Nieuwe kawa Z400 naked

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
Z400 MY 2019 - Kawasaki Nederland
Ik vind hem geslaagd en zou een vervanger voor mn Gs310 kunnen worden
De ninja 400 zit ik niet lekker genoeg op, lees te ver voorover ivm korte armpjes
Ga er vanuit dat je hier rechter op zit als ik het zo lees.
De 650 vind ik ook mooi maar is een stuk groter,zwaarder en ik val op kleine motorfietsen met hoog aaibaarheids gehalte......
 
Tuurlijk zit je rechterop, het stuur is hoger geplaatst. Dit gaat een toppertje worden, de NInja 400 vond ik al heel erg goed.
Een stuk meer pit dan de voorganger met 296cc, ook op de snelweg invoegen gaat vlot. Voor je het weet zit je op 170-180km/u en dan ben je pas net ingevoegd. Zou er bijna mijn ER-6N op inruilen, want het ding heeft voor binnendoor sowieso meer dan genoeg pit en op de snelweg staat ie ook zijn mannetje. Enige is wel dat er wel een topkoffer op moet passen, ook al ziet dat er niet uit, wel erg handig.
Volgend jaar maar eens uitgebreid proberen.
 
Mooie fiets, maar toch eigenlijk wel soortgelijk als mijn voorhene Z300.
Oke, iets meer vermogen, maar met de Z300 kwam ik toenertijd eigenlijk weinig tekort.
Zelfs op de snelweg rap genoeg om mee kunnen komen.
Grootste manco vond ik het zadel.
Dat was gelijk aan een plankje en gaf na korte rijperiode al een beurse reet.
Ik denk haast zeker te weten dat het zitvlakcomfort bij die Z400 niet veel anders zal zijn.
Eigenlijk om van te janken dus.
Dat is het grootste nadeel van dit soort fietsjes.
Ze zien er gelikt uit en rijden top.
Maar het achterwerk wordt er met name op de langere ritjes niet vrolijk van.
En dan kan zo'n best wel mooie en goed rijdende fiets toch wel tegen gaan staan na verloop van tijd.
Vr Gr
 
Die 103cc extra maakt het verschil aanzienlijk. Het gaat eigenlijk van een beginnersfiets die mee kan komen, naar een redelijk volwaardige motor die zijn mannetje staat. Ik zou het niet erg vinden als ik verplicht mijn ER-6N moest inleveren op een NInja 400 of Z400. Maar ik heb dan ook eigenlijk nooit iemand achterop, anders zou ik het niet doen. Van het zadel had ik niet echt last. Goed, na een uur of anderhalf uur krijg ik wel vaker een beetje een houten kont, maar op de Ninja 400 had ik weinig te klagen verder. En anders kan je in de toekomst wellicht een ander zadel kopen of het huidige wat opvullen.
 
Ik ben in afwachting van AVD examen en alvast goed rond aan het kijken. Mijn oog is gevallen op de Z400, en als ik goed heb gekeken werd deze motor alleen in dit topic besproken. Ik ben zelf klein en licht, dus vind het gewicht en zithoogte van de Z400 perfect. Ik wil alleen ook de mogelijkheid hebben om koffers mee te nemen, dat zou wellicht kunnen via een rek van een ander merk (kawasaki biedt het zelf niet aan voor deze motor). Ik val niet perse op het uiterlijk van deze motor, maar een proefritje ga ik zeker maken. Kan ik gelijk dat zadel eens voelen. Rit-ervaring gaat toch wel boven uiterlijk
 
Die 103cc extra maakt het verschil aanzienlijk. Het gaat eigenlijk van een beginnersfiets die mee kan komen, naar een redelijk volwaardige motor die zijn mannetje staat. Ik zou het niet erg vinden als ik verplicht mijn ER-6N moest inleveren op een NInja 400 of Z400. Maar ik heb dan ook eigenlijk nooit iemand achterop, anders zou ik het niet doen. Van het zadel had ik niet echt last. Goed, na een uur of anderhalf uur krijg ik wel vaker een beetje een houten kont, maar op de Ninja 400 had ik weinig te klagen verder. En anders kan je in de toekomst wellicht een ander zadel kopen of het huidige wat opvullen.

Het is even geleden dat je deze reactie hebt geplaatst, maar ik ben benieuwd waarom je iemand achterop niet zou aanbevelen. Te kort, te zwaar?
 
waarschijnlijk hoe lichter de motor, hoe meer deze moet werken als er een duo passagier op zit.
ook de zitplek word meestal wat kleiner, maar dat is uiteraard ook model afhankelijk.
Mocht je dat van plan zijn, een duopassagier regelmatig meenemen dan is samen proefrijden de beste optie, maar dan ook een stuk alleen om het verschil goed te merken en zo te vergelijken met iets anders waar je op gaat proefrijden.

Op de site van kawasaki staat misschien wel een mogelijkheid om bij bijv. Goedhart proef te rijden.
 
Dankje voor je reactie! Dat klinkt idd logisch. Ik heb al een winkel in de buurt gevonden waar ik kan proefrijden. Les op een Z650, dus zal vast vertrouwd aanvoelen
 
Over duo passagier; Ik heb er eens op proefgereden en vond het de beste mini bike die ik ooit gereden heb :+. Echt een leuk fietsje. Maar de schokbreker is voor mij veel te zacht (al ben ik waarschijnlijk wat groter/zwaarder dan de gemiddelde z400 rijder), zet nog iemand achter mij en ik ben bang dat je continue in de bumpstops hangt. Plus het vermogen is prima voor op straat in je eentje, met zijn tweeën zou ik toch iets meer koppel willen hebben (zoals een z650 bv)
 
Het is even geleden dat je deze reactie hebt geplaatst, maar ik ben benieuwd waarom je iemand achterop niet zou aanbevelen. Te kort, te zwaar?

Je hebt veel minder trekkracht (koppel) op een motor met kleine cilinderinhoud. Zelfs een 600 kan al te weinig zijn. Daarom rijden veel mensen met 1000cc+. In je uppie is 650cc meer dan genoeg, als je het mij vraagt. Een 1000 loopt wel veel rustiger, zuipt ook meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan