Ook gij Ducati

Het is niet meer dan een concept, een computertekening maar wel gemaakt door een professonele ontwerper.

Sommigen zien overeenkomsten met deze concept van Lotus:


Bekijk bijlage 1424835

Pffff....is toch werkelijk geen gezicht :? :r :N
Doet me denken aan :

 
Ach, een oude Mercedes 200 D, W114 uit 1969.... met ingebouwde roetgenerator. Als dát je idee van volmaakt autorijden is heb je echt een hoop gemist.
Kijk maar wat voor paniek er al uitbreekt nu er heel voorzichtig een einde komt aan de dominantie van de verbrandingsmotor, ze voelen zich meteen bedreigd.
Wat een beperkte visie heb je dan...

Maar over die Ducati, het merk is in handen van Audi die momenteel een grote ommezwaai aan het maken is richting elektrische aandrijving samen met het hele Volkswagen concern.
De know-how hebben ze in eigen huis en het is een kwestie van tijd voor er een elektrische Ducati gepresenteerd wordt.

Nu nog niet, het publiek moet er nog aan wennen en ondertussen wordt de techniek verder ontwikkeld maar net als bij Harley Davidson waar niemand het van verwacht had zal er een elektrisch model komen, en het blijft niet bij één model.


Het mooiste is dat ook deze opmerkingen overgenomen zijn van een ander, geweldig hoe mensen zichzelf kunnen neerzetten.
 
Ik ben om, mijn volgende auto..jaja...gaat een hybride worden.

Motorfiets laat ik voorlopig voor wat het is, of ik ben helemaal om na een een proefrit. Geen idee waar ik in Twente zoiets lenen...
 
motoport? Motoshare?.
Enne hybride is nog maar een beetje elektrisch, niet vergelijkbaar met vol -elek.
 
Ik ben om, mijn volgende auto..jaja...gaat een hybride worden.

Motorfiets laat ik voorlopig voor wat het is, of ik ben helemaal om na een een proefrit. Geen idee waar ik in Twente zoiets lenen...
Niet echt Twente maar in Barneveld zit Electric Motorcycles, die zijn o.a. Energica dealer.

Electric Motorcycles Nederland
Gildeweg 17d
3771 NB Barneveld
 
ik heb diverse electrisch motorfietsen getest en het rijdt bizar lekker ................echt de power is fenomenaal .

voor woonwerk verkeer is het en beste wat je kunt hebben .

maar is alleen vrij nieuw te krijgen en dus te duur voor mij ...............
 
Ik ben om, mijn volgende auto..jaja...gaat een hybride worden.

Motorfiets laat ik voorlopig voor wat het is, of ik ben helemaal om na een een proefrit. Geen idee waar ik in Twente zoiets lenen...

In Dedemsvaart (ok ok, niet 'helemaal' Twente :+) zit Electric Motorbikes – Clean e-mobility
En anders idd even naar Barneveld voor een Energica.

Als duc-rijder zou ik zeker een Energica Eva/Ego proberen.
 
Inderdaad, een benzinemotor....



O gut, ze bestaan nog... Alsof jij / jullie patent hebt / hebben op beleving bij motorrijden...

Wel apart dat die zogenaamde beleving eigenlijk altijd bestaat uit onhebbelijkheden van de benzinemotor die men is gaan zien als karakter of charme.
Moet ik voorbeelden noemen, nee toch ?

Een elektrische motor heeft al die onhebbelijkheden en bijzaken niet, die geeft daardoor veel minder afleiding van het rijden en geeft daardoor een veel puurdere rijbeleving.

En motorfietsen met emotie, ik heb nog nooit een motor op de brug gehad die begon te huilen ;-)
 
eigenaardig dat ik geassocieerd wordt met “idioten” met open uitlaten die denken dat ze Rossie zijn.
Jammer dat je me schaart onder belachelijk volk. :?

Je kent me niet eens !
Ik vind wat van elektrisch rijden that’s all.....


Ik vind een hypermotard een vreselijke motor, echt niks voor mij, en hoe ik dat weet????
Ik heb er nooit mee gereden ;-)
 
Toch een elektrische Ducati...


7C57A5FD-D716-4505-9392-9DB6BA2EEAAE.jpeg


 
2021 soll der erste E-Ducati auf den Markt kommen.


Nächstes Jahr kommt der E-Ducati
Auch in Sachen Elektromobilität wollen die Italiener bald voranpreschen. 2021 soll der erste E-Ducati auf den Markt kommen. Wie das Beispiel von Harley-Davidson zeigt, tut sich die Branche aber noch schwer mit Elektro-Motorrädern. Bei einem Elektroauto könnten die Batterien tief sitzen und beeinträchtigten nicht das Fahrerlebnis, sagt Ducati-Chef Domenicali. Bei einem Motorrad hingegen sei es schwerer, die Batterien tief zu verbauen.


 
Ducati supplier MotoE 2023-2026, aldus een interessante persco ducati-dorna. MotoE als voorloper van een productiemotor. Grootste uitdaging: gewicht (en range/charging time). Maar als elektrische rijders wisten we dat al *D

 
Op rechte stukken komen ze er soms lomp langs en rijden dan erg in de weg op de bochtige gedeeltes. Geen kunde maar wel veel kapsones.
Dat heb ik met mijn bike stepper/crosstrainer met wielen tegen wielrenners. _O-
Heuvel omhoog komen ze makkelijk voorbij, bij afdelingen rijden ze freewheelend en al uitrustende in de weg.
Daar wil ik juist zo hard mogelijk vanaf (+60 km/u) en wat bochten pakken onderaan. :Y :')
 
Op rechte stukken komen ze er soms lomp langs en rijden dan erg in de weg op de bochtige gedeeltes. Geen kunde maar wel veel kapsones.
Ze verwarren het vermogen van de motor met hun eigen inbreng, net als de meeste motorrijders en automobilisten.
Een resultaat van pathetische identificatie met het voertuig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan