oliefilter hoe vast moet je draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

akinkartal

MF'er
19 okt 2012
124
0
utrecht
hallo, hoe vast moet je een oliefilter nou vast draaien? eerst met de hand zo strak mogelijk en dan een paas keer met de oliefilter tang of?
 
Aiii.. Niet starten nu!! Een te strak oliefilter kan heel je blok in de soep laten lopen!! En vrijwel zeker is nu je blok al kapot, door de kracht die erop gekomen is.. Niet meer starten dus en eerst uit elkaar halen voor de zekerheid voor je nog meer sloopt !!
 
Aiii.. Niet starten nu!! Een te strak oliefilter kan heel je blok in de soep laten lopen!! En vrijwel zeker is nu je blok al kapot, door de kracht die erop gekomen is.. Niet meer starten dus en eerst uit elkaar halen voor de zekerheid voor je nog meer sloopt !!

Deze mag je even uitleggen.
Ik zou niet weten waarom er geen olie door het filter zou gaan.
 
Don__t_feed_the_Troll1.jpg


Flauwerd :P
 
Links of rechts draaiend...probleem bij filters zijn de verschillende uitzettingscoëfficiënten van het aluminium motorblok en het ijzeren filter of filterbout. Bovendien trilt alles.
Door opwarmen en afkoelen gaat de boel vanzelf al goed vastzitten. Te strak aandraaien heeft tot gevolg dat het filter of de filterbout muurvast kan gaan zitten.
 
heerlijk dit, wat een geleuter allemaal. Het is voor veel motoren verschillend, b.v. het instructieboekje van mijn VX zegt, handvast draaien en vervolgens nog 2x rond, dus...muurvast. Zo doe ik het al jaren en....... de VX is niet ontploft en hij gaat echt was los met de juiste sleutel.
Even googelen en je weet het.

Oliefilter losgetrild
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan