nog geen 790 adventure onderwerp??

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
6.083
116
33
Ergens langs de A15
Die akra ziet er wel gaaf uit, al had ik de variant met tuitje op de R ook wel op zijn plek gevonden!

:9~ die wil ik op m’n 1090R *O*

Wat betreft de prijzen, holy moly zeg.
Ik hoorde van mijn dealer dat de 790 reeks de 1050/1090/1190 (1290 blijft, als flagship) gaat vervangen. Ik wens ze veel succes.
 

zen

KTM 1290 SDR
14 jun 2005
3.804
45
13600 voor een 690 smc? Gaat iets niet helemaal goed daar geloof ik. Ik kocht de 701 voor 12k met akra en opties...
 

JBi

MF veteraan
24 jan 2012
3.099
124
25
Drenthe
Hap geld, vooral als je je bedenkt dat de Duke 790 2800 euro goedkoper is. Maar als je hem naast bijv. de Africa Twin zet nog niet eens zo'n gekke prijs (vergelijkbaar vermogen maar wel een pak lichter).
 

jabba

Die hard MF'er
Donateur
18 apr 2005
583
62
groningen
ik geloof toch dat ik voor de duke ga
dan blijft er genoeg over voor een upgrade naar adventure vering en wielen
en 105 pk:]
Ik heb al een duke 790, en die heeft tenminste wel een quickshifter en blipper standaard. Dat komt er nog een keer overheen als je voor de 790 adventure gaat en je wilt net zo bruut kunnen schakelen als op de Duke. En dat zou ik absoluut willen nu ik daar eenmaal van heb geproefd.
 

allan

MF veteraan
13 apr 2008
2.703
25
Limburg
Amper goedkoper dan de 1090 ADV dus.

Wie gaat er dan nog voor de 790 kiezen?
Het verlangen naar meer power zorgt dus voor concurrentie binnen eigen huis. 8-)
 

Erwin van Putten

Die hard MF'er
22 aug 2011
270
45
Lemelerveld
Amper goedkoper dan de 1090 ADV dus.

Wie gaat er dan nog voor de 790 kiezen?
Het verlangen naar meer power zorgt dus voor concurrentie binnen eigen huis. 8-)
Ik denk niet dat Power het selling point van de 790 tov de rest van KTM zal zijn. Ik denk dat vooral omdat hij lichter is hij zich apart zal zetten van de >1000cc bij KTM.
 

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
1.896
13
46
Rotterdam
Naast de lichtere handling is het toch waarschijnlijk ook de enige "Echt zuivere" AllRoad binnen KTM... De hele 1xxx serie is toch te zwaar en een beetje te lomp voor de gemiddelde motorrijder lijkt me.
 

allan

MF veteraan
13 apr 2008
2.703
25
Limburg
Ik denk niet dat Power het selling point van de 790 tov de rest van KTM zal zijn.
TOV de rest van KTM misschien niet nee, maar het is wel het meest gehoorde argument om de KTM boven de arme Yammie met 75pk te kiezen, ik lees hierboven ook een vergelijking met de AT en ook weer komt het vermogen aan bod.


Dus binnenshuis, waarom zou je dan die 790 kiezen als je een 1090 met meer power, amper meer gewicht en amper een meerprijs kan kopen?
 
Laatst bewerkt:

Trioemph

Sapperdeflap
30 aug 2018
533
1.979
TOV de rest van KTM misschien niet nee, maar het is wel het meest gehoorde argument om de KTM boven de arme Yammie met 75pk te kiezen, ik lees hierboven ook een vergelijking met de AT en ook weer komt het vermogen aan bod.


Dus binnenshuis, waarom zou je dan die 790 kiezen als je een 1090 met meer power, amper meer gewicht en amper een meerprijs kan kopen?
Daar hebben ze bij ktm ook over nagedacht en daarom gaat de 1090 er dus uit....
Gaat een 1150 worden met meer vermogen en ook van die zwaartepunt verlagende tanks.
Maar voor mij is de 690 de betere keuze, lager gewicht (145kg) en evengoed bijna 75 pk.
 

allan

MF veteraan
13 apr 2008
2.703
25
Limburg
Daar hebben ze bij ktm ook over nagedacht en daarom gaat de 1090 er dus uit....
Gaat een 1150 worden met meer vermogen en ook van die zwaartepunt verlagende tanks.

Die op zijn beurt dan weer in de buurt gaat komen bij hun 1290? :/


Persoonlijk vind ik 12500-13500 toch wel heel veel voor een ADV in deze klasse. Benieuwd of het echt een verkoopstopper gaat worden.
 

Trioemph

Sapperdeflap
30 aug 2018
533
1.979
Yamaha 700 gaat 10.499 kosten.
Dat is wel een koopje tov de KTM 790.
Dat gaat zeer doen bij oranje.
 

Vonkenboer

MF veteraan
18 mrt 2005
2.261
35
omgeving eindhoven
Prijs hoeft niet perse nadeel te zijn. Time to Market is ook iets. Yamaha houdt al een paar jaar een worst voor. En gaan ze pas eind volgend jaar leveren. Iedereen die opzoek is naar een nieuwe middel zware adventure in de tussen tijd. Kan alleen kiezen uit een tiger,GS,KTM. Dus de Europese merken hebben 3 kwart jaar voorsprong om hun nieuwe modellen aan de man te brengen. En het prijs verschil tja iedereen wil x opties meestal bij aanschaf dus basis prijs zegt niet zoveel.

Als ik nu een zak geld heb om iets te kopen dan ga ik toch geen 3 kwart jaar wachten omdat er dan een model uitkomt dat misschien onderaan de streep een paar duizend goedkoper is :N