nieuwe scarabeo 300

Nee ik weet niet hoe, ik dacht even de stand van de koplamp te stellen maar zag niet hoe.
stelschroef niet ondekt.
helaas.
cockpit zal wel vast geklikt zitten, maar hoe, geen idee.
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren een uurtje zitten turen naar de cockpit van mijn Beo maar zie niet hoe ik de plastic delen eromheen zou moeten verwijderen, en ben bang als ik zomaar ergens aan gaan zitten wrikken er iets afbreekt, want dat geluk heb ik altijd, iemand nog een tipje?
 
Er zijn van die kunststof gereedschap setjes waarmee je voorzichtig de delen van elkaar los kan maken.
 
Laatst bewerkt:
Daar komt ie:
demonteer eerst windschermpje
chromen ring rond koplamp eraf
daarna kun je bovenste deel plastic op koplamp langzaam omhoog tillen dan schuift ie er bij de tellers eruit
dan de twee boutjes waarmee koplamp vastzit losdraaien
Dan kun je koplamp eruit tillen want staat onder in rubbers
Nu 2 schroefjes achterkant teller losdraaien, zitten achter rubberflap waar koplamp zat.
Nu valt het stuk voorkant plus tellerset eruit, kabel losmaken en je hebt hem in de hand.
Als je dit doet zie je ook 2 stelschroeven om koplamp te stellen.

Succes
 
Oh mooi bedankt, is dat de enigste manier om bij de stelschroeven van de koplamp te komen?
 
Klopt, maar jij kan stoppen nadat je bovenste deel na de chromenring hebt weggehaald, dan kun je de koplamp eruit halen en stellen met 2 schroeven op achterkant.
 
Wat kon je ook alweer bereiken als je de koppeling opschuurt?
De mijne komt iets later op gang, zou wat sneller mogen oppakken, zal het helpen?

Thanks
 
Opschuren helpt tegen wat schokkerig optrekken omdat de koppelings schoentjes wat verglaasd zijn (vuil), na het opschuren gaat dat weer soepel.
dus opschuren zal niet helpen om sneller op te pakken, misschien slapere veertjes.
Of zwaardere rollentjes voor in de vario, als je vind dat hij met teveel toeren optrekt?
 
Laatst bewerkt:
Voor een gegadigde; een splinternieuwe scarabeo 300 te koop.
Met ooo km gereden. Kleur zwart, vraagprijs; 3.750 uuro
ik dacht ook nog niet op kenteken he z.
 
Voor een gegadigde; een splinternieuwe scarabeo 300 te koop.
Met ooo km gereden. Kleur zwart, vraagprijs; 3.750 uuro
ik dacht ook nog niet op kenteken ge z. :Y
 
Voor een gegadigde; een splinternieuwe scarabeo 300 te koop.
Met ooo km gereden. Kleur zwart, vraagprijs; 3.750 uuro
ik dacht ook nog niet op kenteken ge z. :Y
 
Nou Zuunig, als je wat langere benen heb niet hoor!! Sommige of veel scooters
vallen gewoon erg klein, zeker als je lang bent.
mijn Tricity is niet groot, maar zit er wel met een rechtr rug op.
 
ik heb dan die scarabeo 300 en vind hem aardig rechtop zitten , een keer op de atlantic 400 gereden en de yamaha majesty 400 maar die zitten meer onderuit gezakt en ik was blij weer op mijn scarabeo te kunnen stappen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ziet het, je kan je voeten ook iets naar achteren zz.top.
Blijft altijd moeilijk om iemand naar een bepaalde scooter/motor te laten kijken.
Goede lange proefrit maken zeg ik.
 
Ja ik ziet het, je kan je voeten ook iets naar achteren zz.top.
Blijft altijd moeilijk om iemand naar een bepaalde scooter/motor te laten kijken.
Goede lange proefrit maken zeg ik.
 
Vind het trouwens een mooi model. Zuunig heb jij ook een donkere?
Ja ik heb ook een zwarte, bevalt erg goed die scooter.
Ik had ook geluk toen ik hem kocht in 2010, hij was afgeprijsd van 4990 euro voor 3990.
en ook geen afleverkosten. rijklaar 3990 euro bij mij thuis 75 km verder afgeleverd.

Ik zag die nieuwe staan op marktplaats voor 3750 euro met 164 km op de teller, ik vraag me af hoe het dan met de garantie zit.
 
Laatst bewerkt:
Ja bevalt ie goed? Zithouding, remmen, sturen etc?
Ja klopt Zuunig, die zag ik ook. Ach, hij is nieuw, voor dat geld zou ik als ik er een zou kopen
( een scooter) dees nemen. Lekker zeldzaam ook
 
Ik zit weleens te kijken naar wat anders, maar die scarabeo heeft ruimte onder het zadel voor een integrale helm,
weinig onderhoud nodig , verbruikt nooit meer dan 1 op 30, heeft ruim 2 pk meer dan een x--max, mooi geluid, de honda sh 300 is zo slil dat ze er meest een andere uitlaat onder willen, heb ik geen last van want er zit een mooi geluid in.
En ik vind de wegligging ook er goed, en standaard zit er al een scherm op.
Alleen op de snelweg zonder oordop te veel herrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan