Olie verwijderen

MacAddy

Rookie
12 jul 2017
26
4
Alright .... I think I've been in this country long enough that I really need to start learning more Dutch so please feel free to correct my shitty typing / google translate :)

Ik wil mijn olie en koelvloeistof vervangen, maar ik heb geen garage. Waar doe je je motoronderhoud? Ik kreeg te horen dat reparatiewerkplaatsen oude olie / koelvloeistof moeten nemen, dus kan ik aan mijn motor werken aan de overkant van de straat en de olie leveren of doe je dat normaal thuis?

Dank je wel!
 
Bij een garage betaal je daar voor. Daarom kost motorolie bij een garage €14 per liter (onder andere) en bij een webshop €12 per liter. Ze zullen het ook niet waarderen als je daar met je jerrycan afgewerkte olie aan komt. Waarschijnlijk kun je het beter opvangen naar de milieustraat brengen en daar inleveren.
 
Je bent al meer Nederlander dan je denkt hahaha

Geld besparen door aan de overkant van een garage zelf aan de slag om daarna aan de overkant je olie te brengen:}:+
Ik zou toch inderdaad voor de andere opties gaan zoals milieustraat!

PS. vervang je je oliefilter ook of alleen vloeistoffen?
 
Normaal gesproken doe je olie wisselend thuis in de garage of tuin. Als je dat niet hebt gewoon op de stoep waar er genoeg ruimte is. Wel net zo als thuis er een krant onder leggen en een opvangbak om de straat schoon te houden. Olie in een put laten lopen is geen optie. We hebben gescheiden systemen voor regenwater afvoer en het riool. maar beide wil je niet vervuilen met olie of koelvloeistof.

Daarna olie, filter en koelvloeistof wegbrengen bij de milieustraat van de gemeente waar je woont. Vaak is dat gratis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan