Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Die akra ziet er wel gaaf uit, al had ik de variant met tuitje op de R ook wel op zijn plek gevonden!
TP_News_1.jpg


:9~ die wil ik op m’n 1090R *O*

Wat betreft de prijzen, holy moly zeg.
Ik hoorde van mijn dealer dat de 790 reeks de 1050/1090/1190 (1290 blijft, als flagship) gaat vervangen. Ik wens ze veel succes.
 
13600 voor een 690 smc? Gaat iets niet helemaal goed daar geloof ik. Ik kocht de 701 voor 12k met akra en opties...
 
Hap geld, vooral als je je bedenkt dat de Duke 790 2800 euro goedkoper is. Maar als je hem naast bijv. de Africa Twin zet nog niet eens zo'n gekke prijs (vergelijkbaar vermogen maar wel een pak lichter).
 
ik geloof toch dat ik voor de duke ga
dan blijft er genoeg over voor een upgrade naar adventure vering en wielen
en 105 pk:]
Ik heb al een duke 790, en die heeft tenminste wel een quickshifter en blipper standaard. Dat komt er nog een keer overheen als je voor de 790 adventure gaat en je wilt net zo bruut kunnen schakelen als op de Duke. En dat zou ik absoluut willen nu ik daar eenmaal van heb geproefd.
 
Amper goedkoper dan de 1090 ADV dus.

Wie gaat er dan nog voor de 790 kiezen?
Het verlangen naar meer power zorgt dus voor concurrentie binnen eigen huis. 8-)
 
Amper goedkoper dan de 1090 ADV dus.

Wie gaat er dan nog voor de 790 kiezen?
Het verlangen naar meer power zorgt dus voor concurrentie binnen eigen huis. 8-)

Ik denk niet dat Power het selling point van de 790 tov de rest van KTM zal zijn. Ik denk dat vooral omdat hij lichter is hij zich apart zal zetten van de >1000cc bij KTM.
 
Naast de lichtere handling is het toch waarschijnlijk ook de enige "Echt zuivere" AllRoad binnen KTM... De hele 1xxx serie is toch te zwaar en een beetje te lomp voor de gemiddelde motorrijder lijkt me.
 
Ik denk niet dat Power het selling point van de 790 tov de rest van KTM zal zijn.

TOV de rest van KTM misschien niet nee, maar het is wel het meest gehoorde argument om de KTM boven de arme Yammie met 75pk te kiezen, ik lees hierboven ook een vergelijking met de AT en ook weer komt het vermogen aan bod.


Dus binnenshuis, waarom zou je dan die 790 kiezen als je een 1090 met meer power, amper meer gewicht en amper een meerprijs kan kopen?
 
Laatst bewerkt:
TOV de rest van KTM misschien niet nee, maar het is wel het meest gehoorde argument om de KTM boven de arme Yammie met 75pk te kiezen, ik lees hierboven ook een vergelijking met de AT en ook weer komt het vermogen aan bod.


Dus binnenshuis, waarom zou je dan die 790 kiezen als je een 1090 met meer power, amper meer gewicht en amper een meerprijs kan kopen?
Daar hebben ze bij ktm ook over nagedacht en daarom gaat de 1090 er dus uit....
Gaat een 1150 worden met meer vermogen en ook van die zwaartepunt verlagende tanks.
Maar voor mij is de 690 de betere keuze, lager gewicht (145kg) en evengoed bijna 75 pk.
 
Daar hebben ze bij ktm ook over nagedacht en daarom gaat de 1090 er dus uit....
Gaat een 1150 worden met meer vermogen en ook van die zwaartepunt verlagende tanks.


Die op zijn beurt dan weer in de buurt gaat komen bij hun 1290? :/


Persoonlijk vind ik 12500-13500 toch wel heel veel voor een ADV in deze klasse. Benieuwd of het echt een verkoopstopper gaat worden.
 
Yamaha 700 gaat 10.499 kosten.
Dat is wel een koopje tov de KTM 790.
Dat gaat zeer doen bij oranje.
 
Oef 4K is wel een heel groot verschil.
Het geld heb ik toch niet, maar zelfs als ktm fan zou ik de Yamaha nog eens heel goed bestuderen als ik nieuw wilde.
 
Prijs hoeft niet perse nadeel te zijn. Time to Market is ook iets. Yamaha houdt al een paar jaar een worst voor. En gaan ze pas eind volgend jaar leveren. Iedereen die opzoek is naar een nieuwe middel zware adventure in de tussen tijd. Kan alleen kiezen uit een tiger,GS,KTM. Dus de Europese merken hebben 3 kwart jaar voorsprong om hun nieuwe modellen aan de man te brengen. En het prijs verschil tja iedereen wil x opties meestal bij aanschaf dus basis prijs zegt niet zoveel.

Als ik nu een zak geld heb om iets te kopen dan ga ik toch geen 3 kwart jaar wachten omdat er dan een model uitkomt dat misschien onderaan de streep een paar duizend goedkoper is :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan