Onderdelen voor je brik... Uh klassieker

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.535
10.575
Andere kant van de evenaar
Ik ben heeeel langzaam met mn GS1000 bezig, ik moet een nieuwe krukas in elkaar knoeien, en daarom ben ik op zoek naar o.a. nieuwe big end lagers.

De Suzuki dealer kon maar 2 leveren omdat ze niet meer gemaakt worden.

Dus op het www gekeken, en daar leken ze nog volop verkrijgbaar te zijn..

Dus ik 2 lagers besteld ergens anders.
_
Nu komt de grap, 1 bedrijf liet zien dat ie er nog 2 had. Echter bleek 1 lager verroest te zijn, dus ik heb er nu 3.

Dus weer 1 lager ergens anders besteld, bij verschillende bedrijven staat aangegeven dat ze op voorraad zijn, maar zodra ik bestel dan zijn ze er dus niet.
CMSN.COM nam niet eens de moeite mij te informeren dat het niet leverbaar is en had gewoon het geld terug gestort.. Ik vond het al lang duren tot het lager kwam, dus mijn bankrekening masr even gecheked

Ondertussen heb ik bij zo'n 5 bedrijven geprobeerd dat lager te krijgen, maar niemand heeft het daadwerkelijk op voorraad.
Gisteravond weer ergens anders besteld

Nu was ik nieuwsgierig of dit een normale gang van zaken is tegenwoordig, bedrijven die goederen aanprijzen die ze niet hebben..

Dank u :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze allemaal gehad, probeer bij die belgische maar eens door de "ik ben geen robot" zooi heen te komen, ik heb het opgegeven..


Mijn vraag is meer, is dit tegenwoordig normaal? Heel duidelijk op je site zetten dat je onderdelen in voorraad hebt, wat dus niet zo is..
 
Ja, dit is tegenwoordig normaal...... tenminste, ik ben er ook al vaker tegenaan gelopen. Ook omnummeringen waar geen zak van klopt. :N
 
Nu was ik nieuwsgierig of dit een normale gang van zaken is tegenwoordig, bedrijven die goederen aanprijzen die ze niet hebben..

Dank u :)

Ja, helaas wel. Een van mijn ervaringen, alweer wat jaartjes geleden; ligbad dat 'op voorraad' was besteld in een webshop, kreeg ik na diverse keren bellen te horen dat hij voorlopig niet kwam. Moest nog gemaakt worden in Egypte, maar daar stonden ze net met z'n allen op een plein andere dingen te doen... :Z
 
Vermeld even dat het om glijlagerschalen gaat. Kogel/rol/naaldlagers lukt meestal wel op de universeelmarkt.
Kan een revisiebedrijfje niets voor je betekenen? Een bedrijfje dat boot motoren reviseert zal toch ook regelmatig tegen dit probleem aan lopen. Anders de volgende ondermaat bestellen en dan op maat honen.
 
Vermeld even dat het om glijlagerschalen gaat. Kogel/rol/naaldlagers lukt meestal wel op de universeelmarkt.

Ouwe Soezen hebben echte kogellagers op de geperste krukas zitten. Vandaar dat deze blokken zo geschikt zijn om op te voeren.
Dan moet je wel eerst de krukas doorlassen, anders tordeerd de krukas en loopt de motor heel raar op 3,5 cilinder (don't ask...)
 
Ik heb ze allemaal gehad, probeer bij die belgische maar eens door de "ik ben geen robot" zooi heen te komen, ik heb het opgegeven..


Mijn vraag is meer, is dit tegenwoordig normaal? Heel duidelijk op je site zetten dat je onderdelen in voorraad hebt, wat dus niet zo is..

Tja, helaas wel.
Het is voor hun ook de bedoeling dat je alle onderdelen erbij besteld die je voor dat klusje nodig hebt.
(pakkingset etc etc)
Vervolgens betaal je alles en sturen ze een pakket op met de mededeling dat de lagers in back order staan.
Zo houden ze je aan het lijntje maar intussen heb je wel de rest in ontvangst genomen en betaald.

In zo`n geval kan je het beste de hele order cancellen en gratis terug sturen.
Zo maken zij onkosten en voorkom je deze praktijken.
 
Helaas is dit ook mijn ervaring met de meeste websites.
Wat nog wel eens helpt zijn fora of groepen op Facebook. Daar zitten soms mensen die een prive voorraad aan onderdelen hebben en als ze je mogen daar ook nog wel eens wat van verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Ouwe Soezen hebben echte kogellagers op de geperste krukas zitten. Vandaar dat deze blokken zo geschikt zijn om op te voeren.
Dan moet je wel eerst de krukas doorlassen, anders tordeerd de krukas en loopt de motor heel raar op 3,5 cilinder (don't ask...)

Door dat opvoeren kan ik nu een andere krukas opbouwen... B|


Als je een (internet)bedrijf hebt kan het natuurlijk voor komen dat je iets op je site hebt staan wat je niet hebt, maar hierbij begon ik mn vraagtekens te zetten..

Ik heb weer een paar orders geplaatst, ik ben benieuwd.

Als de nood aan de man komt moet ik de gerepareerde maar weer uit elkaar halen, daar is ook 1 nieuw big end lager in gekomen.
 
Zo he, ik heb het laatste lager kunnen vinden.

Een oproep geplaatst op Old Skool Suzuki, daar heeft iemand me doorverwezen naar Roger Upperton, die verwees mij weer door naar Robinsons Foundry, en die hadden er nog een aantal liggen.

Lager kwam net binnen.


Robinsons Foundry heeft meer NOS, van ik geloof de meeste Jappen.
Ik had nog nooit van hun gehoord, weer adresje er bij. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan