Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Sommige mensen rijden hard door op of over de grens te rijden van banden machine etc, door een andere rijhouding rijstijl aan te leren ben je sneller zonder de echte grenzen op te zoeken. Ik weet dat jij behoorlijk soepel rijdt maar je ziet op circuitdagen ook veel andere gevallen waarbij je weet die ligt in de 1e of 2e sessie in de grintbak |(.
Vorig jaar was zelfs Lorenzo Salvadori (WSBK rijder) op "cursus", waar bleek dat hij te laat remde. Door dit aan te passen was hij 2 tot 5 tienden sneller wat erg veel is op dat niveau ;).
 
Sommige mensen rijden hard door op of over de grens te rijden van banden machine etc, door een andere rijhouding rijstijl aan te leren ben je sneller zonder de echte grenzen op te zoeken. Ik weet dat jij behoorlijk soepel rijdt maar je ziet op circuitdagen ook veel andere gevallen waarbij je weet die ligt in de 1e of 2e sessie in de grintbak |(.
Vorig jaar was zelfs Lorenzo Salvadori (WSBK rijder) op "cursus", waar bleek dat hij te laat remde. Door dit aan te passen was hij 2 tot 5 tienden sneller wat erg veel is op dat niveau ;).

Ja helder. Niet zozeer veilig rijden maar beter rijden zonder vallen zeg maar. Ik vroeg me even af wat je bedoelde maar dan zitten we op 1 lijn :Y
 
Hahah daar heb je weer geluk mee Roy. Route 66 is wel even een ander verhaal, gaaf hoor!

Nou ja, we hebben het recht om meer dagen aan te kopen zeg maar en mijn huidige doet daar ook niet moeilijk over. Was bij mijn vorige wel anders, maar tegenwoordig zitten ze overal om (goeie) chauffeurs te springen en daarom is er nu ook veel verloop bij mijn oud werkgever.
 
Nieuwe reglement staat ook online.


Belangrijkste punten die ik zo zag:

Wie in de ZAC Ranking verschuift naar een andere klasse mag 50% van zijn / haar behaalde wedstrijdpunten meenemen. Voor het behalen van de snelste rondetijd in wedstrijd wordt per wedstrijd 3 extra punten toegekend.

Puntentelling (m.u.v. Endurance Race)
De punten voor het eindklassement worden voor iedere klasse (van hoogste naar laagste klassering) als volgt toegekend: 55–54–53–52–51–50–49–48–47–46–45–44–43–42-41-40–39–38–37-36-35-34-33–32–31-30-29-28-27-26-25-24-23-22-21-20-19-18-17-16-15-14-13-12-10

En er is 1 schrapresultaat (1 race, niet 1 dag dus)
 
Iemand hier aanbevelingen/adressen waar je iets als MoCool/alternatieven kunt kopen voor in je koelsysteem? Kan het alleen in webshops vinden maar haal het liever vandaag ff op ;)
 
En mocool smeert de waterpomp, zo begreep ik.

Bovendien kun je ipv gewoon water, beter gedemineraliseerd water gebruiken
 
Als de weersvoorspelling zo blijft, dan hebben we 22 april (en de rijders die de 21e rijden) prachtig race weer!
Wie is allemaal van de partij??
 
Nice!

Ik woon aardig dicht bij, dus 2e paasdag een leuk moment voor familie en vrienden om eens een kijkje te nemen van toch wel een hele mooie sport.
 
Hahah heel fijn! Kom dan maandag denk ik wel even aanwaaien. We hebben elkaar geloof ik nog nooit real life gesproken. Hoe ben je herkenbaar op de paddock?

Trouwens, maandag is wel een vrij druk schema, alles vrij kort op elkaar.
 
Sta meestal ergens in de buurt van toilet gebouw op het paddock, witte Opel Vivaro, sleurhut met Roy “R”acing logo en zwarte 3x4,5m paddocktent.

En ja klopt, komt omdat we op zon en feestdagen pas vanaf 11:00 de baan op mogen. Uitslapen maar zwoegen!
Dinsdag tandarts, heb dan wss teveel spierpijn om me te weren 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan