Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Niemand last van trillingen voorwiel bij 4000touren in zn 3 of 4e versnelling?
Bij mij zat een hoogteslag van 5 mm in de avon voorband.
Bij de dealer hebben ze een nieuw wiel uit het krat van een nieuwe adventure gehaald en eringezet.
Wat blijkt, hetzelfde geval bij dat wiel.
Waarschijnlijk de hele eerste serie met dat probleem.
Gelijk een nieuwe band laten monteren van een echt merk en probleem opgelost!

ik heb proefgereden op een demo 790 adventure en daarbij voelde ik ook een trilling in het voorwiel, weet even niet wat voor band eronder zat.
Viel die band onder garantie ofniet?
 
Zag dat zowel de roadie als de R dezelfde wielmaten hebben :o

Dat verbaasd me een beetje, Triumph maakt met de Tiger 800 duidelijk onderscheid wat dat betreft.
 
Zag dat zowel de roadie als de R dezelfde wielmaten hebben :o

Dat verbaasd me een beetje, Triumph maakt met de Tiger 800 duidelijk onderscheid wat dat betreft.

Gelijk hebben ze. Is ook geen triumph maar een offroad gerichte adventure van KTM.
Prima bochten knallen met een 21", reed heerlijk verhard en onverhard met de 950 SE
 
Gelijk hebben ze. Is ook geen triumph maar een offroad gerichte adventure van KTM.
Prima bochten knallen met een 21", reed heerlijk verhard en onverhard met de 950 SE

Ik zeg ook niet dat ze ongelijk hebben maar het viel me op.
Ben het met je eens dat er met 18/21 prima te boenderen valt :Y :]
 
Zag dat zowel de roadie als de R dezelfde wielmaten hebben :o

Dat verbaasd me een beetje, Triumph maakt met de Tiger 800 duidelijk onderscheid wat dat betreft.

Bij de Tiger800 is het verschil idd groter, de wegversie heeft ook gegoten wielen, zelfde als bij de 1090/1290 serie van KTM. De 790Adv is gewoon veel meer offroad gericht. De Tiger800 is meer een wegmotor met een allroad look, ook de XC, hoog zwaartepunt, een triple blok wat ook niet de beste keuze is voor offroad.
Triumph wil gewoon triples maken, zie je ook aan die scheepsdiesel op 2 wielen, die Rocket :')
 
Bij de Tiger800 is het verschil idd groter, de wegversie heeft ook gegoten wielen, zelfde als bij de 1090/1290 serie van KTM. De 790Adv is gewoon veel meer offroad gericht. De Tiger800 is meer een wegmotor met een allroad look, ook de XC, hoog zwaartepunt, een triple blok wat ook niet de beste keuze is voor offroad.
Triumph wil gewoon triples maken, zie je ook aan die scheepsdiesel op 2 wielen, die Rocket :')

Exact ja, alleen snap ik daarom de positionering van de normale 790 niet zo. In principe is dat dan dezelfde fiets als de R enkel met wat minder lange veerwegen.
Had daar de wielen van inderdaad de 1090 in gezet. Of zal 'ie daarmee de verkoop van de Duke om zeep helpen??
Ach hoe het ook zij, een ritje op een 790R zal ik niet afslaan en dit jaar ook nog wel eens gaan maken :Y
 
@The DanMan
Jij als groot fan van de 950/990 serie moet toch weten dat het bij dat model hetzelfde was. daar had je de gewone en de S of R, die hadden ook enkel meer veerweg en een ander kleurtje. Bij de 790's is er wat meer onderscheid iig op het gebied van electronica
 
Niemand last van trillingen voorwiel bij 4000touren in zn 3 of 4e versnelling?
Bij mij zat een hoogteslag van 5 mm in de avon voorband.
Bij de dealer hebben ze een nieuw wiel uit het krat van een nieuwe adventure gehaald en eringezet.
Wat blijkt, hetzelfde geval bij dat wiel.
Waarschijnlijk de hele eerste serie met dat probleem.
Gelijk een nieuwe band laten monteren van een echt merk en probleem opgelost!
Bij de mijne geen probleem met trillingen.
Wil de Avons vervangen door Michelin Anakee Adventure.
Voorband ontvangen, maar de achterband nog niet.
Heb 1 leverancier gevonden die deze achterband kan leveren volgens de website, maar tot nu toe gaat dat niet goed.
En binnenkort gaat het naar de Vogezen, dan heb ik graag andere banden er op.
 
Bij de mijne geen probleem met trillingen.
Wil de Avons vervangen door Michelin Anakee Adventure.
Voorband ontvangen, maar de achterband nog niet.
Heb 1 leverancier gevonden die deze achterband kan leveren volgens de website, maar tot nu toe gaat dat niet goed.
En binnenkort gaat het naar de Vogezen, dan heb ik graag andere banden er op.

Ik kijk uit naar je review betreffende de Anakee Adventures, mijn Pirelli Scorpion MT90’s blijken niet zo heel slijtvast te zijn dus binnen afzienbare tijd opzoek naar ander rubber.
 
Heb dit weekend 1000+km gereden op de Pirelli Scorpion mt90
Bike stuurt goed en stabieler als mijn 1050
Ook volgas gereden 205 GPS en op de teller 2019
Heppie met deze 790
Op de snelweg volgas 1/16
En op gewone doorgaande wegen 1/22
Je moet deze meer op touren jagen om een 990 bij te houden
Volgas met de 990 was goed bij te houden in de hoogste versnelling met de 790
Is korter gegeard
 
Zo de Anakee achterband is ook binnen.
Had bij de Internetleverancier gevraagd waar die bleef.
Geen antwoord, maar gisteren stond wel de koerier aan de deur.

Mijn eerste keuze was de Conti Trail Attack3, maar de levertijd van de achterband was onbekend.
Laat die nu net vandaag bij de dealer zijn binnengekomen.
Het was oorspronkelijk de bedoeling om de motor daarmee te laten uitleveren.

Nu heb ik zeer goede ervaringen met de Michelin 2CT banden op asfaltwegen en nat wegdek.
Als de Anakee dat enigzins kan evenaren ben ik tevreden.
En die zal off road ook nog redelijk bruikbaar zijn.
Met Hemelvaart gaat het 4 dagen naar de Vogezen met waarschijnlijk nog een paar dagen Zuid Duitsland/ Oostenrijk er aan geplakt.
Dan is er hopelijk s'nachts een flinke regenbui om de band ook op een nat wegdek te kunnen testen.
Weg mag gerust nat zijn, maar daarvoor hoef ik niet perse zelf ook nat te worden ;)
 
Afgelopen vrijdag, op weg naar de dealer voor de 1000 beurt, plotseling het display op zwart.
Alles blijft werken, lamp richtingwijzer blijft ook zichtbaar, je kunt gewoon verder rijden, maar mist uiteraard een hoop info.
Lampje alarm ging even later ook aan.
Men kon er niets aan vinden, na contact uit en aan werkte het weer.
Lampje alarm is waarschijnlijk aan gegaan omdat ik tijdens de rit de 1000 km passeerde en dan zou het aan te gaan
 
Bij SWmotech hebben ze Navi steun en centerstand te koop
 

Bijlagen

  • Screenshot_2019-05-31-00-11-57-189_com.android.chrome.png
    Screenshot_2019-05-31-00-11-57-189_com.android.chrome.png
    55,6 KB · Weergaven: 23
Motor bevalt prima
De Anakee Adventures liggen er nu op.
Profiel ziet er uit als een autoband en de voorband zier er heel vlak uit.
Het merkwaardige is dat de nippeltjes bij de achterband wel weg zijn en voor niet.
De eerste indruk is dat ze behoorlijk slijtvast zijn en op het droge prima grip hebben.
Dat zegt dus nog niet zoveel.

Onlangs is onder het rijden het display op zwart gegaan,
Na contact uit en aan werkte het weer en het is niet opnieuw voorgekomen.

Zondag voor het vertrek in Frankrijk, was te zien dat iets gelekt had.
Bleek koelvloeistof te zijn, slangeklem zat niet vast genoeg.

En na tanken wordt dat niet altijd aangegeven.
Km tellen wel af en het is net alsof dat de tank niet vol is gemaakt
Na een km of 50 pauze en daarna werd wel het juiste niveau aangewezen.
Een paar keer gehad, alsof een vlotter blijft hangen, maar naar ik aanneem werkt het anders
 
De benzine meter meet pas vanaf een halve tank 1/2 het klopt dus dat er de eerste 200km niks veranderd ;)
Eh andersom, hij geeft soms niet aan dat er getankt is om dit na een uur of zo wel te doen.
Nou ja, niet zo spannend, zolang hij maar niet aangeeft dat er benzine in zit en ik blijf staan
 
Motor is terug geweest wegens de lekkage.
Vanmorgen lag er een nog grotere plas koelvloeistof onder
Dat wordt weer een bezoekje

Kan ik gelijk de nieuwe zachtere remblokken ophalen
Remt niet slecht, maar ben een stuk beter gewend (HP2Sport S1000XR)
 
Afgelopen weekend voor het eerst de Adventure in het echt gezien.....had ik niet moeten doen. Gelijk verliefd....
Nu wil ik er graag 1, wat een apparaat. Eerst maar eens een keer een proefrit ergens maken.

@Mr_Sloo: is ie weer gemaakt?

En wat zijn zo jullie ervaringen met deze fiets? Ik kom nl. van een 1000RR.
 
Afgelopen weekend voor het eerst de Adventure in het echt gezien.....had ik niet moeten doen. Gelijk verliefd....
Nu wil ik er graag 1, wat een apparaat. Eerst maar eens een keer een proefrit ergens maken.

@Mr_Sloo: is ie weer gemaakt?

En wat zijn zo jullie ervaringen met deze fiets? Ik kom nl. van een 1000RR.

hallo,

Ik heb een keer proefgereden op een 790R, dat rijdt best wel leuk, ik kan net met mijn voeten bij de grond (ben zelf 1.80m).
Bij een gewone 790 zal dat beter zijn.
Onderin het toerengebied is ie best wel tam eigenlijk.
Zo'n motor moet je echt in de toeren jagen voordat er wat gebeurd.
Er zat bij de demomotor ook een quickshifter op wat ik ook leuk vond, is echt een must.
Reed best wel goed op de snelweg.
Er zat wel onbalans in de banden volgens mij, ik heb gelezen dat hier meer problemen mee zijn, de oplossing is andere banden monteren.
Ook zag ik dat de motor wat olie lekte, wat ook vaker gebeurd.
Volgens mij zitten er nog wat kinderziektes in die motor die nog verholpen moeten worden.


Ik heb zelf een 990 adventure en superduke maar ik vind de 790 soepeler rijden want de 990 motor vind ik wat bokkiger.
Maar de 990 motor heeft meer koppel onderin.

Hier nog een google link van iemand anders dan ik die deze problemen in kaart heeft gebracht.

https://docs.google.com/document/d/1o9ZtYX2A8DE2Pjqlu3LFtlcct_YHbpWXZMpqocjus7c/edit
 
Gisteravond nogmaals naar de Adventure 790 R gekeken. Werd mij verteld dat ze bijna op zijn?
Mijn configuratie zou denk ik zo worden:
+ Quickshifter
+ Cruise control
+ Zadel van de 790 erbij als optie (twijfel ik nog over)

* Akra uitlaat komt denk ik later wel, maar lijkt me wel gaaf.

De "zwakke" punten zou ik dan wel "eisen" dat ze dit goed nakijken.

Ik slaap er nog een nachtje over :)

Verder wat is jullie ervaring wat je erbij kunt praten (opties erbij) / (of korting op de aanschaf prijs?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan