Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Prijs hoeft niet perse nadeel te zijn. Time to Market is ook iets. Yamaha houdt al een paar jaar een worst voor. En gaan ze pas eind volgend jaar leveren. Iedereen die opzoek is naar een nieuwe middel zware adventure in de tussen tijd. Kan alleen kiezen uit een tiger,GS,KTM. Dus de Europese merken hebben 3 kwart jaar voorsprong om hun nieuwe modellen aan de man te brengen. En het prijs verschil tja iedereen wil x opties meestal bij aanschaf dus basis prijs zegt niet zoveel.

Als ik nu een zak geld heb om iets te kopen dan ga ik toch geen 3 kwart jaar wachten omdat er dan een model uitkomt dat misschien onderaan de streep een paar duizend goedkoper is :N
Mijn bron zegt dat er waarschijnlijk vanaf juni geleverd zal gaan worden.
En als iemand een KTM wil koopt hij een KTM. En als iemand een yam wil koopt hij een yam. Simpel.
 
Waar ik nu zelf voor aan het kijken ben is de husqvarna 701 met rally kit en extra tank. kom je qua prijs op 13 euro's. Wel een motor met 73 pk 160kg en onderhoudsinterval van 10k km. Ben alleen super benieuwd hoe zo'n motor zich houdt als ik via de alpen naar Italië wil rijden
 
Waar ik nu zelf voor aan het kijken ben is de husqvarna 701 met rally kit en extra tank. kom je qua prijs op 13 euro's. Wel een motor met 73 pk 160kg en onderhoudsinterval van 10k km. Ben alleen super benieuwd hoe zo'n motor zich houdt als ik via de alpen naar Italië wil rijden
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, hou me aanbevolen voor een reisverslag.
 
Waar ik nu zelf voor aan het kijken ben is de husqvarna 701 met rally kit en extra tank. kom je qua prijs op 13 euro's. Wel een motor met 73 pk 160kg en onderhoudsinterval van 10k km. Ben alleen super benieuwd hoe zo'n motor zich houdt als ik via de alpen naar Italië wil rijden
Toevallig speel ik ook al een tijdje met die gedachte..................In de Alpen zal het perfect zijn, op de weg daarnaar toe zul je volgens mij de punch missen ? vraag ik me af.
Aan de andere kant, de tijd dat ik met 180/190 op de teller de Autobahn af reed naar de Dolomieten is wel voorbij. Je kunt steeds minder echt hard doorrijden en daarnaast is het eigenlijk geen zak meer aan om dat zo te doen, tegenwoordig doe ik het met 130/140. Volgens mij gaat dat prima met een 701 in Rallye uitvoering.
Rij zelf met een 990 SMT en heb met de 790 Duke proef gereden. Een leuk ding maar ik zou hem niet willen inruilen voor mijn SMT.
 
Ik heel wat km’s op de 701 sm afgelegd tijdens een roadtrip in Amerika(zo’n 3000km) en het was verbazingwekkend hoe goed de 701 is op straat. Hele stukken 130/140 geen probleem, power genoeg en weinig trillingen. Wel even het zadel upgraden en een rally scherm erop!

Even weer terug ontopic, wat een prijs...ook voor de 690 trouwens. En ook jammer dat KTM het design weer verneukt heeft net als bij de 1290. Wat een lelek ding.
 
KTM kijkt altijd met een scheef oog naar BMW. In dit geval de gs 850. Klopt weer precies qua prijs.
 
Ik heel wat km’s op de 701 sm afgelegd tijdens een roadtrip in Amerika(zo’n 3000km) en het was verbazingwekkend hoe goed de 701 is op straat. Hele stukken 130/140 geen probleem, power genoeg en weinig trillingen. Wel even het zadel upgraden en een rally scherm erop!

Even weer terug ontopic, wat een prijs...ook voor de 690 trouwens. En ook jammer dat KTM het design weer verneukt heeft net als bij de 1290. Wat een lelek ding.

Was dat met het geupdate blok? Van de zomer rondje eifel op de 690 duke gedaan maar de heen en terugweg a 2x400km waren echt geen pretje door de trillingen.
 
Ik heb 701 2017 gehad. Prima fiets, maar te weinig vermogen om me lang te vermaken.
Kan je zeker een rondje mee om de wereld, qua vermogen en comfort.

De 790.. ik weet het niet. Eerst maar eens rijden.
 
Dat was idd met geupdate blok, die is echt veel beter dan de oude. Het 2016 model heb ik in Oostenrijk een paar dagen op gereden. Altijd de 2017 kopen!
 
Daarna nog een beetje opboren en dan zijn weer terug bij af :)
Als ze het 790 Duke-blok in vol vermogen eronder hangen, en ze maken hem zo’n 10 kg lichter dan de Adventures (dus 179 ipv 189 kg droog), dan hoeft ie van mij echt niet meer opgeboord te worden. De Duke 790 gaat al als een speer, en wil voor mijn gevoel - zeker met die quickshifter eronder - harder van de plaats dan mijn SMT destijds.
Dat gewicht kan trouwens makkelijk gehaald worden als je ziet dat de Ducati Hypermotard 939 van 2018 181 kg doet, en de sp-versie 178 kg. De 2019 Hypermotard 950 modellen zijn volgens Ducati zelf nog weer 4 kg lichter, en zullen dus respectievelijk op 177 kg en 174 kg (SP) uitkomen. Daar moet KTM met het lichtere 790 blok toch wel aan kunnen tippen?
 
Ik heel wat km’s op de 701 sm afgelegd tijdens een roadtrip in Amerika(zo’n 3000km) en het was verbazingwekkend hoe goed de 701 is op straat. Hele stukken 130/140 geen probleem, power genoeg en weinig trillingen. Wel even het zadel upgraden en een rally scherm erop!

Even weer terug ontopic, wat een prijs...ook voor de 690 trouwens. En ook jammer dat KTM het design weer verneukt heeft net als bij de 1290. Wat een lelek ding.

Vin het ook jammer dat de uiteindelijke vorm weer meer Scream is geworden, net als bij de grotere broers. Zo afzichtelijk dat ik nu nog steeds bij mijn 990 SMT blijf ;-)
Trouwens, ook de Tenere700 is in de uiteindelijke versie verschrikkelijk lelijk met die ingeslagen boksbalneus, zoals de 660Z ook al had.
Het is heel persoonlijk natuurlijk maar KTM is mij kwijt met die Scream look.
De Yamaha gaat het ook niet worden, te veel gewicht met te weinig vermogen en tankinhoud.
 
Motor city amsterdam gaat morgen nieuwe ktm ophalen voor in de showroom, zou zo maar de 790 adv kunnen zijn.
keep you posted.
ALS ik hem heb bereden en ik ben om, dan ga ik wel deze pijp erop laten zetten... beter dan die standaard akra
3ea1debbbef8bda934fa1c746d99d7d1.jpg


standaard :

MG_7800-e1541603766677.jpg
 
Tering vette fiets....maaruhh af van je voornemens voor 2018 begrijp ik en nieuwe voornemens voor 2019. Leuk man. Ben heel benieuwd. Nog geen andere reviews toch op het internet momenteel
 
Tering vette fiets....maaruhh af van je voornemens voor 2018 begrijp ik en nieuwe voornemens voor 2019. Leuk man. Ben heel benieuwd. Nog geen andere reviews toch op het internet momenteel

Ja en nee, ik omarm nog steeds het minimalisme, maar ga zeer waarschijnlijk de stad verlaten en moet dan woon-werk vervoer hebben!
 
Ik wil niet kijken, ik wil rijden! Binnen maand in showroom?
 
Ik wil niet kijken, ik wil rijden! Binnen maand in showroom?

De 1090 en 1090R zijn nu nieuw zeer scherp geprijsd. Daar heb je volgens mij een veel mooiere motor aan als de 790. Zeker met jouw lengte. En ook nog meer vermogen en koppel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan