Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

Is Enigma idd

Dit was inderdaad een Saxain. Het was een schadebak waarvan de neus in elkaar lag, deze heb ik erbij gekregen toen ik de mal kocht.
fgmtech1 heeft deze bak verbreed, verlengd en de bodem aangepast, voor zover ik weet.

Is mooi geworden Frank !
 
.
full
 
Ik ben vanochtend langs het Techniek Museum Sinsheim geweest. Ik rij er al 15 jaar langs en iedere keer kwam het niet uit, nu wel. Uiteraard staan er in een techniek museum alleen technische hoogstandjes. Veel zijspannen dus.

Ik heb uiteraard een hele hoop foto's genomen:

y4mETASTMe7Q4jBeqWfqDZMw2bABl0AUi50_-iENh8_SxJxrwV_tjrG13uwnGayUpSpO6gRDuPU51wTSSLAQgX-I-22E80GYOsXI3IlBByR8osTI2QIYEbV2ixZXGGlxfpTUrLwzRmaswwFUYyLOy86TKC2wPD_5APVkh_RrFOxjJamBmPpMqnyrD0OFOI9iQHpvCil7nJOMMw3ofqAff4HWQ


En dit mini motortje is weldegelijk een driewieler:

y4m39vVxtVvezZZVVtuvftrcC4vb8V2LJqj8GkO9gr7y3L-4uddsbw8AMT-zd5O-6ixIokQqisRty9oo9J3FVEwqZtnACFCrcH-iV3VTZRxtJo7HJffdJ0frOZqmAC-jwMaa9WcY8SaogH1-xDMy3yvuC98LZ6tR0-zNEFxESMLt5zJ07TNPeThhhCyY9ENyZA4Aez3CmXN0NyRejCg6TpFbA


Kijk maar:
y4mpvvtyoiI2NB6sfT2MM_i79nxu7F1HZGDRaiaN4d-QDcfas0aQYg6yG1U7tULihSnwDj9lztxaTIdIAWYxyKpgcyaE-yigAYFZ6_5jDTAZreLkNw6Ix9twbaHuEp1RGImIZU9WjDNYvSZ4sY_E6x5ih3JqAU-qtKBdrm0GbzLNf7fcyRw30VSfTpmM9VaCMWMzmXzMPCYeh9-2_MwlNL_rQ


Uiteraard mag een Kettenkrad niet ontbreken:
y4m24i-VoYtskhnPEBPJqOj9UKLIvZVebY-Wi-6O8T4gUipj9HkrkAoSOcwCia3dSfNVcNzTmRquedq4BcUz25tnM6UW1TRnScIJ1xKL-smxRHku7Ti1OJLWwdQa8eiI34imcrhKFW5aL4elm5tQtyRe_9ztfTIbuOvPuNDZCNkkEv6cAllglfKSS9bSruB5KjA7IEe4d-zzKhA7x9tgHFS-w


Een Schuttoff (met Umlaut op de U) motor met zijspan. Is er niet een spanjaard die een onbekend merk zijspan restaureert die hier heel veel op lijkt?
y4mO_xHa64jRz_MBiKx7qm_Ky9r2ce6VrTg-xmxF6bKHkZfbOTVx-7GL2zuBWfgwKuYxqnl9WAGcC_D_v1cO2EZMT0EZyJQKl4wlphYbvQU-fVV-YjV_4His1Pbct1ZJtLnYjUnNEQaTj9rQ9xaRAry9gLgjpthqVe7Ug_ylyj4ROa_p4oLCxclJEfRRYiShMH5-YobrzUiCVgWH7E6vqY2sA


Een Condor 750 met zijspan.
y4moanUOvWOM5Ap9f8LZg0uW--3V3p1fQUlWoF9rO1wR8jA9NBBEiOwbFoHwLwK4ZuPw51ySdxzAhc2U_S8MWRkUIOHgYC7-EhKAnvw6io8FQ5n7cZv-bOB-Adosr7vfO8fE7IlcokaQLcTdWhHloIvmk9GL0hfHAVk11cq_fdiYBYttzw9Q1dlALUm-sXnSqyC8dAEZNRQKuM8Lx5k7mwSsQ


Uiteraard ook een Zundapp
y4m366dPF1bnLWVZoi7w7vLpXhhKEyGclUXtE8j8ubz4XKQCwDuRfZiWAQmjJpjzqvBF9gqzRrNmnx1HWwQlC0sqWR6yqYXC9gE14xRKkzfkmASwyuA62yBOUkIs5_rjLuhXv5B0oLZYagdPDiDFhesV7UxhEMEQbkrfFBKTTV5byY2yYdsIiHeOj9Q_lt6VN6rQ-MUGJo8yEi0XpbFSRaJiw


Deze had ik 13 jaar eerder moeten zien, dan had ik dit ook in elkaar geknutselt
y4mcZQZmvUTqknU-NFQWD4BTCl_5rWut6AFZNKdW_jlN4svNTSJ-fHfRVeQKy-gX72jNqgc3yv5atoR-15b_a_7M8Mig-w_bG41-9EXFTdEBz3FSqT7DLdMpWGYyr973De-ZqgSjdLHXKDQa78ZtV42ynKrOfmFDUoDLYwWYJEMS-Eef3CcPTfF5J9aR96yht_oJ4ADHWRvakduGbQ082onOw


Een tot in de puntjes gerestaureerde Vespa:
y4mZRvV8mPOZDLb_AkTKYK02_4XzhCrhcPjZyjkU1ldhSuZYplsnh0suIesvGCydPHKHnYk0yiiEZZvxOrKNMwK3GFCBL4G2OhpFujw1kH9nEqWz3YzejHWms0KTYo9CaK4keBDTDxj4TXquRsUfHJJP6yPayRzLjfJ89ztg_eUDVDvKuCxuhrJmHBQOWJVWcl2NaHpzx8xjWbk-Gixq74g2A


Een custom gebouwde NSU 500
y4m-DWAxJXPOuISVS_oYyFiXpoCr1ZOc7WB-l1t5ehT68M0yQE4m6w3Xk-G8Cez4PE5Uz_uPNcqAgfve68ctPoEeG7KlijhIbfnDhdC7DF2ZFNZAYZPGFWo482psmol3ybkNJGBR7l2suZj-xTu9qIhhJQMKPtnKCvi0lFZfJWuWEZK3r-t5OKHgfprdytq4oXiZT-mWRnaNuMpnO2D6Jki0w


En een NSU Bison 2000, 1 cilinder, 2 liter.
y4m6Ih6yGvyd7PvnIY606vHdInkF4YTQCKJAtP4MDveWzmjNgktjzuhKK5VlSXiXHbO3tJkvI13PPFgqEy3hwWV1ALxFlWohMYjINYUYvy3zs6dRI3uNheMLhWpnhyhz3av6i6YDO-pOl3EXNcFBmdMC_cbp3qImP-ac1GbgHIWUNUnsObbpD7VkY7iqXxsH0ef_ymZ3R3gVR6g1_c2JjZQNQ


Een prachtige ongerestaureerde en nog steeds functionele BMW driewieler.
y4m1Tq52B3gCUC9gIIbaDuJSrqFjmiYsnYfAFv695UWogQOEsxap4F6_SR45onCKnruwcgw4_D1SirQ5y71xDRD5sG3qiH7o6SUSdKhxZBh7XTPO-97U3VTBrQw1zIrnwo9tv7Wr8Pob_nkyMhG2oiULFdirecwHgI-3m2Cl70EtXKkaiGe7f_E_c1zRVXLWCO5uzetdWuKQ4ev2bjFqQj_Bw


Natuurlijk stond er ook een racer. 4 cilinder tweetakt. De piloot ligt over de de uitlaten heen, lekker warm.
y4mefZoH0epeQvQs5IDVDbJ4U8ZQI8rOuqpHbSYZ6F6_s8uCuXXrqVqYK8Amvy-ZyaoJllqGB-UrfcTJ4vL1YXg2LPQlg6LqIbeWzGcNCsaaBWBDOvjErrjcVXGZ_Bl9_EYm7NcvLR_zoOPg2ypRZpVPQt5_Ec6aX3qoqo3xKe1q-LvQWubaaAaHrq7Qe93G-UyA6M8HQ3sJIjXPmcW05WMLw


En als afsluiter niet een driewieler maar een sfeer plaatje van de Tupolev Concordski
y4mDRBHi4GhNY-1Y0qzIFKgKDln4PHRYu1vPBDIjCGxUBwSe_mla8A53xpXH-h83k52GWig84wL9QxRQedNlKFy74lpa9VcXq5_jQU0JQzPqOgcq16zGyHAivqNyEeH-SK01QOjYA-0xHTP5MSW61LaCSthFIFDdM7P5543pR2ayUSSSk06YoIzRIpQG8PoibILubnnXERtm0zONIA7cakHtQ
 
Ik ben daar vroeger ook regelmatig langs gereden maar nooit de gelegenheid gehad er eens binnen te kijken. Mooie plaatjes!
 
~
Ik ben vanochtend langs het Techniek Museum Sinsheim geweest. Ik rij er al 15 jaar langs en iedere keer kwam het niet uit, nu wel. Uiteraard staan er in een techniek museum alleen technische hoogstandjes. Veel zijspannen dus.



Deze had ik 13 jaar eerder moeten zien, dan had ik dit ook in elkaar geknutselt
[afbeelding]

Zie je wel, u is nog te jong om oud te zijn, anders had je dit bijtijds geweten. Dit werd vroeger vaker gedaan. Kon moeders er gelijk de kilo's weer aftrainen ;)
 
Ai, wat een lelijke vergissing, komt doordat er een Vespa iets verderop stond.

De Heinkel stond naast een Kabinenroller en een Zundapp Janus in de Zwergwagen afdeling. Erg leuk.

Grote afwezige was de Trabant. Geen 601 alleen een 500 en zelfs geen Kubel.

Oja, en Brutus was er ook niet aangezien het dit weekend een Brazzelwochende is (een onduits gezellige rommel/outlaw/afwijkende voertuigen meeting)
 
Het is je vergeven :+
We zijn jaren geleden ook eens in dit museum geweest. Echt een bonte verzameling techniek en alles door elkaar. Zelfs Frau Enigma vond het leuk !
 
Terug
Bovenaan Onderaan