Onderhoud Suzuki Savage

Hoi Oma,

Ik weet niet of hier nog liefhebbers zijn voor een savage projectje...
Na lang nadenken ga ik mijn ls650 toch weg doen, afgelopen zomer begon de motor met inhouden en heb ik hem in de garage gezet. De startmotor draait rond alleen heb ik helaas geen tijd voor een extra project naast mijn Dnepr zijspan dus ga ik binnenkort een adv op internet zetten.

Hier alvast een heads up voor eventuele geinteresseerden, via hier kan het uiteraard voor een forumprijsje geregeld worden :D
 
Ik ben op mijn 18e begonnen met een savage. Na een hele omzwerving qua motoren (savage, VX800, Bandit1200, Shadow 1100, CM250c, VFR750, Legend 900tt, downtown300) heb ik nu een motorscooter voor woonwerk. Prima ding maar ik zou er graag weer een savage bij hebben voor de leuk en een stukje jeugdsentiment.

Maar ik kan geen fatsoenlijke vinden voor een normale prijs.
Is er hier iemand die voor een schappelijke prijs van zijn motor af wil? Ik zoek geen andermans ellende dus wel graag een goede fiets.
 
Hallo Peter23 ik had hetzelfde als jouw, een savage als jeugdsentiment.
Hou marktplaats goed in de gaten en koop het liefst een 5 bak geloof vanaf 1995.
En let op de Km stand dat je na 20.000 de nokkenas kettingspanner goed moet controleren .
En eventuele olie lekkage via de kop, bekend probleem door uitgedroogde rubber dop.
Verder kan ik je verwijzen naar duitse Suzuki Ls650 savage forum hier kun je alles vinden.
Het blijft een leuke motor ik rij er ook graag woonwerk op dus succes.
 
bye bye oma!
Misschien hier meer succes :9
Onlangs is er bij mij weer een suzuki savage de garage in geslopen.
"Vroeger" had ik als eerste motor ook een ls650 en kan me herinneren dat er een leuk forum was specifiek voor de savages met veel info en redelijk wat activiteit.

Weet iemand wat er met het forum, en vooral met alle info, is gebeurd??
Ik meen me te herinneren dat ene Skoeter het forum beheerde, maar daar kan ik me ook in vergissen.
 
Ik snap dat je naar het topic op zoek bent.
Ik weet ook welk topic je bedoeld, en ik kan um ook nie meer vinden! (Heb zelf ook een savage8-))
Maar wat wil je weten dan?
 
Ik ben niet op zoek naar een topic maar er was een suzuki savage forum, een aparte site met heel veel info. Dus los van MF maar het enige wat ik nu nog kan vinden is een sterk verouderde website zonder forum. Ik ben dus benieuwd wat er met het forum en vooral met alle info hierop is gebeurd.

Tot nu toe rijdt de savage goed dus heb ik nog geen info nodig maar ik weet nog dat er erg veel info beschikbaar was en een aantal actieve forumnisten dus was er weer naar op zoek voor het geval dat en om wat rond te snuffelen.
 
Wat ik begrepen had, is dat door de lange olieleiding het blok na starten niet snel genoeg olie krijgt, klopt het dat de latere Savage door verplaatsing van de oliepomp hier geen last meer van hebben? En zo ja vanaf welk bouwjaar, wil er namelijk één aanschaffen van 1993 voor een leuk prijsje. thx
 
Verschil in locatie oliepomp weet ik niet.
Wat ik wel weet is, als je de motor eerst een paar minuten stationair/warm laat draaien is er niets aan de hand. (Zoiezo met elke motor doen8-))

Als je gelijk het gas erop gooit na het starten kan het fout gaan.
Wat ook veel gebeurt is dat ze de savage zo stationair afstellen dat het op een harley lijkt. Hier kan het blokkie ook niet tegen, hierdoor heeft de oliepomp te weinig toeren om de olie naar boven te verpompen met alle gevolgen van dien.
 
Verschil in locatie oliepomp weet ik niet.
Wat ik wel weet is, als je de motor eerst een paar minuten stationair/warm laat draaien is er niets aan de hand. (Zoiezo met elke motor doen8-))

Als je gelijk het gas erop gooit na het starten kan het fout gaan.
Wat ook veel gebeurt is dat ze de savage zo stationair afstellen dat het op een harley lijkt. Hier kan het blokkie ook niet tegen, hierdoor heeft de oliepomp te weinig toeren om de olie naar boven te verpompen met alle gevolgen van dien.


Wat mij verteld werd door de verkoper, is dat de hogere Savage bouwjaren de oliepomp van rechts [ als je er op zit ] naar de linkerkant is verhuisd, zodat de olieleiding korter is geworden. Ook bij de eerste modellen toen de pomp nog rechts zat, en de motor op de zijstandaard gestart wordt, de motor te weinig olie kreeg door de schuine stand van de motor. Vandaar ook de plaatsing van de oliepomp naar links. Maar van dit alles kan ik op internet niets terug vinden, vandaar mijn vraag of dit verhaal klopt.
 
bye bye oma!
Misschien hier meer succes :9
Onlangs is er bij mij weer een suzuki savage de garage in geslopen.
"Vroeger" had ik als eerste motor ook een ls650 en kan me herinneren dat er een leuk forum was specifiek voor de savages met veel info en redelijk wat activiteit.

Weet iemand wat er met het forum, en vooral met alle info, is gebeurd??
Ik meen me te herinneren dat ene Skoeter het forum beheerde, maar daar kan ik me ook in vergissen.


Deze: Suzuki Savage Club Nederland.
 
Ik heb in mijn mailbox nog een mail terug kunnen vinden van correspondentie met de admin van het toen actieve Nederlandse savage forum maar hij bevestigde helaas per mail dat het niet meer bestaat....
 
Normaal gesproken moet een club ook een voorzitter, secretaris en een financiële/boekhouder hebben.
En eventueel een paar losse handjes voor ondersteuning, pr enz.

Op de website staat er nog ééntje op met foto. Snor, bril, grijze haren...
De rest van de vacatures staat blanco.
 
Terug
Bovenaan Onderaan