Noord-Spanje en terug

Het is een motorreis hè, geen scouts-dropping 8)7


Het is idd maar een motorreisje. (nog simpeler dan op weg met de scouts)
Je doet net of het een expeditie is naar de Zuidpool. De trip is niet meer dan effe naar Frankrijk en een klein stukje Spanje.
Het hoeft daarom niet meer te zijn dan met een globale route thuis opstappen en wegrijden!

OKE, als jij je fijn voelt om de hele rit aan alle kanten vast te leggen: Heel veel plezier ermee!
Maar het lijkt dan net als werk, want ook daar wordt altijd alles dicht-gepland. :X
 
Doe de Bardenas Reales eens aan is puurder dan St sebastian en kan je gelijk Olite aan doen kasteel is mooi
De omgeving van Camping isabena is erg mooi persoonlijk veel mooier dan de westkust.
Mocht je daar staan pak dan gelijk route 2 van hun erg gaaf om te rijden
 
Mijn broer en ik hebben vastgehouden aan wat ons plan is, en de route aanhouden. Er zullen zwaardere dagen zijn, en minder zware. We hebben rekening gehouden met de routers dat er een alternatieve (snel)weg in de buurt loopt.
De slaapplaatsen hebben we op voorhand vastgelegd via AirBnB. Enkel in Andorra en Saragossa nemen we een hotel. De motoren kunnen overal binnen slapen.
Bilbao hebben we er nog bij genomen in plaats van een rustdag te nemen in San Sebastian. 't Is niet veel verder, en dan zetten we daar onze rustdag verder.

Mijn broer heeft een tas van 78l gekocht die perfect op zijn R6 gaat. Ik heb een topkoffer van 58l (die ik graag zo leeg als mogelijk wil houden voor eens de helmen te kunnen insteken mocht het nodig zijn). Op de koffer zou een rugzakje gaan en achter mij kan nog een tas vastgegespt worden.

Ik denk dat we er klaar voor zijn. 15/9 vertrekken we.
 
Ik denk dat de te rijden afstand een beetje afhankelijk is hoe je broer zichzelf voelt. Lijkt mij namelijk dat je op een R6 niet erg comfortabel zit. zou in iedergeval mak aan doen en geregeld stoppen.
 
Als het nog anders kan zou ik in SS blijven ipv in Bilbao. SS is leuker!

't Is helaas gepland :)

Ik denk dat de te rijden afstand een beetje afhankelijk is hoe je broer zichzelf voelt. Lijkt mij namelijk dat je op een R6 niet erg comfortabel zit. zou in iedergeval mak aan doen en geregeld stoppen.

Hij zegt dat hij het gaat kunnen. We zullen zien.
 
Ik denk dat de te rijden afstand een beetje afhankelijk is hoe je broer zichzelf voelt.
Lijkt mij namelijk dat je op een R6 niet erg comfortabel zit. zou in ieder geval mak aan doen en geregeld stoppen.
Het ligt er maar aan hoe je fysiek bent en hoe je op de motor zit.
Met mijn FZ rijd ik zo naar Italië, niks aan de hand.
Van een ander wel gehoord dat ie op een FZ na 100km wel klaar was door het slechte (?) zadel.

Als ik met een maat met een RT (en die heeft toch een sofa?) weg ga, dan moeten we stoppen omdat HIJ last krijgt van z'n kont.
 
We zullen zien hoe ver we komen. Ik weet van mezelf wel dat ik al eens last kan krijgen in mijn handen en polsen, zelfs op de GS.

58601081615__B5136011-FB06-4050-BF22-7660E60C4EF7.JPG
 
Je bent een echte planner, niet mijn ding maar ieder zijn keuzes :)

Het grote nadeel lijkt mij: als op dag 2 er iets onverwachts gebeurd (lekke band, wegafsluiting, file o.i.d) kan je de rest van de planning in de prullenbak gooien.
 
Je bent een echte planner, niet mijn ding maar ieder zijn keuzes :)

Het grote nadeel lijkt mij: als op dag 2 er iets onverwachts gebeurd (lekke band, wegafsluiting, file o.i.d) kan je de rest van de planning in de prullenbak gooien.

Klopt, maar als je zo door het leven moet gaan; als...

Als mijn vriendin vorige maand niet tegen een boom had gereden, dan ging ik geen motorreis maken met mijn broer maar met haar naar Marakkech en gingen we in oktober samenwonen.
Nu sta ik er alleen voor.

Als...
 
Laatst bewerkt:
Je bent een echte planner, niet mijn ding maar ieder zijn keuzes :)

Het grote nadeel lijkt mij: als op dag 2 er iets onverwachts gebeurd (lekke band, wegafsluiting, file o.i.d) kan je de rest van de planning in de prullenbak gooien.
Juist ja, en daarom maak ik wel plan maar leg vrijwel NIETS (meer) vast.
Onderweg naar Picos in Noord-Spanje ketting aan zijn eind. Dacht dat 't nog wel zou gaan. (beetje dom van me)
De dagen gepland voor een beetje rondtoeren was ik nu kwijt bij de werkplaats. (weekend en besteltijd)
Uiteindelijk wel op tijd in hotel met 1200km onder de wielen! Dan moet je niet gaan zeiken, maar gas d'r op!!

Onderweg naar Rusland bleek ik aan Poolse grens slijmbeurs-ontsteking in de schouder te hebben.
Gelukkkig ook NIETS vastgelegd en kon zonder verdere kosten gewoon huiswaarts. Natuurlijk wel flink BALEN!
Alleen mijn Rusland-visum kon ongebruikt in de prullenbak.
 
Juist ja, en daarom maak ik wel plan maar leg vrijwel NIETS (meer) vast.
Onderweg naar Picos in Noord-Spanje ketting aan zijn eind. Dacht dat 't nog wel zou gaan. (beetje dom van me)
De dagen gepland voor een beetje rondtoeren was ik nu kwijt bij de werkplaats. (weekend en besteltijd)
Uiteindelijk wel op tijd in hotel met 1200km onder de wielen! Dan moet je niet gaan zeiken, maar gas d'r op!!

Onderweg naar Rusland bleek ik aan Poolse grens slijmbeurs-ontsteking in de schouder te hebben.
Gelukkkig ook NIETS vastgelegd en kon zonder verdere kosten gewoon huiswaarts. Natuurlijk wel flink BALEN!
Alleen mijn Rusland-visum kon ongebruikt in de prullenbak.

Als het dat dan maar is, er zijn ergere dingen. Da's hoe ik nu zo'n beetje tegen de dingen in het leven aan kijk ;)
Het kan altijd wel erger en heb mijn dieptepunt nu wel gehad. Wat is een platte band of vertraging onderweg. Dat zijn geen onoplosbare problemen 🤷‍♂️
 
Klopt, maar als je zo door het leven moet gaan; als...

Als mijn vriendin vorige maand niet tegen een boom had gereden, dan ging ik geen motorreis maken met mijn broer maar met haar naar Marakkech en gingen we in oktober samenwonen.
Nu sta ik er alleen voor.

Als...

Oei Astian, dat klinkt best heftig. Heb je je partner verloren, of leeft ze nog. Hoe dan ook niet makkelijk zeg. Ik hoop dat je een mooie trip hebt. Spanje is een mooi land om je hoofd leeg te maken!

Voor je polsen: heb ik ook last van. Wat mij hielp was zo'n klemmetje om je gas vast te zetten (ik heb geen cc), in iedergeval op lange stukken het gas vastzetten en je hand bewegen met oefeningetjes. O ja, en niet te hard knijpen ;) Ben benieuwd hoe je trip straks was :t
 
Oei Astian, dat klinkt best heftig. Heb je je partner verloren, of leeft ze nog. Hoe dan ook niet makkelijk zeg. Ik hoop dat je een mooie trip hebt. Spanje is een mooi land om je hoofd leeg te maken!

Voor je polsen: heb ik ook last van. Wat mij hielp was zo'n klemmetje om je gas vast te zetten (ik heb geen cc), in iedergeval op lange stukken het gas vastzetten en je hand bewegen met oefeningetjes. O ja, en niet te hard knijpen ;) Ben benieuwd hoe je trip straks was :t


Ze is overleden op 3 juni. Ik probeer die leegtes nu in te vullen, door onder andere deze trip. 't Is niet altijd even makkelijk, maar ik moet ook verder.

Ik heb ook geen cc, heb inderdaad wel aan zo'n klemmetje al gedacht. 't Is ook vooral rechts dat ik last heb, dus dat zou wel eens een hulpmiddeltje kunnen zijn. Dank je!
 
Heftig man... sterkte gewenst. Hopelijk geeft de trip en de lege wegen je een manier om even los te komen van het hier-en-nu. Het fijne van motorrijden: letterlijk met je kop in de wind.
 
Nog een échte aanrader voor de route van Zaragossa naar Andorra la Vella : Neem de C-13 v.a. Lleida of Balaguer i.p.v. de c-14. Die is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier :]:]en rustig wat betreft overig verkeer en dan via de N-260 ri. Andorra.
 
Toen ik nog werkte :) was dit voor mij is dit de mooiste manier: vrijdags gewoon nog werken, dan `s avonds de boot van Rotterdam naar Hull, zaterdags via het Peak district naar ergens in het midden van Wales (Brecon ofzo) voor een overnachting , dan zondags via Dartmoor naar Plymouth en daar de boot naar Santander.:) dan sta je dus maandagmiddag na een heerlijk ritje in Engeland in het noorden van Spanje. Voormij max.rendement van je verlof en fijne rij kilometers.
 
Als ik m'n route goed uitstippel, en op voorhand via AirBnB of andere boekingsite's een appartement/hotel boek is dat in principe hetzelfde... Ik denk dat ik me gewoon overschat in het aantal kilometers per dag, en dat dan het schema in de war komt.
Ik las net het andere topic hier (Rondje Spanje - 8 dagen ontspannen 'tempo-toeren') en die maalt toch ook deftig wat kilometers af. Het moet dus wel kunnen wat ik plan als ik zijn trip tot nu toe lees.



Hoeveel kilometers per dag deed je als ik mag vragen?
Ik ben in drie dagen van Lissabon naar huis gereden en heb me nog prima vermaakt... alles minder dan de 900 per dag die ik deed, zit je wel snor.
 
Doe de Bardenas Reales eens aan is puurder dan St sebastian en kan je gelijk Olite aan doen kasteel is mooi
De omgeving van Camping isabena is erg mooi persoonlijk veel mooier dan de westkust.
Mocht je daar staan pak dan gelijk route 2 van hun erg gaaf om te rijden
De Bardenas zijn inderdaad prachtig, maar op die R6 weet ik niet of dat lekker is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan