Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Ik heb een mailtje gedaan naar de KNMV aangaande de helmen. Dit is hun antwoord:


''De helmenlijst bestaat als een aantal jaren niet meer, of een helm voldoet voor wegraces kun je nazien in het regelement:


https://knmv.nl/wp-content/uploads/2018/06/KNMV-Wegace-Technisch-Reglement-2018.pdf
Vanaf 2.11.6 lees je alles over de helm.

Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag.


Met vriendelijke groet,

Marion Bruil
KNMV Serviceteam''
 
Preciezer:

078CC0AB-C75D-45B8-8BC5-65C5F7980183.jpeg
4F5675AF-77A8-4D64-B121-25C8729095D5.jpeg
7D8614AA-3CAB-4B16-8E1C-88C34270E814.jpeg
 
Wel een dingetje, er staat een in nieuw staat verkerende helm... mijn helm is na 4 jaar als nieuw want maar 3x gebruikt per jaar en netjes voor geweest.

Zou dat dus nu wel mogen? Stickertje eraf, oppoetsen en weer opnieuw aanbieden.
 
Wel een dingetje, er staat een in nieuw staat verkerende helm... mijn helm is na 4 jaar als nieuw want maar 3x gebruikt per jaar en netjes voor geweest.

Zou dat dus nu wel mogen? Stickertje eraf, oppoetsen en weer opnieuw aanbieden.

Er is wel eens gezegd max. 3 jaren oud, maar mijn helm was na 3 jaren ook nog als nieuw en mocht ik blijven gebruiken.
Helaas na een crash dank zij een van zijn lijn afwijkende rijder op de Veenslang alsnog in april afscheid moeten nemen van mijn nog steeds perfect passende HJC.
Zijn opvolger is maar 2 sessies mee gegaan... toen raakte hij het asfalt.. pech hebben...
 
Het ligt ook aan de helmschaal. Carbon en de tig "plastic" varianten hebben verschillende geadviseerde houdbaarheidsdatums.
Ik rij zelf met een Arai RX7RR (oid) maar heb ook een goedkopere LSL helm nieuw in de doos standaard bij me.
 
ik ook niet roy maar ik gebruik hem zeer intensief en vind mijn veiligheid erg belangrijk .
het is hetzelfde met banden, na 2 dagen een nieuwe achterband en om de 4 dagen een nieuwe voorband
 
ik ook niet roy maar ik gebruik hem zeer intensief en vind mijn veiligheid erg belangrijk .
het is hetzelfde met banden, na 2 dagen een nieuwe achterband en om de 4 dagen een nieuwe voorband

Dat betekend niet dat ik mijn veiligheid niet belangrijk vind maar dat ik meer vertrouwen heb in mijn producten.
 
21 april 2019 doe ik de TOMS nu zie ik dat je je daadwerkelijke licentie aanvraagt bij de MON?
Ik ben inmiddels geregistreerd bij RSZ en de MON, kan ik op voorhand al voor 2019 de licentie aanvragen plus betalen of moet ik bij aanvraag licentie tegelijkertijd mijn TOMS certificaat kunnen overleggen ter bewijs?
Lijkt mij dat je aanvraag pas geldig wordt bij overleg TOMS certificaat?
Dit vraag ik omdat ik de 22e april ook gelijk deel wil nemen aan de 1e race.
Dit kan gewoon, RSZ meld je dan aan met je licentie nr bij de MON. Zo is het bij mijn vorig seizoen ook gegaan!
17april Toms en 18april beker pakken.
Alleen moet je wel even Christiane mailen voor aan vragen voor je startnummer en of je gewoon de dag later de wedstrijd mag inschrijven/boeken.

Succes ermee
 
Dit kan gewoon, RSZ meld je dan aan met je licentie nr bij de MON. Zo is het bij mijn vorig seizoen ook gegaan!
17april Toms en 18april beker pakken.
Alleen moet je wel even Christiane mailen voor aan vragen voor je startnummer en of je gewoon de dag later de wedstrijd mag inschrijven/boeken.

Succes ermee

thanks, zover ben ik inmiddels al!👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan