Opzoek naar een betrouwbare lichte all/offroad

Jeroen_K_90

MT-09 2021
4 okt 2014
244
71
Helmond
Hallo allemaal, ik ben van plan dit jaar een tweede motor aan te schaffen. Mijn SV650S bevalt heel erg goed, maar ik mis toch een beetje de optie om af en toe eens een zandpaadje mee te kunnen pakken.

In mijn brommertijd heb ik honderden kilometers door de bossen op een opgevoerde Tomos gereden en dat was gewoon heel erg leuk. Dat is dan ook wel mijn enige ervaring met offroad rijden, ik ben niet van plan om zware offroad ritten te gaan maken. Ik zoek meer iets om op een luie zondagmiddag een beetje mee aan te kloten.

Belangrijke punten zijn:
-Betrouwbaarheid
-Goedkoop onderhoud
-Gewicht zo laag mogelijk
-Niet ál te oud, motoren van voor ~1990 spreken me niet echt aan

Minder belangrijk:
-Power
-Uiterlijk

Budget: Rond de 2000 (maximaal 3000) euro.

Ik heb zelf al enkele modellen gevonden die me wel aanspreken maar ik weet niet of dat echt de beste keuze voor mij is.

1. Suzuki DR-Z400E/SM - Deze zou in principe perfect zijn, alleen er worden er niet zo veel aangeboden.

2. Yamaha XT125R / X - Leuk qua uiterlijk, goedkoop en betrouwbaar. Maar misschien iets te weinig power? Iemand ervaring mee?

3. Honda NX250 - Licht en betrouwbaar. Maar de meeste die ik te koop zie zien er niet al te fris meer uit. Heb het idee dat deze motoren nauwelijks worden onderhouden. Worden ook niet heel veel aangeboden.

4. Yamaha XT600E - Veel aanbod en binnen het budget. Alleen het gewicht is met 170KG rijklaar misschien wat aan de hoge kant. Iemand ervaring met offroad gaan?

Als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het heel graag.

Ook zou extra informatie van ervaringsdeskundigen over bovenstaande motoren welkom zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is precies wat ik ook al dacht, alleen ze worden nauwelijks aangeboden (te populair??) :? Vandaar dat ik ook naar alternatieven op zoek ben.
 
Bedankt voor de reactie, KLX250 ga ik zeker onthouden. Ik vind 138kg overigens licht genoeg hoor, alleen misschien iets moeilijker om er een binnen budget te vinden.
 
De XG250 ken ik wel, en is ook zeker een optie. Alleen ben ik er nog geen tegen gekomen binnen mijn budget.
 
Waarom niet gewoon een volwaardige enduro zoals een ktm exc , als je eenmaal aan off road rijden begint ga je vanzelf wel eens een off road ritje rijden.
Keuze genoeg in dit soort fietsen ... 2takt of 4takt.
Google eens op KTM , Beta , Husqvarna e.d. valt best wat leuks te kopen in jouw prijsklasse.
 
Laatst bewerkt:
is deze misschien iets voor jou ?

Blok ken je al. Super betrouwbaar zeker niet te zwaar en 1000 tot 2000 euro onder je budget.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan