oproep tot verhoor.

Ik heb een vermoeden...

oproep tot verhoor : Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) • Flitsservice.nl

[q]
Ik heb een vraagje,

Ik heb vandaag een oproep tot verhoor in de bus gekregen dit in verband met een snelheidsovertreding op de snelweg.

het volgende is gebeurd;

Ik reed op op de snelweg achter een snelle golf deze reed voor mij uit.. (ik reed zelf op de motorfiets).
toen deze golf werd ophouden door ander verkeer ben ik rechts voorbij gegaan en nam meteen de afslag naar een andere snelweg. En ik op het rechte stuk in me spiegel keek zag ik dat er blauwe lampen in de verte achter me aankwamen. Ik heb daarop gas geven en direct de volgende afslag genomen en ben binnen door gegaan heb ze vervolgens niet meer gezien. (nam wel met hoge snelheid de afslag) heb geen stopteken gezien.

heb er 4 weken niks van gehoord.. Geen huis bezoek, geen telefoontje.

Nu kreeg ik vandaag opeens een brief op de mat, met een uitnodiging tot verhoor in verband met snelheidsovertreding rvv90.

nu is mijn vraag;
wat is wijsheid in dit geval, als ik ontken kunnen zij dan nog steeds mij rijbewijs innemen omdat ik de eigenaar ben?
of moeten zij kunnen aantonen dat ik ook daadwerkelijk gereden heb.

bij voorbaat dank.[/q]
 
Vervelend als de openingspost weg is, waarom doe je dat???

Maar zij hoeven niet te bewijzen dat jij gereden hebt.
Je bent als kentekenhouder verantwoordelijk en als jij beweert dat jij het niet was dan is dat prima, maar dan moet je wél aangeven wie het dan wél was anders ga je zelf alsnog voor gaas.
Of ze dan ook je rbw in kunnen nemen weet ik niet maar JIJ moet aangeven wie op dat moment bestuurder was.
Doe je dat niet dan ben je zoals ik al eerder zei als kentekenhouder verantwoordelijk.

En laat verdorie in het vervolg de openingspost staan, daar is toch heel dit topic op gebaseerd?
 
Hang een lang achterspatbord aan de motor, laat het grootste formaat kentekenplaat maken en schroef die daar aan. Een paar lelijke knipperbollen, de vis overal van opa aan, en zijn helm ook op natuurlijk. Een viskoffer achterop.

"FOTO"​


En met het beste pokergezicht, en foto in de hand verklaren. "ik was het niet" O-)
 
Hier spreekt de ervaringsdeskundige. _O-

Maar een reserve set motorkleding kan best wel eens handig zijn. :P
 
Laatst bewerkt:
het zou zomaar eens kunnen dat de heren 4 weken aan het puzzelen geweest zijn om een kenteken samen te stellen.

hoe dicht hebben ze achter je gereden?
dicht genoeg om je kentekenplaat goed te kunnen lezen?

dat vraag ik me af, naar aanleiding van de reactie van Remco77.

in sommige gevallen gokken ze maar wat, als jij dan in de omgeving woont waarbij een kenteken hoort wat er een beetje op lijkt ben je de sjaak.
ook al ben je daar nooit geweest.

dit heeft een kennis van mij eens gehad, alleen die kon aantonen daar nooit geweest te zijn.
 
het zou zomaar eens kunnen dat de heren 4 weken aan het puzzelen geweest zijn om een kenteken samen te stellen.

hoe dicht hebben ze achter je gereden?
dicht genoeg om je kentekenplaat goed te kunnen lezen?

dat vraag ik me af, naar aanleiding van de reactie van Remco77.

in sommige gevallen gokken ze maar wat, als jij dan in de omgeving woont waarbij een kenteken hoort wat er een beetje op lijkt ben je de sjaak.
ook al ben je daar nooit geweest.


dit heeft een kennis van mij eens gehad, alleen die kon aantonen daar nooit geweest te zijn.

Tuurlijk, geloof je het zelf ?
 
gsxr1000 schreef dit in het flitstopic:


Je hebt geluk gehad dat ze je niet thuis stonden op te wachten. Weet je zeker dat ze je kenteken op het moment supreme hebben afgelezen?

en dat is precies wat ik in mijn bovenstaande reactie bedoel, puzzelen met kentekens en daar wat van maken.
 
Puzzelen gebeurt zeker wel, zo hebben ze mij ook een aanrijding & doorrijden aan proberen
te naaien.

( alleen zo jammer dat ik op dat moment in het buitenland zat )

Ze deden een goeie gok, en hoopte dat ik bekende.. letterlijk.

De auto / bouwjaar / kleur hadden ze goed..
Alleen zo jammer dat ik wakker genoeg was om op te merken dat de schade ( van iets totaal anders ) , aan de verkeerde kant van de auto zat..

Toen kwam de aap uit de mauw.. Ze gokte dat ik het was..

* beken maar, dan ben je er van af * .. werd er letterlijk door die blauwe ratten verteld.

Die hebben naderhand een hoop papierwerk en een leuke douw gehad van mijn
klachten-regen :)


Mis gegokt.. zeg maar...
 
Laatst bewerkt:
Puzzelen gebeurt zeker wel, zo hebben ze mij ook een aanrijding & doorrijden aan proberen
te naaien.

( alleen zo jammer dat ik op dat moment in het buitenland zat )

Ze deden een goeie gok, en hoopte dat ik bekende.. letterlijk.

De auto / bouwjaar / kleur hadden ze goed..
Alleen zo jammer dat ik wakker genoeg was om op te merken dat de schade ( van iets totaal anders ) , aan de verkeerde kant van de auto zat..

Toen kwam de aap uit de mauw.. Ze gokte dat ik het was..

* beken maar, dan ben je er van af * .. werd er letterlijk door die blauwe ratten verteld.

Die hebben naderhand een hoop papierwerk en een leuke douw gehad van mijn
klachten-regen :)


Mis gegokt.. zeg maar...


er is een spreekwoord;

met dieven vang je dieven.
 
Je moet daar wel naar toe gaan, als je er niet naar toe gaat kunnen ze er een zaak van maken en dan ben je verplicht te gaan.

Gewoon gaan en je paspoort meenemen en daar gewoon je bek dichthouden:P Niks ontkennen en niks bekennen.

Dan moet je een uurtje naar allerlei truucjes en bullshitverhalen luisteren dat ze zeker weten dat jij het bent en dat je niks kan overkomen maar ze willen uit jou mond horen dat je het was. Dat is alles wat ze nodig hebben.


Ervaring B| :X :+
 
Laatst bewerkt:
Je moet daar wel naar toe gaan, als je er niet naar toe gaat kunnen ze er een zaak van maken en dan ben je verplicht te gaan.

Gewoon gaan en je paspoort meenemen en daar gewoon je bek dichthouden:P Niks ontkennen en niks bekennen.

Dan moet je een uurtje naar allerlei truucjes en bullshitverhalen luisteren dat ze zeker weten dat jij het bent en dat je niks kan overkomen maar ze willen uit jou mond horen dat je het was. Dat is alles wat ze nodig hebben.


Ervaring B| :X :+


klopt

zie het als een spelletje.. ( geen ja, geen nee) })
elke bekenning of ontkenning word tegen je gebruikt..
 
klopt

zie het als een spelletje.. ( geen ja, geen nee) })
elke bekenning of ontkenning word tegen je gebruikt..


Juustem!

Ik scheet hem toch peuken toen ik er heen moest maar je moet het echt als een spelletje zien.

Waar ik me wel over verbaasd heb is hoe snel ze veranderen van tactiek.

-dan moet je zelf praten
-dan word er een heel verhaal gelult
-dan hebben ze getuigen
-ze willen ineens weten hoe je motor eruit ziet
-dan doen ze geinteresseerd in je motor en ervaring enz.
-ineens schelden ze je uit ( in de derde persoon )
'dus als jij beweerd dat je de motorrijder toch niet bent, dan kunnen we toch zeggen wat we willen?
-zogenaamd kan er niks met je gebeuren als je bekent
-noem maar op.

Gewoon rustig zitten en niks zeggen, behalve als ze koffie aanbieden.
 
Nu gaat het 'alleen maar' over een snelheidsovertreding, maar stel dat iemand een kennis of familielid van je invalide rijdt en vervolgens doorrijdt, dan willen we toch ook graag dat de politie er alles aan doet om de dader te pakken te krijgen ? Als ze dan iemand hebben die het gedaan zou kunnen hebben, alleen de laatste letter van het kenteken weten ze niet zeker, moeten ze hem/haar dan maar gewoon laten lopen ? Als het 10 mensen zijn die het geweest kunnen zijn zullen er 9 onterecht ondervraagd worden, dat is nu eenmaal niet anders.
 
Eenmalige sessie en je naam is Roy en je rijd op een r6 meh ik dacht het niet lol
 
Ken dus ook het verhaal niet, en ben nooit mijn rbw kwijtgeraakt, maar zal op zo een moment alles ontkennen en het meerdere malen aanvechten, is het enige wat je kan doen.
En daarbij komt, als ik mijn rbw nodig zou hebben voor werk (auto) dan zal ik gewoon rijden en me netjes aan de regels houden tot ik me papier weer terug heb.
De kans dat je staande gehouden wordt is klein.
Rij al 20 jr motor en 18 jr auto, en ben 1 keer met de motor staande gehouden, maar dit was wel mijn eigen schuld.

gewoon rijden ??!! Oei, ben je je ervan bewust dat dat een misdrijf is ?
Mocht iemand met rij-ontzegging aangehouden worden, dan zijn de problemen vele malen groter.
En, om eerlijk te zijn, gun ik ze die problemen dan ook ...
 
Laatst bewerkt:
Nu gaat het 'alleen maar' over een snelheidsovertreding, maar stel dat iemand een kennis of familielid van je invalide rijdt en vervolgens doorrijdt, dan willen we toch ook graag dat de politie er alles aan doet om de dader te pakken te krijgen ? Als ze dan iemand hebben die het gedaan zou kunnen hebben, alleen de laatste letter van het kenteken weten ze niet zeker, moeten ze hem/haar dan maar gewoon laten lopen ? Als het 10 mensen zijn die het geweest kunnen zijn zullen er 9 onterecht ondervraagd worden, dat is nu eenmaal niet anders.

Het doel heiligt de middelen bedoel je?

Er is niets mis met iemand verhoren, er is wel wat mis met op voorhand al overtuigd zijn van iemands schuld en op basis daarvan bewijslast creëren, hoe routinematig de procedure ook voor de betrokken ambtenaren mag zijn.

Dan kan je vervolgens je vingers in je oren doen en heel hard roepen dat zoiets niet bestaat in ons Nederland, maar zo werkt de grotemensenwereld niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan