Onderhoud Suzuki Savage

Dag lui, effe een vraag; is het niet mogelijk die solenoid te verwijderen en het systeem om te bouwen naar handbediening?
Vroeger hadden wel meer motoren een kleplichter-hendel die je handmatig bediende...
Als het systeem zo gevoelig is en er oorzaak van is dat veel blokken kapot gaan...
Iemand?
 
Hallo allemaal!

Momenteel rij ik al een jaar geen motor meer, maar wil wel weer wat aanschaffen voor max 1500 euro.

Nu heb ik 7 jaar terug een Savage gehad als sleutelproject, maar nooit op kunnen rijden omdat ik pas 17 was en daarna eerst A1 moest halen. Nu overweeg ik een Savage, maar vroeg mij af of die op vakanties wat ik ermee wil doen, de bergen beetje fatsoenlijk op komt? Twijfel ook een beetje tussen een Diversion 900 die eigenlijk veel meer een reismotor is en daarnaast ook wat lekkerder bochten mee kan rijden.. Ik zal sws vrijwel alleen binnendoor gaan rijden, dus geen snelweg knallen..

Hoe denken jullie hierover?
Opzich met het koppel moet zo'n Savage het toch ook allemaal prima aankunnen in het buitenland??

MVG
 
Als je zelf niet te zwaar bent en zorgt voor niet te zware bepakking (wat mijn inziens ook lastig is qua ruimte op een Savage) moet het wel lukken. Zelf heb ik juist besloten om mijn Savage te gaan verkopen en heb een Dragstar 650 gekocht vanwege iets meer ruimte/rijcomfort tijdens de vakantie.
 
Als je zelf niet te zwaar bent en zorgt voor niet te zware bepakking (wat mijn inziens ook lastig is qua ruimte op een Savage) moet het wel lukken. Zelf heb ik juist besloten om mijn Savage te gaan verkopen en heb een Dragstar 650 gekocht vanwege iets meer ruimte/rijcomfort tijdens de vakantie.
Haha, ik heb al een Dragstar 650 gehad in het verleden ;) Maar ik wil max plusminus 1500 euro uitgeven ditmaal..
Bepakking moet makkelijk lukken, alleen jammer dat mijn tanktas niet bruikbaar is dan..
 
Punt waar ik vooral mee zit is het volgende: De Dragstar was een prachtige motor maar kreeg veel last van mijn kont en een gebrek aan een rugsteuntje (nu denk ik met lange reizen dat je bagage achterop prima functioneert als steun). Maar uiteindelijk die motor weggedaan en een Kawasaki zzr600 gekocht. Zithouding was veel beter uit te houden, maar op vakantie werd ik uiteindelijk gek van turbulentie. Ruitje er eens afgeschroefd, maar werd alleen maar erger leek het?? Een verstelbare spoiler hielp, maar niet voldoende. Dit is iets wat ik absoluut niet weer wil. Naked bikes heb ik niks mee. Wordt nog lastig straks.... Eerst A eens compleet maken en dan toch maar verschillende motoren proberen denk ik..
 
Tanktas kan toch ook op een Savage? Snelweg met de Suzuki Savage is ook geen pretje hoor qua trilling/wind maar binnendoor en in stedelijk gebied vind ik het echt een heerlijke motor! Gewoon zorgen dat je binnendoor naar je bestemming kunt rijden :]
 
Die tanktas heeft een tankring systeem, dus er zit zo'n dingetje onder geschroefd..
Is idd de bedoeling om veel binnendoor te rijden. Maar af en toe zul je gerust wel op wat snellere wegen terecht komen.

Die winddruk zal niet heel veel problemen geven wanneer je je bagage op de duo als rugsteun hebt, denk ik ;)

Maar het is ff afwachten, hopelijk straks snel afrijden voor volledig A :)
 
Aangezien de verkoop van mijn toffe tweewieler niet echt vlot verloopt sta ik er ook voor open om de motor in onderdelen te gaan verkopen. Aangezien de prijs nu zo laag (zie hier) is mag er best wat ontbreken aan de motor wanneer ik nog verder ga zakken met de prijs.

Mochten er hier nog mensen op zoek zijn naar iets neem ff contact met me op, in eerste instantie wil ik de motor nog wel rijdend houden maar wellicht kan ik er toch iemand mee uit de brand helpen!
 
Ik heb nog een compleet handboek voor de LS650 Savage liggen dat ik nooit meer gebruik, kan ik daar iemand mee verblijden?
Bij interesse; pm of bel me even, ik volg dit topic (helaas) niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan