Oordoppen (met muziek) op de motor

Ik heb een Sena 10r in mijn helm en draag voor woonwerk ritten ook oordopjes met filter. Het merk weet ik zo niet maar de motorzaak heeft ze op de toonbank liggen voor de verkoop. Muziek is prima te horen, mits op max volume.
 
Heb zelf zo'n 55 euro china inbouw setje, werkt nu al 4 jaar, luid genoeg om boven de ruis uit te komen, en werkt nog na een aantal stevige regen buien, heeft ook redelijke batterijduur a 8-9 uur(rit door Duitsland van die tijd heeft hij overleeft op hoog volume). Geluidskwaliteit is niet super, maargoed, niks waar ik niet mee kan leven.
 
Als je er nog niet helemaal van overtuigd bent, is zo'n china setje prima. Daar ben ik ook mee begonnen. Uiteindelijk een gebruikte Interphone F4MC over kunnen nemen voor een zachte prijs. Werkt toch wel vele malen fijner, vind ik. In combinatie met Noizezz dopjes, die niet uit je oor steken, met de groene filters. Erg tevreden over deze combo! Alle vervelende geluiden worden goed weggefilterd, maar met 130 km/h is de muziek ook nog redelijk te horen (waar in mijn ervaring met zo'n china setje het wel bij 100 ophoudt). Ik rij een naked en met een systeemhelm van HJC.
 
Ik gebruik sinds een week een SENA SMH5-FM headset in mijn helm, en moet zeggen dat dat prima werkt. Telefoon via bluetooth eraan, of in mijn geval meestal FM-radio aan. Ik rij met schuim oordopjes en gaat desondanks prima ook op de snelweg met 140.

dit dus, al een jaar of 5, werkt prima
de Sena voor 4 tientjes op MP (variant zonder FM ), de schuimdopjes via de werkgever, easypeasy ;)
 
Ik ben hier ook mee bezig..
maar dopjes blijven in mijn oortjes niet zitten... 🤪

dus zou ik graag op maat gemaakte dopjes met speakers erin willen...
maar wat ik tot nu toe gezien heb.. allemaal boven de €350.- (ongeveer)

weet iemand iets anders?
 
Ik heb een tijdje terug (normale) zachte oordoppen op maat laten maken bij Audinc, in Eindhoven. Ze hebben ook een locatie in Amsterdam.

Ze hebben ook oordoppen op maat, met speakers er in. Op de site staat dat deze €249,- kosten, maar toen ik op locatie was, meen ik dat me verteld werd dat de versie met een kabel er aan goedkoper was. De €249 is voor de bluetooth versie.

Gehoorbescherming motor | Op Maat | Audinc
 
Onze oren veranderen van inwendige " vorm " naarmate je ouder wordt en zullen de op maat gemaakte oordoppen met luidsprekers ( BT 249 euro ) niet meer goed afsluiten.
Is zonde van het geld.
 
Ik heb een tijdje terug (normale) zachte oordoppen op maat laten maken bij Audinc, in Eindhoven. Ze hebben ook een locatie in Amsterdam.

Ze hebben ook oordoppen op maat, met speakers er in. Op de site staat dat deze €249,- kosten, maar toen ik op locatie was, meen ik dat me verteld werd dat de versie met een kabel er aan goedkoper was. De €249 is voor de bluetooth versie.

Gehoorbescherming motor | Op Maat | Audinc


kreeg vanmorgen bericht:

Hoi Patrick,


Het harde is gladder en hygiënischer, zacht is stroever, flexibel en minder hygiënisch.
De dopjes met bluetooth kosten €249,- zonder dus met een connector €174,-

dat valt mij eigenlijk best mee..
 
Ik luister toch het liefst naar de muziek die m’n motor maakt.
Dat ding maakt zoveel lawaai dat het overstemmen met muziek niet goed kan zijn voor je oren. (Nee, geen bleehrpijp zonder db killer)

Maar zonder gekheid...lijdt het niet enorm af van het rijden en je concentratie in het verkeer ?
 
lijkt mij dat ik niet met volume standje voluit op de brommer gaat zitten..
lekker npo soul en jazz... ofzo..
maar ik ben ik...
de jeugd daarin tegen....


🥳🥳🥳🥳
 
Gewoon lekker een audiosysteem voor in je helm combineren met gefilterde doppen (dan al niet op maat of standaard). Ik heb het ook en dat werkt prima, en je hoort nog steeds omgevingsgeluid (afhankelijk van hoe hard je muziek staat natuurlijk). Het omgevingsgeluid is niet wat het gevaar is, het is de hoge en scherpe decibel. Die moet je wegfilteren, je moet je niet van de wereld afsluiten.
 
Onze oren veranderen van inwendige " vorm " naarmate je ouder wordt en zullen de op maat gemaakte oordoppen met luidsprekers ( BT 249 euro ) niet meer goed afsluiten.
Is zonde van het geld.
:^
Daarom worden ze bij ons op het werk om de 2 jaar opnieuw aangemeten.
Ik gebruik gewoon standaard in-ear van een iphone.
Die sluiten het wind geruis voldoende af.( ook als ik ze vergelijk met de otoplastieken )
Muziek staat nog onder het beveiligings nivo van de telefoon.
Hoor nog steeds de motor met standaard uitlaat en ook sirenes e.d
En dan gewoon spotify luisteren.
Rijdt best wel prettig
 
Ik heb oordoppen aanlaten meten bij Dimedico voor op de motor met speakers erin.
Is wel bedraad(dus niet draadloos).
werkt goed alleen wel opletten bij af en opzetten van je helm.
was toen op de beurs rond de 100,-
 
Ik luister toch het liefst naar de muziek die m’n motor maakt.
Dat ding maakt zoveel lawaai dat het overstemmen met muziek niet goed kan zijn voor je oren. (Nee, geen bleehrpijp zonder db killer)

Maar zonder gekheid...lijdt het niet enorm af van het rijden en je concentratie in het verkeer ?
Net zoals automobilisten afgeleid worden door de autoradio? Voor de saaie snelwegkilometers zou ik wat muziek toch wel waarderen.
 
Ik vind ons motorrijder kwetsbaarder in het verkeer dan automobilisten...
Ieder z’n eigen keuze natuurlijk ! *O*
Muziek aan went wel. Op mij helm heb ik een bluetoothsetje zitten, maar ik zou eerlijk gezegd nooit kiezen voor oordoppen met speakers erin. Zo mis je toch een hoop van de omgevingsgeluiden (lijkt mij). Daarbij pas ik het volume ook wel aan op mijn omgeving. Binnen de bebouwde kom heb je bijvoorbeeld ook geen last van het windgeruis, waar je dat op de snelweg wel hebt.
 
Muziek aan went wel. Op mij helm heb ik een bluetoothsetje zitten, maar ik zou eerlijk gezegd nooit kiezen voor oordoppen met speakers erin. Zo mis je toch een hoop van de omgevingsgeluiden (lijkt mij). Daarbij pas ik het volume ook wel aan op mijn omgeving. Binnen de bebouwde kom heb je bijvoorbeeld ook geen last van het windgeruis, waar je dat op de snelweg wel hebt.
Ik heb de freecom 1 in de helm, en die past het volume aan aan de snelheid (wind geruis); AGC dus. Erg prettig.

Zelf heb ik op de dagelijkse WW ritten meestal BNR op, als het verkeer intens wordt dan tune ik mentaal de radio uit. Het lijkt mijn concentratie niet in de weg te zitten.
Maar op een intens bochtig bergparcours zou ik het idd niet doen.
 
Dopjes zijn JBL110BT. De foam tips zijn inderdaad voor de demping van het geluid. Mooie is dat het een soort memory-foam is, net zoals schuimpjes kun je ze indrukken, in je oren doen en na een halve minuut sluiten ze compleet af.
Sorry dat ik dit topic na zo lang weer open schop. Leek me beter dan wéér een nieuw topic te openen over dit onderwerp.

Ik rij zelf namelijk met in-ear oordopjes (JBL110BT) én speakers van mijn communicatiesetje ingebouwd in m'n helm. Reden hiervoor is dat mijn communicatieset niet zowel communicatie én muziek tegelijk kan afspelen. Dus als ik met een maatje de communicatie open heb staan, ontvang ik bijvoorbeeld geen Flitsmeister-meldingen. Die heb ik dan op mijn oordopjes staan. Wel handig als je soms iets te hard rijdt. Verder doe ik mijn dopjes ook gewoon in als geluiddemping als ik alleen rij.

Nu begon ik me laatst af te vragen of de standaard in-ear dopjes genoeg dempen om gehoorbeschadiging te voorkomen. Heb zelf wel het gevoel dat er redelijk wat herrie gedempt wordt, maar dat is puur gevoel. @frankem Ik vroeg me af welke foam tips jij op die JBL's hebt gezet? Heb je misschien een linkje? Dat lijkt me namelijk een prima oplossing. Bedankt alvast!
 
Dat is toch best gemakkelijk te controleren
Je doet je dopjes in en zet de muziek net zo hard als normaal op de motor
Is dat te hard ( op mijn iPhone kun je dat zien ) dan dempen ze niet genoeg
Maar bij mij valt dat erg mee , ze gaan een klein beetje harder dan normaal
 
Nu begon ik me laatst af te vragen of de standaard in-ear dopjes genoeg dempen om gehoorbeschadiging te voorkomen. Heb zelf wel het gevoel dat er redelijk wat herrie gedempt wordt, maar dat is puur gevoel. @frankem Ik vroeg me af welke foam tips jij op die JBL's hebt gezet? Heb je misschien een linkje? Dat lijkt me namelijk een prima oplossing. Bedankt alvast!

Zijn foamips van Comply, zijn niet heel goedkoop. Ik heb ze op Ebay besteld. Op Aliexpress staan ook neppers voor veel minder, die heb ik een tijdje gebruikt, maar die halen het qua draagcomfort en geluidsisolatie niet met die van Comply.
 
Zijn foamips van Comply, zijn niet heel goedkoop. Ik heb ze op Ebay besteld. Op Aliexpress staan ook neppers voor veel minder, die heb ik een tijdje gebruikt, maar die halen het qua draagcomfort en geluidsisolatie niet met die van Comply.
Top, 3 paar Comply T-500 besteld voor €13. Dat valt echt nog reuze mee qua prijs. Binnenkort eens ervaren hoe erg dat dempt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan