Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

De 1090 en 1090R zijn nu nieuw zeer scherp geprijsd. Daar heb je volgens mij een veel mooiere motor aan als de 790. Zeker met jouw lengte. En ook nog meer vermogen en koppel.
Thanks voor de tip, maar de 1090 heeft me nooit echt aangesproken.. ik zou gaan voor de 790 R en laten aanpassen op mijn lengte, als het blok bevalt natuurlijk. Zo lang ben ik trouwens ook niet hoor, er zijn hier 990 rijders dik boven de 2 meter :)
 
De 790 adv staat inmiddels al bij Molenaar morgen maar ff gaan kijken en voelen :)
https://www.facebook.com/5399036826....1549041683./2560038047344459/?type=3&theater
yup
ktm 790 r.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190202_133204.jpg
    IMG_20190202_133204.jpg
    980,2 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20190202_133110.jpg
    IMG_20190202_133110.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 33
Er staan, voor de liefhebbers, 2 showmodellen bij niwa in zwaagdijk momenteel.
Vandaag voor t laatst......
 
Gister op de motorbeurs wezen kijken, maar t is te hopen voor KTM dat de T7 nog een seizoen op zich laat wachten.

Het deed me als KTM man gewoon pijn hoeveel liever ik voor de T7 als 790 ADV zou gaan...
 
Ik vond hem wel erg mooi op de beurs
Maar vreemd dat er op de R en de S een verschil in afwerking van de tank zit
De S had een gladde kunstof tank
En de R was ruw alsof hij net uit de mal vandaan kwam 🤨
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij rijd 👍🏻
 
De 790 komt nog veel logger over dan mijn 990. Gewoon heel erg een toerbuffel. De T7 als een enduro machine tourgeschikt gemaakt. Lijken niet eens echt genre genoten op t eerste gezicht.
 
mjah een enduro machine op zijn yamaha's, met gewicht ipv pk's. nee dank u.
eerst rijden, dan zien we wel verder. Wel gaaf design van de T7 trouwens, de 790 adv r had mij betreft ook meer op de 450 rally mogen lijken!
 
T7 was veel te laag. Een beetje een wijvenfiets. De 790 R was meer voor mij gemaakt.
F5F089BA-2B3F-4F3A-BFBC-8DF8F6C9E8A8.jpeg


Maar toch te weinig verschil in gewicht vergeleken met mijn 1290 SAS om te overwegen.
 
Ik ook 194. Lijkt me wel dat pippen de ideale lengte heeft voor deze fiets. Past allemaal wel, maar ik wil weer de perfecte zit van de super enduro.
 
Met mijn 1.70m is de R-versie voor mij veel te hoog (had er al opgezeten bij de importeur tijdens het Dutch KTM-Adventure event), de gewone is voor mij net te doen (is altijd jammer, want ik vind de r-versies met het oranje frame meestal mooier). Die stond afgelopen weekend al bij mij dealer, dus daar kon ik even op proefzitten.
Zou best eens de vervanger van mijn 1090 Adventure kunnen worden (volgend jaar of zo). Heb uiteraard al ervaring met het nieuwe blokje, met mijn Duke 790, en die doet het echt geweldig. Zou er wel meteen de PP-quickshifter op laten zetten.
Zal er binnenkort eens een dagje op proefrijden, mijn dealer (Mulders Motoren Veendam ) doet hem in de verhuur.
 
ik heb geen enkele ervaring met een quickshifter, is dat zo veel lekkerder rijden?
 
Nou de kogel is door de kerk. Ik vind de motor te duur en niet aantrekkelijk genoeg in vermogen vs gewicht.
Wilde wachten op een proefrit, maar na een ritje op de 990SM van mijn vrouw weet ik het antwoord al;
Ik rij te sportief voor deze fiets, gaat me tegenstaan.
Ik ga voor een nieuwe 1290 SDR, ik wen er wel aan dat de SDR iets aan de kleine kant is.
 
de eerste r modellen zijn binnen een week verkocht:]:Y
maar toch een demobike gevonden in Apeldoorn
was een beetje nat maar ik heb em eindelijk gereden
deze fiets is kleiner als de 1050 die ik rij
heeft ook minder power onderin
maar als je de toerentallen omhoog laat gaan wordt het feest
zitpositie is ok, stuur zit wat dichterbij
handles zou ik anders afstellen evenals het stuur
maar dat is allemaal persoonlijk
I like it:Y:t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan