Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vorige week mezelf een eindejaar cadeau gedaan. Staat wel al even stil maar dat kan de pret niet drukken
Als je iets wil weten over dat soort motoren moet je voor de grap eens Kevin Cameron artikelen lezen.... Hij haalt in zijn technische teksten vaak ontwikkelingen aan van die vliegtuigmotoren. De techniek die veel later in motorfietsen en auto's is toegepast heeft vaak daar zijn oorsprong of veel overeenkomsten.Ik denk er eindelijk achter te zijn waarom de vliegtuigen uit WO2 oliekoeling gebruikten...
Die technologie is dan veel later o.a. gebruikt voor de eerste reeks gsxr.
Lees dit kritisch en verbeter me.
Het was vooral voor de bommenwerpers ontworpen. Ze stegen naar zeer hoge hoogten buiten het bereik van het luchtafweergeschut.
Het te snel stijgen tot die hoogte of te snel dalen gaf door de temperatuursverschillen te veel spanning in het materiaal waar de luchtgekoelde motoren niet goed tegen konden.
Oliekoeling gaf de gewenste inertie tot temperatuursverandering en gaf dus meer klim en daalsnelheid zonder schade.
Is er later waterkoeling gebruikt voor die bommenwerpers ? Geen idee....
Sorry heHier zie ik weer enkele avonden lectuur en verwaarlozing van de gezinsleden. Dank hiervoor.
Oude motor van richard? Mooi verzorgd.Gisteren trotse eigenaar geworden van een in prachtige staat verkerende ‘86er 1100. Van een verzamelaar/liefhebber overgenomen. Heel erg blij mee, zeker met de staat waarin hij verkeerd.Bekijk bijlage 1993559