Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Wie rijdt er nog met een thermostaat in zijn motor? Ik zit er aan te denken om ff bypass er in te gooien. Maar hoe zal dat gaan in de winter
 
Zit er bij mijn ktm450exc (2008/260U) nog steeds in. Wel aan gedacht maar nooit nodig gevonden deze te demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn thermostaathuis is kapot, vandaar dat ik nu met de gedachte speel zeg maar. Ik heb er verder ook geen hinder van ondervonden idd
 
Vandaag maar eens een nieuwe koppeling gemonteerd, en de nodige kleine dingetjes. Nu wil ik binnenkort banden gaan vervangen.

Ik heb nu achter een 120/90/18 mitas sport extreme 754
En voorop een 90/100 21 Michelin enduro competition vi

hebben jullie nog tips/aanraders

Overigens bevalt deze set up prima maar ik heb geen ander referentie. Voorop zou ik graag wat meer grip hebben (competition iv??)

Gr
 
Alleen voor de crossbaan?
Michelin S12, profiel lijkt op Enduro Comp. alleen zijn de noppen wat groter. Of de Starcross van Michelin. Ligt er ook aan waar je rijd.
Ben zelf ook een fan van jouw setup, al jaren.

Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Never Change a winning team lees ik hier uit, misschien een keer in begin van otr seizoen de comp iv uitproberen maar.
Rij je in dezelfde maatvoering? Of smaller
 
Ik rij ook met dat setje Extreme 754/Comp IV en zou niet snel op iets anders overstappen, vooral in gruwelijke modder zijn ze op hun best.
Ik vond de Comp III achter ook wel een fijne band. In het mulle zand ietsje minder tractie maar veel grip in bochten, vooral ook in maisvelden in allerlei omstandigheden vond ik ze erg goed.

Never Change a winning team lees ik hier uit, misschien een keer in begin van otr seizoen de comp iv uitproberen maar.
Rij je in dezelfde maatvoering? Of smaller
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook met dat setje Extreme 754/Comp IV en zou niet snel op iets anders overstappen, vooral in gruwelijke modder zijn ze op hun best.
Ik vond de Comp III achter ook wel een fijne band. In het mulle zand ietsje minder tractie maar veel grip in bochten, vooral ook in maisvelden in allerlei omstandigheden vond ik ze erg goed.

👌🏻👌🏻
 
Ik heb pas een setje Mitas gekocht, voor de enduro's
€100 en bevallen zeer goed
 
Motor in de plomp en nu?
Motor sloeg na 1-2 seconden af

Startte wel weer na 5 minuten aan de lader.
Toen nog 10 minuten naar huis gereden.
Zit wel water in de olie.
Dus paar keer olie verversen
Zijn er nog meer dingen die ik zeker moet nalopen?
 
Ik zou zelf alle stekkerverbindingen losmaken en droogblazen. Daarna inspuiten met vochtverdrijvende spray en een paar dagen los laten hangen. Dan weet je zeker dat al het vocht dat corrosie kan veroorzaken weg is.

Vergeet je het oliefilter niet ook meteen te verversen?
 
Als toevoeging: Misschien nog even de uitlaat loshalen om het water er uit te laten, misschien dat er nog wat op het laagste punt zit.
 
Nog even terugkomend op de banden, ik lees net in noppennieuws dat Michelin een nieuwe band heeft.

Michelin enduro medium
Michelin enduro hard

Lijkt ideaal als je het zo leest
full
 
Laatst bewerkt:
mannen,
Voor het jaarlijkse buitenland tripje ben ik weer aan het kijken naar bibs, maar nu zat ik ook te denken om eens de tubless te proberen. Vooral vanwege lagere banden druk waar ik dan mee kan rijden.

Iemand ervaring hiermee en ook hoe snel dat het lek zou kunnen gaan?
 
Rij al jaren met Tubliss, in het buitenland weet je niet wat er gebeurt, zoveel grip. Ook in NL rij ik met lage bandenspanning (0.3 bar), scheelt ook hier in het zand enorm.

Heb éénmaal mijn voorband lek gehad, maar ik reed met OKO tyre sealant er in, en heb met de 'lekke' band gewoon nog een weekje enduro in Tsjechië gereden...

En mocht je lek rijden kun je in ieder geval nog thuis komen, want de tubliss is eigenlijk een hele grote bandenklem. In Bilstain bijvoorbeeld laat ik achter bewust bijna helemaal leeg.

Wel is het belangrijk de montagehandleiding exact te volgen. Monteren is niet lastig maar komt wel kritisch. En altijd monteren met nieuwe buitenbanden!
 
Hoe veel bar rijd je mee in het buitenland? Frankrijk/polen? Denk dat ik ze eens een kans ga geven. Ook een heel stuk lichter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan