Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Dat ze volgend jaar naar Dyon willen begrijp ik dan weer niet.
Dan heb je toch met dezelfde Franse motorbond te maken?
 
mee eens, dus hoop dat RSZ deze procedure beter gaat omschrijven en opneemt in het wedstrijdreglement (mocht dit er al niet staan) mocht het ooit weer nodig zijn

Ik zou sowieso RSZ even mailen en een voorstel indienen, mijn ervaring is dat ze wel open staan voor suggesties en luisteren ook wel degelijk. Zeg je niets zal er niets veranderen.

Eerlijker was voorrijder met 80 km/h over start/finish en pas inhalen na start/finish.
Dan was de hele groep ook bij start/finish nog bij elkaar.

Wanneer iedereen bij uitkomen laatste bocht het gas vol open draait, is de polesitter al bij het einde rechte stuk, terwijl de rode lantaarndrager dan net het rechte stuk op draait.

Maakt niets uit, of je nu op de streep gas gaat geven of uitkomend laatste bocht. Harmonica hou je toch. Want als de polesitter over de streep het gas open draait is hij door de eerste bocht terwijl de laatste net over de streep komt.

Puntje bij paaltje, verre van ideaal en niet waarvoor we naar Croix afgereisd zijn.

Dat ze volgend jaar naar Dyon willen begrijp ik dan weer niet.
Dan heb je toch met dezelfde Franse motorbond te maken?

Idd, dat zei ik ook al. Had ik me op de weg terug ook bedacht.
 
Ik zou sowieso RSZ even mailen en een voorstel indienen, mijn ervaring is dat ze wel open staan voor suggesties en luisteren ook wel degelijk. Zeg je niets zal er niets veranderen.



Maakt niets uit, of je nu op de streep gas gaat geven of uitkomend laatste bocht. Harmonica hou je toch. Want als de polesitter over de streep het gas open draait is hij door de eerste bocht terwijl de laatste net over de streep komt.

Puntje bij paaltje, verre van ideaal en niet waarvoor we naar Croix afgereisd zijn.



Idd, dat zei ik ook al. Had ik me op de weg terug ook bedacht.

heb RSZ inderdaad al gemaild
 
Tja, als je niet mag racen dan hebben we op een dergelijke baan niets te zoeken op een racedag. Maar ja, ik heb eigenlijk geen recht van spreken want ik ben er niet eens naar toe gegaan. Ik vind Croix sowieso geen baan om te racen..... Mijn voorkeur: Alleen veilige banen (GP-Circuits) opnemen op de kalender.
 
Tja, als je niet mag racen dan hebben we op een dergelijke baan niets te zoeken op een racedag. Maar ja, ik heb eigenlijk geen recht van spreken want ik ben er niet eens naar toe gegaan. Ik vind Croix sowieso geen baan om te racen..... Mijn voorkeur: Alleen veilige banen (GP-Circuits) opnemen op de kalender.

Alleen Assen dan?
 
En van mij mag Assen zeker 5 x per jaar op de kalender staan.

En een 2e OW worden? Saaaaaaaai.
Zijn genoeg leuke circuits maar telkens Assen is geen hol aan.

Ik vind nog steeds dat RSZ een gave kalender heeft opgezet, alleen dit Croix verhaal was een domper.

Er werd gister tijdens de briefing gesproken over Hockenheim voor volgend jaar. Ik zeg doen, ben er al eens geweest en vind het een gaaf circuit met goede faciliteiten.

Dat zou weer samen met Dannhoff zijn. Ik ben vorige week met Dannhoff naar Bilster Berg geweest en Heidi zei me dat ze daar eigenlijk vorig jaar al heen wilden. Dus wie weet!
 
En een 2e OW worden? Saaaaaaaai.
Zijn genoeg leuke circuits maar telkens Assen is geen hol aan.

Ik vind nog steeds dat RSZ een gave kalender heeft opgezet, alleen dit Croix verhaal was een domper.



Dat zou weer samen met Dannhoff zijn. Ik ben vorige week met Dannhoff naar Bilster Berg geweest en Heidi zei me dat ze daar eigenlijk vorig jaar al heen wilden. Dus wie weet!

zou mooi zijn Roy
 
Ik heb ondanks de rollende start weer ontzettend genoten.
Laatste sessie vrijrijden ook nog even meegepakt.
We hebben ontzettend mazzel gehad met t weer zeg.*O*
vooral de bocht voor t rechte stuk is top.
En nee, ik word niet gesponsert:+
 
Ik heb ondanks de rollende start weer ontzettend genoten.
Laatste sessie vrijrijden ook nog even meegepakt.
We hebben ontzettend mazzel gehad met t weer zeg.*O*
vooral de bocht voor t rechte stuk is top.
En nee, ik word niet gesponsert:+

:?
Bocht van 40kmh (volgens mijn laptimer annex datalogger) is top? :P
 
Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5 :)

Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.
Oh dat van die wedstrijden heb ik niet mee gekregen. Zelf lekker kunnen rijden in de 2TE sessies. Heel blij dat het weer zo meewerkte.
Zijn rondetijden ergens online beschikbaar?

Ik wist op de heenweg niet dat je in Belgie ook 120 km/u mag met een aanhanger :X terugweg ging dus een stukje vlotter. :+
Maar blijft een takkeeind rijden.
Ik zeg Oschersleben :]
:Y
 
Oh dat van die wedstrijden heb ik niet mee gekregen. Zelf lekker kunnen rijden in de 2TE sessies. Heel blij dat het weer zo meewerkte.
Zijn rondetijden ergens online beschikbaar?

Ik wist op de heenweg niet dat je in Belgie ook 120 km/u mag met een aanhanger :X terugweg ging dus een stukje vlotter. :+
Maar blijft een takkeeind rijden.

:Y

Nee helaas geen online rondetijden.

Ja ik ook niet, vorig jaar was dat ook nog niet aan de orde, de Combo 1.4i kreeg het spul toch niet boven de 100 _O-
 
Ik vond het baantje lang niet verkeerd want houd wel van kort stuurwerk, maar heb wel een wat bittere nasmaak van het hele evenement. Dit was voor mij de eerste keer racen in het buitenland en met die verwachting vooraf, na 2x6+ uur rijden was het de totale investering éígenlijk niet waard.
Goed om eerlijk aan te vullen dat ik elektronicamalaise had, waardoor ik de 2e vrije training en de kwalificatie miste. Dat is natuurlijk part of the job, maar door het geschuif in de sessies/resultaten, heb ik een 0 score op mijn conto voor Race1 (kwali dus).

Ik ben meer dan benieuwd wat de reactie van RSZ gaat zijn en hoe ze boven genoemde kritiek in de toekomst gaan voorkomen. Wij roepen ook niet dat je voor 175 euro in Groningen een weekend kunt komen slapen, om je vlak voordat je naar bed wilt te vertellen dat de bedden niet veilig zijn en je in een rijtje op de gang mag liggen. Metafoorwaarts gas! :+

PS F5 rammen op Raceresults > Results doet nog weinig
 
Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5 :)

Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.
Roy, jij mag met je bus + caravan geen 120 rijden in belgië. ik vermoed dat jouw bus 3 ton of 3,2 mag doen? je caravan minstens 750kg, dan zit je boven de 3,5 ton. met die combinatie mag je in belgië maar 90km/h. ik ben al een paar keer van de snelweg geplukt door flikken in een burgerwagen.
ik vermoed dat je combo een stuk lichter was en dus met caravan onder de 3,5ton bleef, met die mocht je dan weer wel 120...
 
Roy, jij mag met je bus + caravan geen 120 rijden in belgië. ik vermoed dat jouw bus 3 ton of 3,2 mag doen? je caravan minstens 750kg, dan zit je boven de 3,5 ton. met die combinatie mag je in belgië maar 90km/h. ik ben al een paar keer van de snelweg geplukt door flikken in een burgerwagen.
ik vermoed dat je combo een stuk lichter was en dus met caravan onder de 3,5ton bleef, met die mocht je dan weer wel 120...

Ik zei ook 120 kán. Over mogen heb ik niet gesproken :P
Maar ik zit 170kg boven de 3,5t toegestane max massa. Gok die ik bereid was te nemen.
De Combo was een stuk lichter maar die haalde de 120 bij lange na niet 😂

hoop dat die 98db het verschil oplevert met een paar jaar geleden, toen werden ze er met bosjes afgehaald🙈.
maar te leuk circuit, wij zijn er ook bij👍

3db zou voldoende moeten zijn. We gaan het mee maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan