Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Alex is niet zo'n mailer... Vraag me niet waarom maar een appje of bericht via facebook beantwoord hij vaak vlot.
Verder kan hij prima met enduro training geven hoor. Hij geeft regelmatig enduroles op bilstain. Paar keer met hem in spanje geweest. Zijn hoofd is net een gps. Hij rijdt een route 1x en slaat hem gewoon op en koppelt de routes aan elkaar.

Klopt, alex is geen mailer. Facebook of appen en alles komt voor elkaar. Ik rijd regelmatig met hem. En zowel op enduro als op trial heer en meester
 
Ik heb hem 2 keer gebeld en nog twee keer gemaild met een dame van zijn bedrijf. Misschien zit hij wat meer/ uitsluitend in de gevorderden training, ik had specifiek aangegeven dat ik iets voor beginners zoek. Mwah, inmiddels toch al bij Endurofun geweest, goed bevallen dus denk ik daar weer heen voor een volgende training. En ik meen dat in EIndhoven ook wel eens offroadtrainingen worden gegeven, nog niet naar gekeken verder.
 
1.85. Bij mijn weten is een Beta net zo groot als een KTM. X-Trainer is wel 10% kleiner, misschien bedoel je die?

Onderdelen weet ik niet maar KTM zal op meer plekken op voorraad liggen lijkt me.
Maar je moet ook even weten waar je moet zijn. Ik heb voor mijn swm eens wat besteld bij Femon Parts en die hadden een levertijd van een maand, dus een maand niet rijden. Nu bestel ik bij een webshop in Italie, met 4 dagen binnen en nog eens een stuk goedkoper ook.
Oké heb je een linkje? Ben heel benieuwd en had fenom Parts nu als enigste gevonden
 
Mannen nog een vraagje, bij wie hebben jullie de enduro verzekerd? kwam er vanmiddag achter dat mijn huidige verzekering niet dit type motoren wilt verzekeren!
 
KNMV Verzekeringen
7 euro per maand voor wa+ diefstal
moet wel art 4 slot op voor diefstaldekking
 
Ik heb em met mijn andere motor mee verzekert voor 4 euro ofzo wa+pikkeboefjes pakket bij reaal
 
63D2B164-92E2-4262-AF15-C9305E5EA897.jpeg
 

Bijlagen

  • A3723943-B338-486A-AD6B-ABDAB0AB9742.jpeg
    A3723943-B338-486A-AD6B-ABDAB0AB9742.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 25
Heb vanavond een KTM 350 exc F gekocht ben er heel blij mee

Nu cursus?
Heb eens op fb van Alex van den Broek gekeken maar die heeft toch wel verschillende mogelijkheden. Ik zie bijv. een offroadrit in brabant, das ook wel makkelijk natuurlijk.
Endurofun ben ik dus ook heel tevreden over maar das wel een eind rijden er naar toe (en weer terug).
 
Iemand nog een helm nodig voor weinig? 3x gebruikt (niet intensief) maar heb te veel gegeten in de tussentijd. De helm is maat M. Staat voor 75 op MP, mag hier voor 65 weg.

20181111_115237.jpg
 
Als deze persoon in dezelfde gewichtsklasse viel en dezelfde rijstijl had, ja. Anders zul je nog wat aan de vering moeten doen. :t
Jep en dat is mijn voordeel verschil van 3kg, maar check de SAG nog ff een keer met volle uitrusting.
Zitten ook al zwaardere veren op, en hij 2mnd geleden bij Van Laar geweest omdat de voorvork lek was.
 
Nu cursus?
Heb eens op fb van Alex van den Broek gekeken maar die heeft toch wel verschillende mogelijkheden. Ik zie bijv. een offroadrit in brabant, das ook wel makkelijk natuurlijk.
Endurofun ben ik dus ook heel tevreden over maar das wel een eind rijden er naar toe (en weer terug).
Jazeker wil het goed leren. Bedankt voor de tip zal er is naar kijken.
 
Nog goeie tips met betrekking tot schoonmaken van de enduro?
Welke middelen gebruiken?
De vorige eigenaar spuitten de motor altijd helemaal in met siliconen spray zodat geen vuil kan blijven hechten.

Zoek ook nog een goeie kettingreiniger en kettingspray voor de enduro. Jullie hebben vast ervaring met welke je het beste kan aanschaffen.
 
Afspuiten met HD reiniger. Truckcleaner 1 op 9 in de rugsproeier. Inspuiten. Ff wachten. Afspuiten met HD reiniger. Klaar.
Ja zoiets dus heb op advies van de cross zaak motul E2 gekregen om te proberen een sample flesje. Hun wasten daar al hun cross motors mee en waren zeer tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan