Opvolger Neotec II

Rimconator

MF veteraan
Donateur
Lid geworden
2 nov 2009
Waarderingsscore
244
Mijn Shoei Neotec II is een prima helm, maar al wat jaren oud. Ben dus op zoek naar een opvolger.

Iemand hier al ervaringen met de 3 en het ingebouwde communicatiesysteem? Is dat de aanschaf waard?
IMG_1701.webp

Ik rijd al 5+ jaar met de neotec 2 en ik ben de neotec 3 al gaan aanpassen in de winkel en het enige dat ik kan zeggen is dat het als een iets andere helm voelt. Het vizier gaat anders open, het zonnevizier is iets groter, de pasvorm lijkt iets anders (of voelt anders door nieuw te zijn) . Ik zou zeggen, ga vooral in de winkel eens rustig gaan passen en bekijken en houd in je achterhoofd dat je sowieso niet exact hetzelfde gaat krijgen als de neotec 2.

De SRL-3 (Neotec III) is volgens mij technisch hetzelfde als de SRL-Mesh (Neotec II)

Ik had eerst de SRL 2, en heb die vervangen door de SRL-Mesh. De laatste vind ik toch wel iets prettiger; betere geluidskwaliteit, USB-C ipv micro-USB en mesh wat een voordeel zou kunnen zijn. Nadeel is wel de kortere batterijduur, die was bij de SRL2 beter. (ik dacht iets van 10 uur ipv 8 uur of zo)

Mijn Shoei Neotec II is een prima helm, maar al wat jaren oud. Ben dus op zoek naar een opvolger.

Iemand hier al ervaringen met de 3 en het ingebouwde communicatiesysteem? Is dat de aanschaf waard?Bekijk bijlage 2085680
Ik heb de Neotec 3 gehad. Na een hoop gezeik, en afstellingen is de helm retour gegaan. Het vizier bleef inlekken aan de bovenkant.
Hierna heb ik onder garantie de Shoei GT air 3 gekregen. Ook deze helm bleek hardnekkig lek. Beide helmen zijn naar Shoei in Frankrijk opgestuurd, beide helmen kwamen nog slechter terug dan ze heen gingen. Inmiddels ligt de GT air alweer 1.5 maand bij de dealer en ga ik volgende week maar eens vragen om een permanente oplossing (Lees: andere non Shoei helm)

Allemaal wel heel toevallig dat ik dan net 2 helmen heb gekocht/ingeruild die niet waterdicht te krijgen zijn. Ik ben verder ook niet echt onder de indruk van de kwaliteit en snelheid van Shoei service.

Dus mocht je een Shoei aanwillen schaffen, zet em op je hoofd en gooi er buiten een flesje water overheen voordat je je pinpas tevoorschijn haalt. Ik ben nu een jaar verder en ben nog steeds aan het bakkelijen met premium maar niet waterdichte helm.

@MrProper denk dat het bij jou echt de wet van Murphy is.

Bij het passen van een nieuwe helm een aantal jaren geleden viel de Schuberth uit elkaar bij het uit het rek halen. Dus Neotec II aangeschaft. De ervaringen met lekkages en vocht heb ik echt niet gehad. Toch heel wat in de regen gereden,

Dank voor jouw ervaringen verder. Neem ze zeker mee in de keuze.

Ik heb de Neotec 3 gehad. Na een hoop gezeik, en afstellingen is de helm retour gegaan. Het vizier bleef inlekken aan de bovenkant.
Hierna heb ik onder garantie de Shoei GT air 3 gekregen. Ook deze helm bleek hardnekkig lek. Beide helmen zijn naar Shoei in Frankrijk opgestuurd, beide helmen kwamen nog slechter terug dan ze heen gingen. Inmiddels ligt de GT air alweer 1.5 maand bij de dealer en ga ik volgende week maar eens vragen om een permanente oplossing (Lees: andere non Shoei helm)

Allemaal wel heel toevallig dat ik dan net 2 helmen heb gekocht/ingeruild die niet waterdicht te krijgen zijn. Ik ben verder ook niet echt onder de indruk van de kwaliteit en snelheid van Shoei service.

Dus mocht je een Shoei aanwillen schaffen, zet em op je hoofd en gooi er buiten een flesje water overheen voordat je je pinpas tevoorschijn haalt. Ik ben nu een jaar verder en ben nog steeds aan het bakkelijen met premium maar niet waterdichte helm.
Wij hebben 2 shoei neotec 2 al 5 jaar geen enkel probleem gehad en worden intensief gebruikt.

Terug
Bovenaan Onderaan