Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Altijd klote inderdaad dat soort verhalen....
Weet iemand wat er gebeurd is? Een 'echte' crash of bvb hartaanval oid?

Sterkte aan de nabestaanden.
 
We kregen alleen te horen dat er iemand was overleden, maar een hartstilstand oid is heel goed mogelijk.
 
Het was inderdaad hart aanval. Stond stil naast de kant met wat maatjes en viel gewoon om. Dat is wat ik heb gehoord van iemand van de organisatie.
 
Heb ik mij ook laten vertellen door meneer van de club daar, een hartaanval en dat ie het niet heeft gered.
 
Even een vraagje mbt banden.

Voor mijn xr 400 zoek ik banden. Ik rij hard, zacht, zand, modder, asfalt.

Kortom welke allround band kan iemand adviseren?
 
XR400 heeft geen 50peekaas en zal dus moeite hebben met een xt754 in de 120mm uitvoering. De 100 of misschien de 110 is een betere keuze.
 
XR400 heeft geen 50peekaas en zal dus moeite hebben met een xt754 in de 120mm uitvoering. De 100 of misschien de 110 is een betere keuze.

Thanks voor de tip ik ben mbt off-road echt een beginner dus hier kan ik zeker wat mee!
 
Gisteren deelgenomen aan de OTR rit in Venlo. Zag daar meerdere mensen met een klein kentekenplaatje wat op het spatbord van een enduro past. Iemand enig idee welke platen dit zijn en waar ze te krijgen zijn?
 
Gisteren deelgenomen aan de OTR rit in Venlo. Zag daar meerdere mensen met een klein kentekenplaatje wat op het spatbord van een enduro past. Iemand enig idee welke platen dit zijn en waar ze te krijgen zijn?
Kan je bestellen bij TecDesign. Verbaast me trouwens dat ze daarmee mochten rijden, want is natuurlijk geen officiele kentekenplaat. Je kan het proberen maar neem altijd als backup je originele plaat mee mochten ze je bij de keuring afkeuren.
 
Gisteren deelgenomen aan de OTR rit in Venlo. Zag daar meerdere mensen met een klein kentekenplaatje wat op het spatbord van een enduro past. Iemand enig idee welke platen dit zijn en waar ze te krijgen zijn?

Was ook iemand op marktplaats die der mee adverteerd verschillende maten, k zie ze wel vaker bij de otr k wil der zelf ook 1 nu heeft me kenteken soms zo'n apart design mss dat met zo'n kleine gewoon blijft.
 
Was ook iemand op marktplaats die der mee adverteerd verschillende maten, k zie ze wel vaker bij de otr k wil der zelf ook 1 nu heeft me kenteken soms zo'n apart design mss dat met zo'n kleine gewoon blijft.

net wat bosje al zei: altijd zorgen dat je de orginele bij hebt. Want ze kunnen/mogen je toegang weigeren met een niet geldige kentekenplaat. de een is er makkelijker/soepeler in als een ander. En het is ontzettend zuur als je langere tijd reist en dan daar meteen kunt omkeren vanwege een verkeerde plaat.

Ik heb zelf op mijn ktm ook zo'n klein plaatje [wat precies op orginele plaat houder van ktm past]
ik heb die toen [naar even zeuren] bij een dealer laten maken maar zei gaven al aan dat ze dit normaal niet deden. simpelweg mag eigenlijk niet.
was mooi op een trespa plaatje gedrukt ideaal dus.

En oom agent heeft me er ooit eens op aangesproken. Ik mijn redenen vermeld. [veiligheid- beter leesbaar voor hun en niet stukvallen] en hij stemde er toen mee in. Geen prent gekregen toen dus..

Maar het formaat doet veel je hebt ook gasten met een dermate formaat wat nog kleiner is dan een pakje sigaretten. Dan vraag je dr ook wel een beetje om.
die ik heb staat dat nummer wat erin is gelaserd op je orginele plaat ook in en zelfs dat keurkenmerk meen S3 of E3 ofzoiets staat normaal op je plaat. Staat er bij mij op die kleine dus ook op.
 
Gisteren deelgenomen aan de OTR rit in Venlo. Zag daar meerdere mensen met een klein kentekenplaatje wat op het spatbord van een enduro past. Iemand enig idee welke platen dit zijn en waar ze te krijgen zijn?

Bij Andre Motors kan je de mini kenteken (op kunstofplaatje) ook bestellen. Maar zoals gezegd het is niet officieel en mag niet (ik gebruik de kleine plaat vooral in het buiten :-)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de nieuwe KTM 500 enduro's op kenteken nog steeds minder vermogen aangeven en dus op vol vermogen gezet moeten worden? Leek mij niet i.v.m. injectie maar vroeg het me toch af omdat ik er binnenkort weer eentje wil gaan kopen. Laatste die ik kocht was nog met carburateur.
 
Heeft/weet iemand toevallig nog een kortingscode voor Outlaw Racing?

Bij de MXGP in Assen werd er in het verleden nog wel eens wat uitgedeeld, maar ben dit jaar niet geweest...
 
Vorig jaar helemaal geen offroadritten gepakt doordat er een kleine schreeuwer in huis gekomen was.
Nu recent steenwijk en gisteren havelte gereden. Wel lekker hoor. 3x een half uur trappen op een soort mulle crossbaan.
Ging lekker vlot. stonden vooraan bij de start. eerste rondje nog geen lekkere sporen, terug bij de auto slok water genomen en direct door. 2e rondje klaar, ff tanken, 5 minuten zitten en wat drinken en de derde ronde gereden. Reed om half 1 weg :o
Dat zijn lekkere dagen, op tijd beginnen en op tijd weer weg. Gisteren nog tijd gehad om de motor te wassen en nieuw plastic met nieuwe stickerset te monteren. Hok is weer als nieuw 8-)
 
Vorig jaar helemaal geen offroadritten gepakt doordat er een kleine schreeuwer in huis gekomen was.
Nu recent steenwijk en gisteren havelte gereden. Wel lekker hoor. 3x een half uur trappen op een soort mulle crossbaan.
Ging lekker vlot. stonden vooraan bij de start. eerste rondje nog geen lekkere sporen, terug bij de auto slok water genomen en direct door. 2e rondje klaar, ff tanken, 5 minuten zitten en wat drinken en de derde ronde gereden. Reed om half 1 weg :o
Dat zijn lekkere dagen, op tijd beginnen en op tijd weer weg. Gisteren nog tijd gehad om de motor te wassen en nieuw plastic met nieuwe stickerset te monteren. Hok is weer als nieuw 8-)

nice... heb je lekker doorgereden :D Geen foto van de brommert met nieuwe plastic/stickers .?
 
en waarom zou een DRZ niet uit de voeten kunnen in havelte Zelfs eva gepakt op het achterwiel.

ik rij nu zo n 5 jaar otr ritjes eerste 2 jaar met een drz400S varriant dit was niet geheel een succes en met name de ritten in het najaar de S heeft ook maar rond de 30 pk. ik rij nu al langere tijd op een Drz400E otr ritten gaan best ritjes door de omgeving gaan best alleen op een crosbaan komen de slechte vering en het gewicht niet ten goede ik zeg altijd een drz is perfect zeker als een beginner er op gaat rijden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2018-10-09-20-12-10.png
    Screenshot_2018-10-09-20-12-10.png
    118,7 KB · Weergaven: 19
en waarom zou een DRZ niet uit de voeten kunnen in havelte Zelfs eva gepakt op het achterwiel.

ik rij nu zo n 5 jaar otr ritjes eerste 2 jaar met een drz400S varriant dit was niet geheel een succes en met name de ritten in het najaar de S heeft ook maar rond de 30 pk. ik rij nu al langere tijd op een Drz400E otr ritten gaan best ritjes door de omgeving gaan best alleen op een crosbaan komen de slechte vering en het gewicht niet ten goede ik zeg altijd een drz is perfect zeker als een beginner er op gaat rijden.


nja volgens mij zegt niemand dat het niet kan.
Maar vergeleken met de echte enduro motoren is vaak toch nog net wat makkelijker. lichter minder log en meer vermogen.
Ik zeg dan altijd wat wil je doen met je [enduro] motor.
Gebruik je hem voor woon/werk [veel kilometers] en dan af en toe eens een keer een offroad paadje en/of ritje. Dan voldoet een drz meer dan prima vooral gezien de onderhoudsintervallen van een DRZ veel hoger liggen. met een bijv. ktm exc is het eigenlijk een not done om zo'n motor echt voor woon/werk te gebruiken. Natuurlijk het kan. Maar dan ben je met een drz of soort gelijke beter af.

Wil je een motor die je echt alleen gebruikt voor offroad en ook wat cross zou ik persoonlijk niet een drz aanbevelen.


Maar ieder zo zijn/haar ding. En niemand kan bij elkaar in de beurs kijken. Plezier maken kun je met elke motor. groot klein veel/weinig vermogen licht zwaar jong/oud. Plezier maak je zelf ;)
 
Beste off road rijders,
Ik ben ook verliefd geworden op de sport na een avondje op mijn maatjes KTM exc 450.
Alleen ik ben echt een leek en kan gewoon weg nog niet goed rijden lag ook in 2 uur tijd ook 25x op me plaat! Dus moet nog veel leren.
Heb wel circuit ervaring en ook wel is eens een wedstrijdje gewonnen!

Nu ben ik aan het oriënteren voor een geschikte motor voor mij.
Ik heb een paar YouTube video’s bekeken en daarin raden ze allemaal een 450 af voor de beginner!
Maar ben met me 1,90 en 93kg geen kleine jongen.
Maar ik denk dat een goeie handelbare motor mijn beter gaat bevallen dan een zware.
Zit heel erg te denken aan een 350 4T te kopen, denk zelf dat een 250 4T te licht is voor mijn!
Qua merk maakt het me niet zo heel veel uit als er maar een elektrische start op zit, want volgens mijn maak ik het verschil op mijn beginnend niv en niet de motor!

Nog een klein vraagje waarom zijn bèta en gasgas goedkoper dan een KTM of Husqvarna? Is het gewoon de naam of zijn de Oostenrijkers echt beter gebouwd.

Alvast bedankt.

Gr Steve
 
tsja wat is voor jou een goeie keuze als je inderdaad redelijk vaak omvalt is een electrische start wel ideaal echter zijn er ook zat fietsen die met een kickstart snel lopen. Een 350 4takt zou ik persoonlijk afraden. je zou beter eerst naar je buget kunnen kijken. Mijn eerste fiets was een yamaha TT 350 leuk voor in het bos en om alleen wat rustig door de velden te rijden maar dan houd het ook wel snel op. met jou lengte denk ik overigens dat je snel bij ktm een geschikte fiets zal vinden. Persoonlijk zeg ik zoek een drz400S en ga hier eens wat op rondsturen maar daar zullen de meningen hier extreem verdeeld over zijn 😇

p.s beta en gasgas zijn italianen die zijn over het algemeen minderwaard dus in aanschaf vriendelijker maar ze zijn zeker niet slecht mits de juiste onderhoud gedaan wordt op zijn tijd maar dat is met elke fiets zo. zeker in deze sport je koopt andermans afgeracht spul over eh. veelal voor een paar tientjes nieuwe kappen en een stickersetje maar aan het frame en het blok kun je de geschiedenis vaak wel aflezen aan beschadigingen en onderhoud.
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan