel eerder de importeur moeten inlichten. Als je een klant maanden laat wachten en men leest dat op fora en hoort dat van mond tot mond, dan is het snel over met dat merk. Problemen direct serieus oppakken en prio geven. Succes met inrijden; ik HAAT dat met een 125cc. Mijn 113cc motorscooter staat nu op 1400km, bij 1000km verklaarde ik ‘m voor ingereden. :)
 
Inrijden met mijn 125cc Honda Grom verleden jaar was ook niet mijn favoeriete bezigheid.
Was net als jij blij toen de 1000km erop zat.
Nu is het dan wel genieten hoor.
Vr gr
 
Daarna is het idd leuk, maar dat inrijden is echt een hel. Ik heb het met de Kymco K-Pipe 125 gedaan en nu dan de Suzuki Address 110...
Bij de K-Pipe mocht je officieel dan niet harder dan 60km/u. Dus dan zit je vast aan steden en verkeerslichten etc etc, wat het allemaal zoveel onnodig langer maakt. Bij mijn ER-6N kon ik gewoon overal rijden incl. snelweg, groter blok, dus lagere toeren / minder gas geven om op een bepaalde snelheid te komen. :]
Maar goed, het is een voorschrift van de fabrikant, want in de fabriek gaat zo'n blok al vol door alle toeren heen. De eerste 50km zijn het belangrijkste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan