oeps....rijbewijs kwijt (... en weer terug)

:? Die vraag komt echt niet bij het kopen van een auto of motor :N :+


Mogelijk wel als je een nieuwe WAM verzekering af wil sluiten, dan wel.

Staat 7 jaar voor,dan kom je dus terecht bij de probleemgevallen verzekering met
een flink hogere premie.
 
Tja wip een weekend naar Duitsland,of ga circuitdagen rijden als je zo nodig hard wil rijden. :]
En geloof mij,in de tijd van Tinus en Bertus was 130 heel hard :Y ;)
Ik heb een tijdje op een AJS 350 en 500 gereden,bij 130 lijkt het of de wereld vergaat en begint er van alles los te trillen :)


Met de klr is 130 ook of de wereld vergaat,de zrx gaat nog wel ff door,en ik wip regelmatig naar de pruis maar hier in n.l gaan de snelheidsbeperkingen gewoon nergens meer over
 
De sleutel ligt toch in een niet te snelle motor of een die je door de zithouding niet dwingt tot snel rijden.
Mijn Ducati Hyperstrada voldoet goed wat dat betreft. Wel snel maar je vangt veel wind.
 
Je hebt gelijk , maar onwillekeurig begin ik me kapot te vervelen op m.n 60 km wegen,
de grootste onzin die er is uitgevonden :r

:Y ...nou inderdaad....

het heeft geen enkele toegevoegde waarde en zorgt er enkel voor dat men met van alles en nog wat bezig is behalve rijden....
ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voor men van mening is dat 60 eigenlijk beter 40 kan worden... |(
 
Staat 7 jaar voor,dan kom je dus terecht bij de probleemgevallen verzekering met
een flink hogere premie.

Na 5 jaar gaat een invordering rbw (strafrechtelijke vervolging) uit het register.

Toevallig 1,5 jaar terug gelukkig net geen last van gehad. Na wat bellen met verzekeringsmaatschappijen bleek dat mijn invordering 6 jaar ervoor niet meer voor hun te zien was. En dan nog, er wordt naar de situatie gekeken. Is maatwerk voor een maatschappij.

Was blij dat de reeds gekochte 5 serie touring all risk verzekerd kon worden tegen een redelijke premie (75% no claim ipv 120% premie die je bij een terminus kunt betalen voor een WA verzekering)
 
Ik heb een beetje achtergrond in juridische zaken en heb zelf nog een strafrechtzaak openstaan voor een snelheidsovertreding waarbij ik zelf met wat hulp van een strafrechtjurist uit de kennissenkring mijn eigen verweer heb gevoerd.

De investering in de advocaat gaat je weinig opleveren ben ik bang. Voor je eigen gemoedsrust is het wel goed want dan weet je achteraf dat je er in ieder geval als aan hebt gedaan. Zo'n lasercontrole met staandehouding en een officiële verklaring van je man dat hij erkent dat hij te hard heeft gereden maakt de zaak zo klaar als een klontje voor iedere rechter. Enige wat mogelijk is, is de straf omzetten in iets anders: bijvoorbeeld minder ontzegging, maar een hogere geldboete. Of bewijsbare persoonlijke omstandigheden aanvoeren die de rechter als verzachtende omstandigheid kan gebruiken, maar dat moet echt iets zijn als dat je kind op sterven lag op dat moment.

ik kan je uit ervaring vertellen dat dat geen reden is om een bekeuring niet te hoeven betalen.
Ik reed door rood licht, met mijn hoofd ergens anders, op weg naar Erasmus MC.

kon de boete gewoon betalen.
 
Dat is voor een roodlichtbekeuring, maar voor een rijbewijskwijtdelict zal de rechter dat zeker wel meenemen in zijn of haar overweging.
 
Als je jezelf meld voor dat ze voor de deur staan, na een gevalletje
"even heel hard rijden en de verkeershufter uithangen" wegens een
zwaarwegende medische reden, is de politie erg mild.

Zie je op papier / van het cjib niks van op de deurmat vallen.
 
Zwaarwegende medische reden kun je gewoon vergeten.

Het verhaal dat ik hoorde (gelukkig geen politie) toen ik met 160 over een 50 en 80 weg knalde omdat mijn zwangere vrouw van de trap af was gevallen:

"Bij een noodgeval 112 bellen."

"Een ambulance heeft een sirene, zwaailichten, een bestuurder met een gedegen rijopleiding én er is medische apparatuur aan boord."

"Je brengt anderen nodeloos in gevaar, waardoor er ineens nog iemand dringend medische hulp nodig zou kunnen hebben."

En daar had de arts gewoon gelijk in.
 
Zwaarwegende medische reden kun je gewoon vergeten.

Het verhaal dat ik hoorde (gelukkig geen politie) toen ik met 160 over een 50 en 80 weg knalde omdat mijn zwangere vrouw van de trap af was gevallen:

"Bij een noodgeval 112 bellen."

"Een ambulance heeft een sirene, zwaailichten, een bestuurder met een gedegen rijopleiding én er is medische apparatuur aan boord."

"Je brengt anderen nodeloos in gevaar, waardoor er ineens nog iemand dringend medische hulp nodig zou kunnen hebben."

En daar had de arts gewoon gelijk in.

Zeker als je toch al een Zenuwlijer bent. })
 
Laatst bewerkt:
Nou... Het ergste is nog dat ik als een gek naar huis ben gereden, om van daar uit naar het ziekenhuis te rijden. Sloeg als een tang op een varken. Maar ja.. Hoogzwangere vrouw. Mijn kindje.. Toen gingen even de lichtjes uit.
 
Zwaarwegende medische reden kun je gewoon vergeten.

Het verhaal dat ik hoorde (gelukkig geen politie) toen ik met 160 over een 50 en 80 weg knalde omdat mijn zwangere vrouw van de trap af was gevallen:

"Bij een noodgeval 112 bellen."

"Een ambulance heeft een sirene, zwaailichten, een bestuurder met een gedegen rijopleiding én er is medische apparatuur aan boord."

"Je brengt anderen nodeloos in gevaar, waardoor er ineens nog iemand dringend medische hulp nodig zou kunnen hebben."

En daar had de arts gewoon gelijk in.

Het zal per geval verschillen, in mijn geval vond de arts dat ik een goede beslissing
nam om niet op de ambulance te wachten maar zelf naar het ziekenhuis te rijden
met een peuter in ademsnood.
M'n ehbo kennis hield op, aangezien de ademweg wel vrij was.
Dus besloten volle bak naar het ziekenhuis te rijden.

Bleek een allergische reactie te zijn.

Na het zakken van de adrenaline gemeld bij de lokale politie met route/kenteken , nooit geen
sancties op gehad.


Toch gek, met een volwassene had ik gewacht op de ambulance, maar op een of andere manier
zodra het om een kind gaat, stopt het lange termijn denken.
 
Zwaarwegende medische reden kun je gewoon vergeten.

Het verhaal dat ik hoorde (gelukkig geen politie) toen ik met 160 over een 50 en 80 weg knalde omdat mijn zwangere vrouw van de trap af was gevallen:

"Bij een noodgeval 112 bellen."

"Een ambulance heeft een sirene, zwaailichten, een bestuurder met een gedegen rijopleiding én er is medische apparatuur aan boord."

"Je brengt anderen nodeloos in gevaar, waardoor er ineens nog iemand dringend medische hulp nodig zou kunnen hebben."

En daar had de arts gewoon gelijk in.

Je hebt theorie en je hebt praktijk.

Theorie: Er is iets gebeurd. Je hebt er toch geen invloed meer op, het is al voltooid of je nu 1 minuut eerder aan komt of niet.
Praktijk: Chaos in je kop, alles moet zsm, gas erop, zeer ingrijpende gebeurtenis, moet ik bij zijn, ik moet er voor mijn naasten zijn.

Het ene is realiteit, het andere ook.

Rechters zijn gebonden aan richtlijnen, maar er zijn genoeg gevallen bekend waar een rechter welwillend was om rekening te houden met de omstandigheden waaronder een overtreding werd gepleegd. Gelukkig.




Het zal per geval verschillen, in mijn geval vond de arts dat ik een goede beslissing
nam om niet op de ambulance te wachten maar zelf naar het ziekenhuis te rijden
met een peuter in ademsnood.
M'n ehbo kennis hield op, aangezien de ademweg wel vrij was.
Dus besloten volle bak naar het ziekenhuis te rijden.

Bleek een allergische reactie te zijn.

Na het zakken van de adrenaline gemeld bij de lokale politie met route/kenteken , nooit geen
sancties op gehad.


Toch gek, met een volwassene had ik gewacht op de ambulance, maar op een of andere manier
zodra het om een kind gaat, stopt het lange termijn denken.

Speelt waarschijnlijk mee dat een niet ademend kind makkelijker op te pakken en in je sedan te frommelen is dan een volwassene ? :P


Formeel gezien zou iedere bekeuring gewoon door horen te gaan. Bij een bezwaarschrift zullen die omstandigheden, zeker als je een verklaring van de Dr erbij kan doen, veel invloed hebben. Zo star is de NL rechtspraak nu ook weer niet. Gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
Ho ho, touring... .. maar, ja.

Het formaat helpt wel ja ( ho ho, de moeder moest ook mee, maar die sprong zelf nog )


Ik weet het oprecht niet, weet dat er wel melding was gemaakt van mijn gedrag in het verkeer
( m'n kenteken/auto was al bekend op het moment dat ik me melden )

Dus of zo iets toch doorgespeeld word, of, na de melding van reden, daar stopt. geen idee.
Paar maanden terug nu, ga er van uit dat gevolgen sneller boven waren komen drijven.


Maar oprecht, hoop het nooit meer mee te maken, was er zelf achteraf meer van de kaart
van als gedacht.
Wel eens eerder "ehbo" moeten verlenen, helaas ook dat het niet meer hielp, maar had daar
bij lange na niet zo'n last van achteraf als met die kleine.
( zweet staat me nou weer in de klauwen )
 
Hoe dan ook, bij eega waren er geen dramatische omstandigheden. Integendeel. We waren in een hele vrolijke stemming, omdat we op weg waren naar de motordealer omdat dochterlief daar haar eerste motor afgeleverd kreeg.
Gevalletje veurjoar in de kop....
 
Na 5 jaar gaat een invordering rbw (strafrechtelijke vervolging) uit het register.

Toevallig 1,5 jaar terug gelukkig net geen last van gehad. Na wat bellen met verzekeringsmaatschappijen bleek dat mijn invordering 6 jaar ervoor niet meer voor hun te zien was. En dan nog, er wordt naar de situatie gekeken. Is maatwerk voor een maatschappij.

Was blij dat de reeds gekochte 5 serie touring all risk verzekerd kon worden tegen een redelijke premie (75% no claim ipv 120% premie die je bij een terminus kunt betalen voor een WA verzekering)

Het gaat er niet om of het te zien is of niet. Er wordt gevraagd of je de afgelopen 7 jaar met justitie in aanraking bent gekomen of niet.
 
Het gaat er niet om of het te zien is of niet. Er wordt gevraagd of je de afgelopen 7 jaar met justitie in aanraking bent gekomen of niet.


Bel maar naar de maatschappij en vraag er maar naar, ze zien niets en zien dan ook geen enkel probleem om je te verzekeren. Heb ik destijds ook gedaan, afdeling risico calculatie zag er geen bezwaar in ...
 
Heb de hele topic eens gelezen : dat stuk tussen Weerdinge en Nieuw Weerdinge ken ik heel goed..
Nodigt zeker uit om eens lekker te trappen daar..

Maar om een lang verhaal kort te houden : tijd uitzingen totdat het rijbewijs weer in handen is , daarna (forse) boete aftikken en dan gewoon weer doorrijden..
Kan ook best zijn dat je voor de rechter moet verschijnen..

Let er wel op dat dit feit een tijd geregistreerd staat , dus een geringe snelheidsovertreding in de toekomst word dan zwaarder bestraft dan normaal...
 
Terug
Bovenaan Onderaan