Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

In de rallymode kun je de tractiecontrole in een stap of negen instellen
Bij de R standaard, bij de S een Rallypack kopen voor €197.
Zal ook wel alleen vrijgave door KTM zijn en is het al in de software

Zo betaal je ook €395 voor vrijgave van de Quick shifter die er blijkbaar al op zit
A la BMW, is de basisprijs zo lager gehouden.

Nu weet ik helemaal niets over de af fabriek gemonteerde Avon banden.
Die worden daarom omgeruild voor Conti Trail Attack3.
Naar ik hoop hebben die goede grip op nat wegdek, vind ik een van de belangrijkste eisen.
Voor mijn wegmotoren heb ik in de loop der jaren mijn keuze wel bepaald.
Maar bij 18 en 21" is de keuze een stuk beperkter

De avond banden zijn gewoon prima bandjes, alleen een iets minder populair merk hier, maar had er niks over te klagen.

Voor de rest vond ik de Pirelli scorpion 2 fijner dan de Continental, maar dat is persoonlijk. Wat ook leuke banden zijn, zijn de nieuwe Michelin adventure banden.

En qua prijs is het al jaren de stijl die psychologisch het beste werkt bij de mens. Je ziet de prijs en denkt dat is goedkoop vervolgens beloon je jezelf door wat opties te nemen.
 
Vandaag bij Motoport Rockanje bij de Orange days rondje gereden op de 790Adv. Zithhouding is heel fijn, ik zou het uren kunnen volhouden, blokje leuk, sturen doet ie ook leuk. Maar als wegfiets is de 790Duke zowel wat motor als wegligging betreft de veel betere keus imho. Wat me ook opviel, ik zit veel liever gewoon in wind op de Duke dan achter de ruit van de Adv en het model waar ik op reed had het kleinere ruitje van de R, wat een gebulder. Mocht ik nu een allroad kopen dan wel deze.:Y:t

Overigens...ding is wel vreselijk stil in vergelijking met de 790Duke, die heeft standaard een hele mooie roffel uit de uitlaat, of ligt dat aan mij?
 
Laatst bewerkt:
ktm-790-rally-kit-jpg.1635099


weet niet of jullie dit kunnen zien...
link;
https://advrider.com/f/attachments/ktm-790-rally-kit-jpg.1635099/
 
de mijne staat morgen klaar
een R model
Gefeliciteerd!
De mijne as vrijdag.
De R is helaas te hoog voor mij.

Om te beginnen start ik toch op de Avon.
Gewenste Conti 's momenteel blijkbaar niet te krijgen.
Nou ja daar komen we zo achter hoe ze bevallen.
As zaterdag "inrijden" op het Midland circuit Lelystad, bochtentraining :)
 
Een paar foto's
 

Bijlagen

  • IMG_20190425_175458.jpg
    IMG_20190425_175458.jpg
    241,6 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20190425_175501.jpg
    IMG_20190425_175501.jpg
    221,5 KB · Weergaven: 48
  • IMG_20190424_202454.jpg
    IMG_20190424_202454.jpg
    137,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_20190424_202428.jpg
    IMG_20190424_202428.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 53
Vrijdag de motor opgehaald
Zaterdag training Midland Lelystad.
Tijdens het ketting smeren, zag ik al iets metaligs in de achterband zitten.
Maandag er uitgehaald, afgebroken boortje, helemaal er doorheen.
Nu had ik toch al besloten de Avons te vervangen, vind ze op nat wegdek behoorlijk onder de maat.
Op het droge geen probleem.
Heb graag de Trail Attack 3, maar zie hem nergens in 150/70 18 te koop staan.
Overweeg nu om een 160/60 er op te leggen, ook al heeft die wat minder diameter.
 
Vrijdag de motor opgehaald
Zaterdag training Midland Lelystad.
Tijdens het ketting smeren, zag ik al iets metaligs in de achterband zitten.
Maandag er uitgehaald, afgebroken boortje, helemaal er doorheen.
Nu had ik toch al besloten de Avons te vervangen, vind ze op nat wegdek behoorlijk onder de maat.
Op het droge geen probleem.
Heb graag de Trail Attack 3, maar zie hem nergens in 150/70 18 te koop staan.
Overweeg nu om een 160/60 er op te leggen, ook al heeft die wat minder diameter.
Gewoon een nieuwe binnenband er in?
 
Binnenband had ik nog niet aan gedacht
Maar hij wordt van binnenuit gerepareerd, schijnt vrij goed te zijn en is ook maar tijdelijk.
En ja een ander merk proberen is geen probleem, maar liever niet op goed geluk.
 
Binnenband had ik nog niet aan gedacht
Maar hij wordt van binnenuit gerepareerd, schijnt vrij goed te zijn en is ook maar tijdelijk.
En ja een ander merk proberen is geen probleem, maar liever niet op goed geluk.
Volgens mij is het tube type en zit er van fabriekswege al een binnenband in.
edit: dat is wel zeker.
 
Laatst bewerkt:
Binnenband had ik nog niet aan gedacht
Maar hij wordt van binnenuit gerepareerd, schijnt vrij goed te zijn en is ook maar tijdelijk.
En ja een ander merk proberen is geen probleem, maar liever niet op goed geluk.

De nieuwe Michelin Anakee Adventure lijkt me ook wel het proberen waard.
(ik vind een 100% straatband om 18/21” wielen geen gezicht)
 
Volgens mij is het tube type en zit er van fabriekswege al een binnenband in.
edit: dat is wel zeker.
Er zit geen binnenland in
Wel een soort breed velglint om af te dichten bij de spaken

Er zouden 2 accessoire stekkers achter de koplamp zitten
Staat een foto van in het instructieboekje
Toch kom ik er niet uit, wat precies moet losgehaald worden eventueel?

Had TPMS besteld.
Maar de sensoren waren die van de Duke en dat schijnt niet te passen
Dealer heeft gebeld en er wordt nog op antwoord gewacht van KTM of er passende leverbaar zijn
 
Vandaag de banden gewisseld. Pirelli Scorpion mt90 adv . De oem banden zijn naar de 1190 wielen gegaan omdat die velgen al vernaggeld waren. Die passen ook in de 790
Offroad gaan de velgen soms kapot, deuken enz. Terzijnertijd komen er Excel velgen op.
 
Foamfilter . Past ook in de 1.90 modellen
 

Bijlagen

  • IMG_20190502_192856.jpg
    IMG_20190502_192856.jpg
    153 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20190502_192851.jpg
    IMG_20190502_192851.jpg
    137,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
En ook de bagage plaat. Ook de stuurverhogers van touratech, geen foto's beschikbaar
 

Bijlagen

  • IMG_20190425_175458.jpg
    IMG_20190425_175458.jpg
    241,6 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan