Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Denk dat de meeste mensen allang hun keuze hebben gemaakt. Je gaat voor of de KTM of de Yam. Maar voor de twijfelaars...dan zal de prijs meespelen.

Als Yamaha in BE effectief onder de 10K zal blijven, wat ik ook verwacht, dan scheelt het toch snel +3000€ en dat is niet niks voor een motorfiets die voor hetzelfde gaan ingezet worden.
Niet iedereen kickt op die 20pk extra....
 
Yep, heb je de 990SM nog?
Ja heb ik nog. Is van mijn vrouw.
Was eigenlijk van plan om een normale 790 voor de vrouw en een 790 r voor mezelf te halen, maar met deze prijs... eerst maar eens proefrijden.
Vind het sowieso een tegenvaller
 
Als Yamaha in BE effectief onder de 10K zal blijven, wat ik ook verwacht, dan scheelt het toch snel +3000€ en dat is niet niks voor een motorfiets die voor hetzelfde gaan ingezet worden.
Niet iedereen kickt op die 20pk extra....

Sommige mensen willen gewoon een KTM, niet iedereen wil een anonieme rijstkoker.
Yamaha bouwt prima gitaarversterkertjes, vooral blijven doen.8-)
 
Sommige mensen willen gewoon een KTM, niet iedereen wil een anonieme rijstkoker.
Yamaha bouwt prima gitaarversterkertjes, vooral blijven doen.8-)


Toch jammer dat er steeds zo'n ondertoon bij moet komen kijken....


Het was zo met de Supertenere, en nu opnieuw met de Tenere 700. En terwijl de XT660Z Tenere toch bewezen heeft dat 'm er mag staan.



Ik ben zeker niet alleen pro-Yamaha, maar hey... Als je ziet welke motoren tegenwoordig de wereld rond reizen …..
De oude AT, de F800GS, de XT660Z... allemaal toppers voor dat gebruik en met <85pk allemaal power genoeg.


De KTM wordt nu vooral geprezen voor z'n power.... en niemand van de wereldreizigers heeft het eigenlijk nodig....


Als die 790 affectief zoveel geld gaat kosten gaat 'm concurreren in eigen huis, met de 1090, en niet meer met de Tenere 700....
 
Ondertoon:z...nee in het KTM 790Adv topic komen melden dat veel mensen een Tenere gaan kopen omdat die zo veel goedkoper is en 20 pk boeit niet etc. etc. dat is natuurlijk nuttige info....
We zijn niet allemaal op zoek naar de goedkoopste of bestewaarvoorjegeld oplossing, als dat zo zou zijn dat was er maar 1 allroad draadje want rijden we allemaal hetzelfde.
 
De power van de KTM valt natuurlijk op, maar is zeker niet zijn enige verkoopargument.
Pk zegt sowieso niet alles.
Zo kan de dorsoduro met een sloot pks op geen enkel vlak tippen aan de 990 smr.
Yamaha heeft natuurlijk altijd te zware allroad motoren met te weinig pk gebouwd, maar de hele rijervaring is compleet anders.
Minder pit, minder scherp, minder vlot, mindere remmen en ook (veel) minder power. Oh ja en minder duur, joepieeeee
 
Yamaha heeft natuurlijk altijd te zware allroad motoren met te weinig pk gebouwd, maar de hele rijervaring is compleet anders.
Minder pit, minder scherp, minder vlot, mindere remmen en ook (veel) minder power. Oh ja en minder duur, joepieeeee


Van de nieuwe Tenere 700 verwacht ik toch een goede motor...


En nee, ik ben hier geen reclame aan het voeren voor die motor, maar overal waar je leest in deze klasse gaat het tegenwoordig over de nieuwe Tenere en de 790 ADV
Logisch toch dat er vergelijkingen gemaakt worden.

KTM is "ready to race" en zal idd meer power hebben, betere remmen, betere vering.
Maar zoals het er nu naar uitziet is de prijs er dan ook naar. En ook dat speelt voor sommigen mee. En wie weet is die Yam helemaal zo slecht nog niet, vind het gewoon een beetje jammer dat deze op voorhand al afgerekend wordt op z'n power.


Ik ben vooral benieuwd naar de eerste ervaringen, zowel van de KTM als van de Yamaha. :t
 
De power van de KTM valt natuurlijk op, maar is zeker niet zijn enige verkoopargument.
Pk zegt sowieso niet alles.
Zo kan de dorsoduro met een sloot pks op geen enkel vlak tippen aan de 990 smr.
Yamaha heeft natuurlijk altijd te zware allroad motoren met te weinig pk gebouwd, maar de hele rijervaring is compleet anders.
Minder pit, minder scherp, minder vlot, mindere remmen en ook (veel) minder power. Oh ja en minder duur, joepieeeee
Ze hebben elk hun doelgroep, de Yammie is wat milder en de KTM wat meer hardcore. Prijs kan meespelen maar als je een KTM wil dan koop je een KTM. :9
Mijn voorkeur gaat uit naar Yammie juist omdat ie milder zal zijn, mooier is en waarschijnlijk betrouwbaarder (vooroordeel, ik weet hetO-)).

Wat doe ik dan in dit draadje? Omdat hier discussie is en er geen algemeen topic van welke allroad de beste is. :+
 
Ze hebben elk hun doelgroep, de Yammie is wat milder en de KTM wat meer hardcore. Prijs kan meespelen maar als je een KTM wil dan koop je een KTM. :9
Mijn voorkeur gaat uit naar Yammie juist omdat ie milder zal zijn, mooier is en waarschijnlijk betrouwbaarder (vooroordeel, ik weet hetO-)).

Wat doe ik dan in dit draadje? Omdat hier geen discussie is en er geen algemeen topic van welke allroad de beste is want dat is de KTM :+

Klopt helemaal wat je daar schrijft. KTM is de beste, rest is voor poepstampers.8-)

edit:
Doe maar rustig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciaal voor yamaha fanboys

hier de mijne
THR10X-large.jpg
 
15k schrik ik dan weer niet van, dat was de bovenkant van mijn schatting. Mijn optimistische ik hoopte op 14-14,5 :)
16 is gewoon ruk :( maar toch beter dan een yammie, ik heb heel weinig geloof dat dat een toffe fiets wordt.

Ik kan denk ik nog wel 14995 voor de 990sm krijgen, want het achter- en subframe is zwart gepoedercoat. En natuurlijk akra ipv wings :+
 
15k schrik ik dan weer niet van, dat was de bovenkant van mijn schatting. Mijn optimistische ik hoopte op 14-14,5 :)
16 is gewoon ruk :( maar toch beter dan een yammie, ik heb heel weinig geloof dat dat een toffe fiets wordt.

Ik kan denk ik nog wel 14995 voor de 990sm krijgen, want het achter- en subframe is zwart gepoedercoat. En natuurlijk akra ipv wings :+

_O- ja dat gaat zeker helpen. Akra's zijn geweldig....ik vermoed zelfs dat je dealer geld toelegd als je de 990SM inruilt.

Maar die Yamaha dat is natuurlijk ook helemaal een geweldige motor wie wil die nu niet. Veel meer waar voor geld en je kunt er wereldreizen mee maken want hij heeft 20 pk minder dan de 790.






Zo dat was mijn politiek correct bijdrage aan dit topic....en mijn laatste.
Veel plezier aan alle nieuwe eigenaars van 790 Adv. :Wjullie gaan veel plezier beleven aan deze fiets.
 
Dan nu de echte prijzen voor de nieuwsgierige menschen onder ons....
790 adventure 14799
790 adventure r 15899
Sla je spaarvarkentje maar stuk.
 
Ik had een 660 tenere met 48 pk en vond dat een fantastische brommer. Had er veel meer een emotionele band mee dan met mn 1290. Dat ding respecteer ik, meer dan ik er van hou. De AT zei me trouwens helemaal niets. 790 of 700 ten, ik weet het nog niet, maar ze staan beide heel hoog op de lijst. Jammer dat de KTM zo lelijk is.
Oh ja.. prijs is me worst.
 
_O- ja dat gaat zeker helpen. Akra's zijn geweldig....ik vermoed zelfs dat je dealer geld toelegd als je de 990SM inruilt.

Maar die Yamaha dat is natuurlijk ook helemaal een geweldige motor wie wil die nu niet. Veel meer waar voor geld en je kunt er wereldreizen mee maken want hij heeft 20 pk minder dan de 790.






Zo dat was mijn politiek correct bijdrage aan dit topic....en mijn laatste.
Veel plezier aan alle nieuwe eigenaars van 790 Adv. :Wjullie gaan veel plezier beleven aan deze fiets.

Jullie zijn zo grappig. Te leuk gewoon!
 
Terug
Bovenaan Onderaan