nieuwe scarabeo 300

Bij motoroccassion zag bij van der Kuinder in Hilversum er 2 staan met ongeveer 1000km op de teller voor 3150 euro.
 
beetje verwarrend bij motor occasion staan ze als nmax 155 bij van der Kuinder.

Yamaha - Nmax 155

125 cc is inderdaad niks. de 155 kan nog net met geluk de 120km-u aantikken.
ik heb weleens op een xenter 125cc Yamaha gereden maar die haalt met veel moeite 104 en dat vond hij niet fijn.
hij begon ineens te stotteren.
ik vraag me af wat hij nou te koop heeft staan de 125 of 155.
 
@zuunig de 125 heeft 9kw, de 155 11kw.
Laatstgenoemde is de betere versie voor het wegverkeer in NL. Verwarring alom inderdaad, want de termen 125 en 155 worden op de website door elkaar gebruikt. De occasions bij Kuinder zijn 125 (check rdw.nl) en die bij Motorcentrum West is een twijfelgeval. Normaliter is de 155cc niet te verkrijgen in Europa omdat hij hier niet geleverd word. Er is simpelweg ook te weinig vraag naar. Ik was er zeer tevreden over, heb er 2 weken mee op Bali gereden. Een all-round scooter met zeer goede rij-eigenschappen. Ook zeer zuinig gereden, rond de 1 op 30. en behoorlijk pittig voor een 155cc. We zien wel hoe het gaat lopen, een scooter kopen is zo gedaan.
 
Bij yamaha staat de nmax 155 ook op de site voor 3990 euro, dus zeker in het assortiment opgenomen kort geleden.
Ik woon niet ver van mcw yamaha dus even langs gegaan en er staat een grijze nmax 155 en hij kost rijklaar met alle papieren 3999 euro
 
Laatst bewerkt:
Na 10 jaar maar eens een nieuwe accu ingedaan.
Nooit opgeladen, meest elke week een rondje gereden van 40 kilometer.
In de winter ook weleens een keer 2 weken niet mee gereden en een paar keer 3 weken mee gereden.
Dus gaan lang mee zo die accu's van yuasa, zonder verder onderhoud.
28200 km gereden in 10 jaar.
Niet voor woonwerk.
 
Ja netjes toch, zo hoort het ook. Blij dat je er nog tevreden mee bent, de scarabeo is een geweldige scooter.
Ik heb er 20k mee gereden en zou hem zo weer kopen als het moest.

Ja , beter een nieuwe accu van 50 euro dan een keer niet kunnen starten.
Nog steeds op de bus of ben je weer leraar geworden?
 
Nog steeds op de bus of ben je weer leraar geworden?
per 1 januari 2019 tot heden weer voor de klas. Er kwam een kleine in juni 2019 dus dat veranderde de spelregels enorm. Internationaal Touringcarchauffeur is dan geen optie. Je bent amper thuis van maart t/m oktober. Bevalt prima zo, lekker regelmatige werktijden nu. Fijn weekend nog :)
 
Heb net een Scarabeo 300S gekocht en bij wat zoeken naar oudere topics kwam ik deze tegen. Hele enthousiaste berichten na de introductie destijds, heel leuk om dat jaren later nog eens terug te lezen.

Ik had zelf al eerder een Scarabeo 250 en kreeg al snel na de verkoop spijt dat ik die stap had gezet. Nu dus gecorrigeerd door deze aankoop van zijn opvolger. Rijdt zelfs nog wat lekkerder dan de 250, dus ben er blij mee.
 
Bedankt Zuunig, misschien komen we elkaar nog eens tegen in het Westland (zie dat jij daar ook woont..).

De mijne is van 2011 Peter.
 
Fred ik heb collega's uit Hoek van Holland, gemeente Rotterdam,
Die noem ik altijd ras echte Rotterdammers, maar dan zijn ze boos.
Heb je een zwarte of een witte scarbeo?
 
Laatst bewerkt:
Dit is hem, deze rode kleur is origineel en alleen in 2011 gevoerd volgens mij:

Scarabeo 300.jpg


Toevallig werk ik ook voor gem. Rotterdam en o.a. in Hoek van Holland.
Maar voel me absoluut Westlander, net zoals veel Hoekenezen,
 
Mooi, echt een goeie machine, en kan ook op de snelweg goed meekomen.
130 rijden geen probleem.
Onder de 1 op 30 heb ik hem nog nooit gekregen, behalve 1 keer toen ik super had getankt.
Nou als ik je ziet zal ik je proberen te stoppen als ik geen haast heb.
Ik kom regelmatig in de Hoek, of rij even naar heuvel bij measlantkeering.
De piaggio beverly had dacht ik in 2010 precies hetzelfde blok in 2012 was daar de oliepeilstok naar rechts verhuisd.
 
Dan gaan we elkaar vast wel een keer tegenkomen in De Hoek of omgeving. Zuunig.

En toch inderdaad niet helemaal hetzelfde dan als jouw blok dan Peter, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan