Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Dit is wel een aardig filmpje wat ik tegen kwam op YT. Hij heeft meerdere informatieve filmpjes.

Bedankt voor de tip, en je kunt de motor ook natuurlijk schuin leggen, nooit over nagedacht!

Hij haald wel zijn zadel eraf alleen is mijn zadel dicht aan de onderkant dus denk ik ook minder gevoelig voor water? En ook als ik me zadel eraf haal kijk ik zo tegen de accu aan! En lijkt me ook niet dat die heel nat mag worden??
 
Je gaat je motor toch niet afspuiten met dasty? Het spul werk heel goed, maar verwijderd meer dan je lief is en tast ook behoorlijk aan.
Al meer dan 10 jaar , er is nog niets vanaf gevallen en nergens aangetast
 
Het ligt er met alles ook maar net aan hoe je het gebruikt. Als je dasty erop spuit en direct met voldoende water wegspoelt dan kan het wel voor een aantal keren.

Zelf heb ik een foamlance die ik op de hogedruk zet. Eerst afspuiten op laagste stand, vervolgens infoamen, afspuiten, klaar.
 
Het ligt er met alles ook maar net aan hoe je het gebruikt. Als je dasty erop spuit en direct met voldoende water wegspoelt dan kan het wel voor een aantal keren.

Zelf heb ik een foamlance die ik op de hogedruk zet. Eerst afspuiten op laagste stand, vervolgens infoamen, afspuiten, klaar.
Ik gebruik die wel voor de auto.
 
Ik gebruik nooit de hdreiniger, gewoon de waterslang en een handveger. Na het schoonmaken de scharnierpunten , schakelaars en ketting droogblazen met perslucht. Scharnierpunten en spaaknippels in de olie, ketting in de kettingspray. Schakelaar geef ik wat wd40 achtig spul. Als alles droog is komt er weer een fris luchtfilter in. Dat doe ik met deze al meer dan 10 jaar (290 u 12500 kms) en pas 1x de achterwiellagers hoeven te vervangen, 1x Heimlager en 1x balhoofdlagers ( omdat dat stuurslot niet waterdicht was) .
 
Ik gebruik nooit de hdreiniger, gewoon de waterslang en een handveger. Na het schoonmaken de scharnierpunten , schakelaars en ketting droogblazen met perslucht. Scharnierpunten en spaaknippels in de olie, ketting in de kettingspray. Schakelaar geef ik wat wd40 achtig spul. Als alles droog is komt er weer een fris luchtfilter in. Dat doe ik met deze al meer dan 10 jaar (290 u 12500 kms) en pas 1x de achterwiellagers hoeven te vervangen, 1x Heimlager en 1x balhoofdlagers ( omdat dat stuurslot niet waterdicht was) .
Bedankt voor je uitleg. Weer wat geleerd, is toch heel wat anders dan een circuit motor:+
 
Vraagje,

Zijn hier mensen die met een nekbrace rijden?
En de vraag hebben die er hinder bij met omhoog kijken als je een steile helling op kijkt?
Zit er serieus een te overwegen, maar hier in de buurt kan ik hem niet passen omdat ze hem niet hebben liggen, en wil zeker weten of ik er geen hinder van hebt met omhoog kijken als je een helling naar beneden rijdt en daarna meteen omhoog moet ivm het vooruit kijken.

Alvast bedankt
 
Vraagje,

Zijn hier mensen die met een nekbrace rijden?
En de vraag hebben die er hinder bij met omhoog kijken als je een steile helling op kijkt?
Zit er serieus een te overwegen, maar hier in de buurt kan ik hem niet passen omdat ze hem niet hebben liggen, en wil zeker weten of ik er geen hinder van hebt met omhoog kijken als je een helling naar beneden rijdt en daarna meteen omhoog moet ivm het vooruit kijken.

Alvast bedankt


Ja ik rij er mee.

Heb er helemaal niets geen last van! Of je moet echt recht naar boven willen kijken maar dat lijkt me sterk!

Eerst ff wennen je bonkt er goed op soms als je het niet verwacht met je helm.
 
Ik rij er ook mee, went snel vind ik zelf alleen het achterom /dodehoek kijken is wat lastig geworden... ik rij er eigenlijk ook niet meer zonder.
 
Vraagje,

Zijn hier mensen die met een nekbrace rijden?
En de vraag hebben die er hinder bij met omhoog kijken als je een steile helling op kijkt?
Zit er serieus een te overwegen, maar hier in de buurt kan ik hem niet passen omdat ze hem niet hebben liggen, en wil zeker weten of ik er geen hinder van hebt met omhoog kijken als je een helling naar beneden rijdt en daarna meteen omhoog moet ivm het vooruit kijken.

Alvast bedankt
Waar kom je vandaan. Je zou eventueel die van mij mogen passen maar dan moet je naar groningen komen. Of tijdens een otr gewoon iemand eens vragen of je hem mag passen / proberen wellicht is er iemand bereid
 
Ik zit ook te denken over zo'n brace.
Heeft Hannamax die niet liggen?
Freetimeworld heb ik ook wat spullen gekocht al staat die site nu op closed dus ik weet niet of die nog actief is maar die had alles wel op voorraad.
 
Vraagje,

Zijn hier mensen die met een nekbrace rijden?
En de vraag hebben die er hinder bij met omhoog kijken als je een steile helling op kijkt?
Zit er serieus een te overwegen, maar hier in de buurt kan ik hem niet passen omdat ze hem niet hebben liggen, en wil zeker weten of ik er geen hinder van hebt met omhoog kijken als je een helling naar beneden rijdt en daarna meteen omhoog moet ivm het vooruit kijken.

Alvast bedankt
Ik heb met deze brace gereden (moveo) en vond het met wat extremer werk (en vooral steil omhoog) een onding. Want net wat je zegt, omhoogkijken gaat gewoon niet. Ik heb hem weggedaan. Toch overweeg ik om voor de crossbaan er toch weer 1 te kopen. Laatst een onderzoekje gelezen en de kans op heftig nekletsel is toch wel heel erg veel kleiner. En de verhalen over gebroken sleutelbenen zijn ook fabels.

moveo nekbrace - Google zoeken:
 
Vraagje,

Zijn hier mensen die met een nekbrace rijden?
En de vraag hebben die er hinder bij met omhoog kijken als je een steile helling op kijkt?
Zit er serieus een te overwegen, maar hier in de buurt kan ik hem niet passen omdat ze hem niet hebben liggen, en wil zeker weten of ik er geen hinder van hebt met omhoog kijken als je een helling naar beneden rijdt en daarna meteen omhoog moet ivm het vooruit kijken.

Alvast bedankt

Rij zelf met een Leatt (aantal jaren geleden in de VS gekocht, dat scheelde ~€100) en echt last heb ik er niet van normaal gesproken. Als het echt koud is zou ik hem wat lossen moeten zetten, want heel soms zit hij net iets te hoog waardoor hij aan de achterkant de helm soms aantikt (gebeurt misschien 1x tijdens een offroad rit...).

Enige waar ik me wel eens aan erger op dit gebied zijn roll-off brillen. Soms kun je neit anders, maar het beperkte zicht vind ik echt een nadeel (zeker als je met meerdere mensen rij en soms ff achterom wilt kijken). De neckbrace zelf beperkt me daar overigens niet in.
 
Ik heb met deze brace gereden (moveo) en vond het met wat extremer werk (en vooral steil omhoog) een onding. Want net wat je zegt, omhoogkijken gaat gewoon niet. Ik heb hem weggedaan. Toch overweeg ik om voor de crossbaan er toch weer 1 te kopen. Laatst een onderzoekje gelezen en de kans op heftig nekletsel is toch wel heel erg veel kleiner. En de verhalen over gebroken sleutelbenen zijn ook fabels.

moveo nekbrace - Google zoeken:
Dit wilde ik dus weten. Maar denk wel dat je dit altijd wel houdt ivm met het beperken van de beweging van je helm/nek.
En wat je zegt de fabels die mensen vertellen over je sleutelbeen sneller breken, ik breek die nog altijd liever dan me nek!
 
Rij zelf met een Leatt (aantal jaren geleden in de VS gekocht, dat scheelde ~€100) en echt last heb ik er niet van normaal gesproken. Als het echt koud is zou ik hem wat lossen moeten zetten, want heel soms zit hij net iets te hoog waardoor hij aan de achterkant de helm soms aantikt (gebeurt misschien 1x tijdens een offroad rit...).

Enige waar ik me wel eens aan erger op dit gebied zijn roll-off brillen. Soms kun je neit anders, maar het beperkte zicht vind ik echt een nadeel (zeker als je met meerdere mensen rij en soms ff achterom wilt kijken). De neckbrace zelf beperkt me daar overigens niet in.
Ik heb nog niet super veel ervaring, maar ik rij soms wel met tear offs en dat werkt voor mijn prima! Maar met roll off brillen geen ervaring mee
 
Ik heb nog niet super veel ervaring, maar ik rij soms wel met tear offs en dat werkt voor mijn prima! Maar met roll off brillen geen ervaring mee
tear off met offroad is gewoon asociaal. is niet toegestaan en als iedereen het zou doen is het 1 grote plasticbende en zijn de ritjes snel afgelopen...
 
Zelf roll-off met kleine puntjes op t glas.
Werkt perfect, nog geen problemen mee gehad.
 
tear off met offroad is gewoon asociaal. is niet toegestaan en als iedereen het zou doen is het 1 grote plasticbende en zijn de ritjes snel afgelopen...
Ik zeg ook niet dat ik ze in de natuur weg gooi! Stop ze nog elke keer netjes in met jas zak! Maar snap je punt heel goed. Daar heb je 100% gelijk in!
 
Ik rij met een EVS R4 nekprotector. Persoonlijk vind ik dat het veiligste want hij beschermt ook tegen axiale krachten op je nek. Dat doen de meeste nekbraces namelijk niet dacht ik. Qua bewegingsvrijheid in het algemeen zou men ook even naar de combi met helm moeten kijken, de 1e helm laat meer toe dan de andere.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand nog een leuke locatie waar je je een dagje leuk kunt vermaken ?
We gaan nu af en toe naar Bilstain bv.
Liefst ook iets waar wel wat technische uitdaging is.

Weet iemand of je bij furstenforest iets kunt ?
 
Goedenavond! Ik heb een vraagje en als dit niet het juiste topic is daarvoor hoor ik het graag. Ik ben sinds vorig jaar begonnen met off-road en wil dit jaar beginnen met Off-road ritten. Aangezien niemand in mijn omgeving dit doet en het niet mijn voorkeur heeft alleen te gaan: Zijn hier mensen uit de omgeving van Emmen waar ik bij zou kunnen aansluiten? Of weet iemand hoe ik het beste met hen in contact kan komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan